Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porDavid Díaz Ayala Modificado hace 7 años
1
Spanish 2
2
Most mental processes involve or require a duration of time to complete.
3
Verbs that deal with mental activities or conditions that have occurred in the past are most often expressed in the imperfect tense.
4
The most common of these verbs include: Creer Querer Desear Tener ganas de (to feel like) Sentir Pensar Preferir Poder Saber Gustar
5
Yo _______ que sé pero no sé por qué, pero ellos ________ que no. (creer, creer) creía creían
6
Ella __________ lo mismo. (pensar) pensaba
7
Nosotros ____________ que ellos ___________ salir. (saber, preferir) sabíamos preferían
8
A sentence may have two or more verbs in the past. These verbs may be in the same tense or in different tenses.
9
In the sentence given, both verbs are in the preterite tense. Both describe simple actions that began and ended at a specific time in the past. Laura llegó ayer y Pepe la vio.
10
In the example sentence, the two verbs are in the imperfect because they both describe habitual or continuous actions. The moment when the actions began or eneded is unimportant. Durante el invierno, Adela iba a las montañas a esquiar, pero yo trabajaba.
11
In this sentence, the verb estudiaba is in the imperfect; it describes the background – or what was going on. The verb in the preterite, entró, expresses the action or event that interrupted the ongoing action. Yo estudiaba cuando Julia entró
12
Yo _________ su e-mail cuando él me ______ en mi móvil. (leer, llamar) leía llamó
13
La conexión no _______ muy Buena. _______ cortando y por fin se nos ______ la línea. (ser, estar, cortar) era Estaba cortó
14
Page 180 (Activities 1 & 2) Page 185 (Activities 11 & 12)
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.