La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas."— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas las cosas debajo de tus pupitres; solamente necesitan un lápiz. Put all of your stuff below your desk; you only need a pencil.

2 Las metas de hoy…Para tener éxito… We are learning (to)…  understand & use new essential vocabulary: i.e. infinitive verbs, seasons, and weather  talk and write about activities we like and dislike using the correct and varied forms of the verbs “gustar” and “ser”  make connections between SER & GUSTAR, expressing complex thoughts  use questioning strategies to ask and answer specific & general questions about likes and dislikes We will know we are successful when we can … complete the listening & reading evidences with confidence and accuracy participate in the circle conversation, asking & answering questions in pure Spanish select and practice one or more of the grammar concepts to focus on in a small group Survey our classmates and write an extended amount on what we learned through that survey using all forms of gustar and ser in context

3 La prueba de A y B 10ish min. for listening portion 20ish min. for reading portion іBuena suerte!

4 ¡Más práctica!

5 ¿Cómo …? What am/is/are … like? (Yo) soy artística. I am artistic. (Tú) eres … You (informal) are … (Él/Ella/Ud.) es … He/she is … You (formal) are… (Nosotros) somos … We are … (Ellos/Ellas/Uds.) son … They/you all are … ‘Ser’ y las características PRONOMBRE (Optional) FORMA DEL VERBO ‘SER’ ADJETIVO(S) – Remember gender and #

6 ¿Qué … gusta hacer? What do … like to do? (A mí) me gusta correr. I like to … (A tí) te gusta … You (informal) like to … (A él/ella/Ud.) le gusta … He/she likes to … You (formal) like to … (A nosotros) nos gusta … We like to … (A ellos/ellas/Uds.) les gusta … They/you all like to … ‘Gustar’ y las actividades PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO

7 Una encuesta de gustos y características Soy…No soy… Me gusta…No me gusta… Ejemplo: ¿Cómo eres (tú)? ¿Cómo no eres (tú)? ¿Eres (tú) __________? ¿Y tú? ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué no te gusta hacer? ¿Te gusta ___________?¿Y a ti?

8 Here is the structure to talk about other people’s likes: ¿Qué _____ gusta hacer a _____? ______ __________________ ______ ____________ ________________. My mom (she) likes to…. ______ __________________ ______ ____________ ___________ ______. My friends (they) like to… ______ __________ ___ ______ _____ ______ __________ __________. My friends and I (we) like to... PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO

9 Parte 3: Un escrito con las formas de “ ser ” and “ gustar ” : Use the information shared about yourself and learned about your classmates to write as many grammatically correct sentences as possible using a variety of forms of the verbs ser and gustar. Ejemplo: Me llamo Profesora Berndt. Soy sociable, trabajadora, deportista, y art í stica. Me gusta ir a la escuela y correr. Tambi é n, me gusta dibujar. A Stacy le gusta montar en bici. Nosotras somos deportistas. Marcos y Paul son perezosos. A ellos no les gusta ni practicar deportes ni correr. Yo no soy floja. Mi amiga Jane no es floja tampoco. Ella es sociable y a ella le gusta mucho pasar tiempo con amigos. Nos gusta hablar por tel é fono.


Descargar ppt "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas."

Presentaciones similares


Anuncios Google