La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

FEBRUARY 19 TH & 20 TH (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "FEBRUARY 19 TH & 20 TH (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado."— Transcripción de la presentación:

1 FEBRUARY 19 TH & 20 TH (SPAN 2)

2 Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado sea tu nombre. Venga tu reino. Hágase tu voluntad en la tierra como en el cielo. Danos hoy nuestro pan de cada día. Perdona nuestras ofensas, como también nosotros perdonamos a los que nos ofenden. No nos dejes caer en tentación y líbranos del mal. Amen.

3 ¿EXAMEN?  The Ch. 8 SPEAKING TEST is scheduled for: “A day” classes - Monday, February 23 rd “B day” classes – Tuesday, February 24 th (We will spend the rest of the class period playing a review game!)  The Ch. 8 WRITTEN TEST is scheduled for: “A day” classes – Wednesday, February 25 th “B day” classes – Thursday, February 26 th

4 What do I need to study for the Ch. 8 test? All vocab. from TB pg. 298, the added kitchen vocab, the extra fruits & veggies vocab. & bell ringer verbs How to conjugate stem-changing verbs in the preterite past tense (“slipper verbs”) How to use double object pronouns together How to make comparisons of equality & inequality (including irregular comparisons like mejor/peor) How to use superlatives to express the highest or lowest degree of a quality (including the irregular superlatives like el mejor/el peor) How to use absolute superlatives (-ísimo/a) to exaggerate (Example: ¡la sopa es riquísima!)

5 Homework check: Last class you were asked to complete the end of the chapter review on TB pg. 288-289. Please place your work on your desk now, so that you can get a completion stamp. We will go over the correct answers together. You should be checking & correcting your answers! I also need you to turn-in your work from Cyber Day. Make sure your name is on it!

6 PROJECT (PART 3) – RESTAURANT REVIEW

7 PART 3: Una reseña de otro restaurante (25 pts) TASK: During this part of the project, you will be writing a review for one of your classmate´s restaurants. Looking at their menu, you will respond to the following questions. This MUST be typed with proper punctuation, spelling, accent marks, & sentence structure! DO NOT USE GOOGLE TRANSLATE! Use www.wordreference.com as needed. www.wordreference.com ¿Cómo se llama el restaurante? ¿Dónde está el restaurante? ¿Cómo son las horas? ¿Qué piensas tú del menú? ….. ¿Es profesional y tiene algunos fotos? ¿Cómo son los precios en este restaurante? En tú opinión, ¿Cuáles comidas son sabrosas y horribles? ¿Cuáles comidas son buenas para la salud? ¿Malas para la salud? ¿Cuáles comidas del menú prefieres comer? ¿Cómo son los camareros? Describe them. (make it up) ¿Recomiendas este restaurante al público y por qué? (Use the verb GUSTAR) En tú opinión, ¿de cuántas estrellas es este restaurante? (scale 1-5) (1 estrella = el peor, 5 estrellas = el mejor)

8 Señora Stribling’s restaurant critique: El viernes pasado, Yo fui a la gran apertura del restaurante “La Luna Azul” en 555 Markham St. Little Rock, AR. Este restaurante sirve comida mexicana. En el menú hay muchas fotos bonitas. Los precios son baratos, entre $6.00 y $15.75. El plato más barato es la “ensalada de Juana” y el plato más caro es el “Bistec a la Parilla.” Yo probé el bistec a la parilla y me gustó mucho. El bistec fue muy delicioso. En mi opinión, el restaurante es de cuatro estrellas. Yo recomiendo este restaurante al público porque la comida es muy sabrosa, el servicio es muy rápido, y los camareros son muy simpáticos. Restaurante: La Luna Azul 5

9 RESTAURANT CRITIQUE RUBRIC (25 points) CATEGORY: EXCELLENT GOOD FAIR POOR GRAMMARWriter uses correct grammar & word order throughout the assignment. Writer makes few mistakes with grammar & word order, but they do not negatively affect the overall comprehensibility. Writer makes frequent mistakes with grammar & word order that negatively affects the overall comprehensibility. Writer has mostly incorrect grammar & word order which severely affects the overall comprehensibility. MESSAGE CONTENT Relevant response to the task. Adequate level of detail & creativity. Response to the task is generally informative; may lack some detail and/or creativity. Response to the task is incomplete; lacks some important information. Response is not informative; provides very little or no information. SPELLINGNO errors in spelling, accent marks, &/or punctuation. Few errors in spelling, accent marks, &/or punctuation. Contains several errors in spelling, accent marks, &/or punctuation. Demonstrates a lack of knowledge in spelling, accent marks, &/or punctuation.


Descargar ppt "FEBRUARY 19 TH & 20 TH (SPAN 2). Padre Nuestro En el nombre del padre, el hijo, y el Espíritu Santo, Amen. Padre nuestro, que estás en el cielo. Santificado."

Presentaciones similares


Anuncios Google