La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 35 – 4/4 – 4/8. 1.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 35 – 4/4 – 4/8. 1."— Transcripción de la presentación:

1 Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 35 – 4/4 – 4/8. 1 – Al contrario – 4 – No estoy de acuerdo en que – 2 – Niego que – 5 – No es verdad que – 3 – No es cierto que – 6 – No niego que – WARM-UPS, CLASSWORK, & HOMEWORK (PARA EMPEZAR, TRABAJO EN CLASE & DEBERES) Español 3 Honores – Semana 35 – 4/4 – 4/8 martes 4/5 – Horario Regular Warm-up (Para Empezar): Do this in “Para Empezar” under SEMANA 35 2 – ¿Cuál es la palabra correcta? 1 – Una chica __________ (friendly). 2 – Ellas son ___________ (silly). 3 – Ellos son ___________ (slow, dull). 4 – Juan es ___________ (mischievous). 5 – Sylvia es __________ (selfish).

2 Agenda: 1 – Revisar - Para Empezar Objective (Objetivo): Expressing an assumption; making hypothetical statements Standards (Normas): Standard: 1.1 Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. Standard: 1.2 Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics. Standard: 1.3 Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics. Standard: 3.1 Students reinforce and further their knowledge of other disciplines through the foreign language. Standard: 4.2 Students demonstrate an understanding of the concept of culture through comparisons of the cultures studied and their own. Standard: 5.1 Students use the language both within and beyond the school setting.

3 Expressing an assumption Me imagino que los jóvenes estadounidenses son como los jóvenes españoles. I imagine that United States youth are like Spanish youth. Supongo que la gente saca sus ideas de otras culturas a través de la tele. I suppose that people get their ideas about other cultures from t.v. Tengo entendido que hay muchas culturas distintas en Estados Unidos. I understand that there are many distinct cultures in the United States. Tengo la impresión de que la gente es muy abierta en Puerto Rico. I’m under the impression that people in Puerto Rico are very open.

4 Making hypothetical statements Si pudieras vivir en cualquier país del mundo por un año, ¿adónde irías? If you could live in whichever country in the world for a year, where would you go? Si pudiera, viviría en el Caribe. If I could, I would live in the Carribean. Si fueras rico(a), ¿qué harías? If you were rich what would you do? Si tuviera cien dólares, compraría muchos regalos. If I had one hundred dollars, I would buy many gifts/presents.

5 El condicional To talk about what you could, or would do, use the conditional tense. The conditional helps you to talk about what would happen under certain conditions. The conditional is used to make polite requests.

6 El condicional Like the future tense, -ar, -er, and –ir verbs all have the same endings (IMPERFECT – er/ir endings) that are added directly to the infinitive. -ía infinitive -ías -ía -íamos -ían

7 Tarjetas de Conjugación #55 – ayudar = Condicional #56 – leer = Condicional #57 – preferir = Condicional

8 Condicional Irregular = Futuro Irregular – Quincy Said To Vicky Please Put Some Colorful Hot Delicious Veggies Here. Quincy (querer) Said (saber) To (tener) Vicky (venir) Please (poder) Put (poner) Some (salir) Colorful (caber) Hot (haber) Delicious (decir) Veggies (valer) Here (hacer). Quincy Said To Vicky Please Put Some Colorful Hot Delicious Veggies Here. U A E E O O A A A I A A E B N N D N L B B R L R R R D D R D D R R D R R R

9 La práctica Imagínate que vas a viajar a la ciudad de México. ¿Qué harías allí? Modelo: visitar al Palacio de Bellas Artes Yo visitaría al Palacio de Bellas Artes. 1. (Tú) ir a las pirámides de Teotihuacán 2. (Juan) comprar regalos en la Zona Rosa 3. (Nosotras) escuchar música de mariachi 4. (Pedro y Paco) asistir a un concierto de Luis Miguel 5. (Yo) comer en el restaurante del San Ángel Inn 6. (Matilde) mandar tarjetas postales a todos mis amigos 7. (Miguel y yo) buscar el museo de Frida Kahlo 8. (Las chicas) pasearse por el Parque de Chapultepec

10 EL DEBER: martes 4/05 – 1 – Cuaderno de gram.p.75 y 76 2 - Cap. 9 Segundo Paso – Prueba – viernes – 4/6/16 (p. 264 – 267).


Descargar ppt "Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 35 – 4/4 – 4/8. 1."

Presentaciones similares


Anuncios Google