Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCandelas Candella Modificado hace 10 años
1
Objetivos: 1.Identify clothing items 2.How to say what you and others wearHow to say what you and others wear 3.Identify the color of different clothing items
2
When you want to say what color an item of clothing is, the color MUST match in number & gender Example: *unos zapatos negros some black shoes *una bufanda blanca a white scarf **azul & verde stay the same, just make them plural when needed
3
Una camiseta Unos pantalones Unos zapatos
4
Unos calcetines Un sombrero Una blusa
5
Una falda larga Una falda corta
6
Un vestido Un sueter Un abrigo
7
Unas pantunflas Una sudadera Un pantalon sudadera Una bata
8
Unos pantalones cortos Una bufanda Un cinturón Una corbata Un moño
9
Traje de baño Unas botas Un paraguas *Una sombrilla Unos guantes
10
Unos botones Unos aretes Una cachucha Unos anteojos *unos lentes
11
Un reloj Un bolso *Una bolsa *Un monedero Un cepillo Un anillo
12
Un collar Una cartera
13
Dress suit ---------- un traje Jacket ---------------- una chaqueta Undergarments --- ropa interior More vocabulary
14
To say an item is certain color, we need to use the verb ser = to be To say is……. Use es Example: The t-shirt is white (singular) La camiseta es blanca (singular) To say are….. Use son Example: The t-shirts are white. (plural) Las camisetas son blancas. (plural) Assignment #1 Now make your own sentences using your clothing vocab, pick 8 items from your colored handout, make sure color matches the noun in number & gender.
15
Assignment #2 Make your own questions to ask 8 different people around the room. Example: Question: ¿Tienes pantalones azules? Answer: Raymundo tiene pantalones azules. ¿Tienes unos anteojos negros? ¿ Tienes una camiseta verde?
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.