La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CUATRO CINCO ¡Buenos días! Hoy es el 16 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea de la critaura (KEEP your crazy creature project for now).

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CUATRO CINCO ¡Buenos días! Hoy es el 16 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea de la critaura (KEEP your crazy creature project for now)."— Transcripción de la presentación:

1 CUATRO CINCO ¡Buenos días! Hoy es el 16 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea de la critaura (KEEP your crazy creature project for now). 2.Hacen la actividad en sus pupitres (do the activity on your desks). Dont forget to set up your exit slip before class, too! Learning IntentionsSuccess Criteria Were learning to…Well know were successful when we can… start, maintain, and end more elaborate conversations, asking and answering a variety of new questions (orally & in writing) communicate body parts in Spanish using nouns correctly (gender & quantity), and use the correct articles (el, la, los, las) that correspond to each noun communicate time in a variety of ways hold 8 or more conversations in pure Spanish during the Charla, charla, charla use the How do you say/spell/write…? questions and responses to discuss the body write a complex A/B conversation collaboratively understand our grades & retake opportunities Reminder & FYI: -Retakes need to take place within 2 weeks! - Our exam for Unidad preliminar is this Friday!

2 HOW DO YOU SAY … IN SPANISH? - ¿Cómo se dice ______________ en español? - Se dice ________________. Modelo: - ¿Cómo se dice body en español? - Se dice el cuerpo. Preguntas importantes… HOW DO YOU SPELL … IN SPANISH? - ¿Cómo se deletrea ___________ en español? - Se deletrea ________________. Modelo: - ¿Cómo se deletrea body en español? - Se deletrea e-l –(espacio) c-u-e-r-p- o. WHAT DOES … MEAN? - ¿Qué quiere decir _____________? - Quiere decir _______________. Modelo: - ¿Qué quiere decir el cuerpo en español? - Quiere decir body. HOW DO YOU WRITE … IN SPANISH? - ¿Cómo se escribe ___________ en español? - Se escribe ________________. Modelo: - ¿Cómo se escribe body en español? - Se escribe e-l –(espacio) c-u-e-r-p-o.

3 Word Endings and Gender ex. el brazo/los codos -Words that end in o are usually masculine ex. el brazo/los codos - Words that end in a are usually feminine ex. la pierna/las barbas -Words ending in e or a consonant, you need to memorize ex. la nariz/el pie

4 Singular to Plural Formulas -To make a word ending in an o, a, or e plural, add an s Ex. el brazo = los brazos -To make a word ending in a consonant (other than z) plural, add an es -Ex. el reloj = los relojes -To make a word ending in a z plural, replace the z with ces - Ex. la nariz = las narices

5 Quiz Feedback Part 1 – Oral communication Double digit numbers Translations luego= later reloj = clock hola - hello Part 2 – Visual interpretation More evidence - what does each phrase mean? Dont just judge picture, analyze language Both phrases are formal/polite Persona A is a BOY

6 Quiz Feedback Part 3 – Reading comprehension As much evidence as possible (examples of formal language, greeting & time) También (Yo también = me too) Matemáticas is a cognate!!! Part 4 – Writing Multiple forms for Advanced… menos, media, cuarto, Es la una… Only use menos when it is 20 to the hour or less Sound out vowels (diez, seis, siete, veinte, treinta, etc.) Number patterns (-ce, dieci-, -enta, -cientos) Cuatro, cuarto, catorce, cuarenta **NOW WRITE YOUR GRADES ON YOUR EVIDENCE LOG**

7 Retake Procedures (for oral assessment and quiz) Complete promptly – 2 week window Obtain a parent signature on your evidence Make corrections & study Bring signed original evidence to the retake All practice work completed – May complete and/or redo practice work (extra copies on website) and put in basket before the day of the retake OR bring to the retake **SOME OF YOU HAVE YET TO TAKE YOUR ORAL EVIDENCES!!!**

8 Ex.: dos orejas un ojo* seis dientes dos piernas seis pies una cabeza* Ex. dos ojos ocho dientes dos brazos seis dedos dos rodillas seis pies dos codos cero orejas un est ómago Ex. cero pelo cero narices doce dientes ocho dientes una boca Ex. tres ojos, una boca, ocho piernas, ocho rodillas, una cabeza, dieciséis pies, cero cuellos Remember: We use a # OR an article (el, la, los, las) to describe a noun, not both at the same time. ex. los ojos dos ojos NOT: los dos ojos seis las barbas

9 Práctica del escrito: Una conversaci ón compleja La gramática - GrammarLa variedad - VarietyLas detalles - Details los acentos – - ¿C ómo…? - ¿Qué…? - ¿De d ónde…? - adiós - buenos días - estás/ está la puntuaci ón – - ¡Gracias! - Bien, ¿y tú? estoy vs. soy – - Soy Sarah. - Soy de Milwaukee. - Estoy muy feliz. los saludos – ej. A: ¡Hola! B: ¡Buenas tardes! los nombres – ej. A: Me llamo A. B: Mi nombre es B. C: Yo soy C. los sentimientos – ej. A: ¿Qué tal? B: Bien. ¿Cómo estás? C: Yo estoy muy feliz. la traducci ón – - ¿Qué quiere decir? - ¿C ómo se dice? las despedidas - los nombres – - Me llamo…Soy…etc. la cortes ía – - Mucho gusto. - Encantado/a. - Igualmente. - Gracias. De nada. la hora – …de la mañana … de la tarde … de la noche la origen – ¿De d ónde eres tú? Soy de China. los sentimientos – Me duele…


Descargar ppt "CUATRO CINCO ¡Buenos días! Hoy es el 16 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea de la critaura (KEEP your crazy creature project for now)."

Presentaciones similares


Anuncios Google