La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ANUNCIOS  I will be after school the remainder of the week until 3 pm (until at least 2:45 on Thursday), including Friday.  Since I have the rough drafts.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ANUNCIOS  I will be after school the remainder of the week until 3 pm (until at least 2:45 on Thursday), including Friday.  Since I have the rough drafts."— Transcripción de la presentación:

1

2 ANUNCIOS  I will be after school the remainder of the week until 3 pm (until at least 2:45 on Thursday), including Friday.  Since I have the rough drafts with me, you get more time to complete the project…A WHOLE WEEKEND! SEE NEXT SLIDE

3 FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen 3.1 25 / 3 /15Prueba-AR Verbs 26 / 3 /15PruebaVerbs: IR, JUGAR 27 / 3 /15PruebaVocab 3.2, weather 30 / 3 /15ExamenExamen 3.2 20 / 3 /15Proyecto-DraftROUGH DRAFT: Descripciones 27 / 3 /15ProyectoProyecto Capítulo 3: Descripciones DUE 30 / 3 /15ProyectoDEADLINE Proyecto Capítulo 3: Descripciones Fechas Importantes

4 Front of the roomBlock 1 Romero, Diana Chavis, Tre'quan Markish, Donna Ferguson, Tenise Rivas, Brayan Hierwarter, Kenan Santiago, Makayla Barrino, Starr Solomon Jr., Reginald Bonny, Jonathan Powell, Jameshyia Bapple, Anthony Gray, Niah Osborne, Joshua empty Stallworth, Kamaya Emerich, Aaron Gaston, Sydney Clark, Karrington Ripper, Kasey Thomas, Christian Whitted, Xzavon Walls- Zeledon, Julian Stewart, Rosemarie empty Rivas, Ashley empty Stallworth, Kamaya Diaz- Avelar, Sofia Brooks, Donovan

5 Front of the roomBlock 3 Moore, Madelyn Coon, Sean Clark, Bakari Karikari Bamfo, Afia McPhearson, Qaysara Hansen, Anamarie Moore, Trezure empty Munn, Jada Chase, DeNera Branch, James E. III Licht, Benjamin Barahona, Stephanie empty Majano, Jovanni empty Fears, Teo empty Robinson, James Smith, Sydney empty Parrish, Christopher empty Garvin, Krystal empty Parker, Wesley Foley, Connor Farr, Elijah

6 Front of the roomBlock 4 Reshamwala, Mehvish Ferguson, Tyshon Brown, Amber Keith Keene, Ty'asiah Hanna, Fadi Ramm, Kaela Keener, Brenna Reyes, Jonathan Bester, Darrius Sanchez, Selena Boateng, Jakaila Bland, Zakary Mayhue, Andre S Hart, Tionna Lopez, Rosa McKeever, Payton Gorham, Danaria Harsch, Deanna Fagan, Ian Parker, Caitlyn Thompson, Noah empty Webb, Halie Terry, Brandyn empty Johnson, Devin English, Cody X Sutton, Keyanna Baucum, Andrew

7 HW -página noventa y siete – actividades veintitrés -página noventa y ocho – actividades veintiséis -Write conjugation of JUGAR & IR in packet – p 34 &36 – MEMORIZE!! Prueba - -AR conjugations – 25/3 Hoy es el veintitrés de marzo. 11°C / 50F

8 1. 2. 3. 4. 5. Tarea Diaria 3.5 – Identify the activity AND a related noun or place it occurs.

9 Check Homework

10 1.Hoy a mí me gusta tocar el piano. 2.Hoy quiero patinar en el parque. 3.Mañana voy a la iglesia.

11 4.Cuando hace buen tiempo, quiero ir al parque. 5.A ti, ¿te gusta ir a la playa? 6.Cuando hace mal tiempo, ¿te gusta hablar por teléfono?

12 1.No voy a la playa porque hace frío. 2.Voy al gimnasio porque quiero hacer ejercicio. 3.No voy al baile porque no me gusta bailar. 4.No voy al colegio porque no quiero trabajar. 5.No voy al trabajo porque trabajo en casa.

13 6.No voy al cine porque no tengo tiempo/dinero. 7.Voy a la casa de mi amiga porque quiero jugar con ella. 8.Voy al entrenamiento porque quiero practicar deportes. 9.No voy a la piscina porque no quiero nadar. 10.Voy al ensayo porque quiero cantar bien.

14

15 Capítulo 3 Vocabulario 3.2 y el tiempo

16 Los fines de semana me gusta….

17

18

19

20 correr en el parque

21 Los fines de semana me gusta….

22

23

24

25 practicar (los) deportes

26

27 To use a lot of the vocabulary you need to conjugate IR. IR- to goel inglés yo I go nosotros we go túyou go nosotros you go él ella Ud. he goes she goes, it goes you (formal) go ellos ellas Uds. they go you all go

28 ¡Exprésate! What do you do on the weekends? Los sábados, cuando hace buen tiempo, voy con mis amigos al parque. ¿Qué hace Luis cuando hace mal tiempo? He likes to listen to music. He doesn’t go anywhere.

29 ¡Exprésate! How often do you go to the beach? Hardly ever, I don’t like to swim. Do you like to go out with friends? Yes, after classes we almost always go to the park. Sometimes we also go to the swimming pool.

30 29 Ejemplos

31 Cuando hace buen tiempo, a mí me gusta ir al parque para descansar.

32 Después de ir al trabajo, me gusta ir al gimnasio para hacer ejercicio.

33 Después de las clases, los profesores van a la reunión y los actores van al ensayo.

34 33 El tiempo P ágina veintiséis

35 34 El tiempo El tiempo means time but it is also used to indicate the weather. The word el clima is also. used.

36 35 El tiempo The first thing you notice when talking about the weather in Spanish is the use of hace and hay whereas in English we use "to be.” (It is sunny.) Está is also used.

37 36 El tiempo what’s the weather like? = ¿qué tiempo hace (hoy)?

38 El tiempo Many expressions for the weather begin with the word a form of HACER

39 ¿Qué tiempo hace? Hace+ buen / mal tiempo sol calor frío fresco viento (muy) (mucho)

40 Hace buen tiempo…

41 Hace mal tiempo…

42 Literally: It makes sun.

43

44 llover= ____________ nevar= ____________ ___________ it rains ____________ it snows *These generally translate to « It’s rainy. » or « It’s snowy. » in order to talk about the weather for the day in general and not necessarily meaning that you can see rain drops or snow following at that exact moment.

45 Está lloviendo = __________________ Está nevando = ___________________

46 ¿Qué tiempo hace? Llueve. Nieva. (Va a llover.) (La lluvia) (Va a nevar.) (La nieve) Está lloviendo. Está nevando.

47 46 El tiempo el grado __________ la temperatura _____________ degree temperature

48 ¿Adónde vas cuando llueve? ¿Vas al parque? ¿Qué haces cuando nieva? Good test question!

49 A. Look at the illustration. Which of these statements apply to it? 1.Hace sol. 2.Llueve. 3.Hace calor. 4.Hace buen tiempo. 5.Nieva. 6.Hace fresco. 7.No hace sol. 8.Hace mal tiempo. 9.No nieva. 10.Hace frío.

50

51 ¿ _______________________________? How often? página veintinueve

52 casi nunca. ______________ los martes ______________________ casi siempre ____________ los miércoles _____________________ nunca ________________ los jueves ________________________ a veces _______________ los viernes _______________________ todos los días ___________ los sábados ______________________ los lunes ______________ los domingos _____________________

53 We use these phrases with sentences we have already been doing (and some new ones) to give more detailed information.

54 Ejemplos

55 Después de ir al trabajo, me gusta ir al gimnasio para hacer ejercicio.

56 Después de las clases, los profesores van a la reunión y los actores van al ensayo.

57 Los sábados, yo voy al baile y los domingos mi familia y yo vamos a la iglesia.

58 A veces me gusta ir a la casa de mi amiga Lorena.

59

60 Present tense of – AR verbs p ágina treinta

61 60 Pero, ¿qué es el presente?

62 61 Present-tense verbs in Spanish can have several English equivalents. Each simple expression in Spanish may convey three different ideas in English: Estudio español. (yo) I study Spanish. I do study Spanish. I am studying Spanish. simple statement emphasis action in progress

63 Present tense of –AR verbs Every verb has a _____________ followed by an ______________. The STEM tells the verb’s ___________. An _____________ ending does NOT name a subject.

64

65 STEM Think of a flower. The stem is the stem of the verb. The bloom is the ending of the verb -> which changes depending on how the verb is conjugated.

66 Define conjugate: Drop the infinitive ending and add the ending dictated by the subject pronoun. How do you do this? To conjugate you must change the ending of the verb according the subject. (sometimes there are spelling changes) We will learn the step by step process pronto!

67 yonosotros túvosotros él ella usted ellos ellas ustedes

68 Since most of the time the ending of the verb tells the ________________, the _______________________ is normally left out. Use subject pronouns to add __________________, or when it otherwise would not be ___________ who the subject is.

69 Instead of writing 3 examples, use the space to write down the 5 steps to conjuate.

70 3 examples: ¿Canta él mucho? ¿Canta ella mucho? ¿Canta usted mucho?

71 3 examples: ¿Patinan ellos mucho? ¿Patinan ellas mucho? ¿Patinan ustedes mucho?

72 ¡OJO! There are __________ steps to conjugating a verb. 1._____________ the infinitive ending (ends in –ar, -er, -ir). 2.____________________ (last 2 letters), leaving the __________ (estudiar  Estudi) (cantar  cant)

73 3.Find the __________________of the sentence (yo, tú, etc). 4.Identify the _______________ that corresponds with the subject. 5.___________ the ending to the stem of the verb. Yo estudioyo canto

74 Here is what it looks like visually:

75

76 Parte A: Conjugate either bailar or hablar. or both!

77 bailar yo nosotros tú vosotros él, ella usted ellos ellas ustedes

78 hablar yo nosotros tú vosotros él, ella usted ellos ellas ustedes

79 http://www.youtube.com/watch?v=4Ex3k3yKjYk

80 Conjugations Back! I’m bringing conjugations back. ____________________ just don’t cut it, Jack. Take off the ____________________ and put something back. But what you add has to ____________________ the ____________________.

81 Those VERBS babe! They ain’t worth much unless you ____________________ ! What type of verb will we work with today? I think an __________ verb will be OK.

82 Drop your ending: Put an __________ on it Put __________ on it Put an __________ on it Put __________ on it

83 I’m bringing ____________________ back. And I’m teaching all the rules you lack. The quiz is coming better learn it fast. So conjugate these verbs and you’ll be ____________________.

84 B. Conjugate for the subject provided. – p 32 1. Yo _________________ después de clases. 2.¿Tú ________________ en el carro? 3.¡Nosotros _____________ todos los días! 4.Los chicos _____________ much para los examenes. 5.¿Vosotros ______________ por teléfono con vuestros (your) amigos?

85 6.Él ______________ porque es muy trabajador. 7.Elenita ___________ en la piscina. 8.Ustedes _______________ muy bién. 9.Yo __________________ música cuando hago (I do) la tarea. 10.Mis compañeros de clases y yo _______________ en la clase de arte.

86 C. Which subject pronoun? – p 33 ___________________________ 1. trabajan ___________________________ 2. tocas ___________________________ 3. escuchas ___________________________ 4. pasea

87 Which subject pronoun? ______________________ 5. navegamos ______________________ 6. cantáis ______________________ 7. patina ______________________ 8. bailo

88 Billete de Salida - Exit Slip On a piece of paper (half is fine) – conjugate any 4 –AR verbs


Descargar ppt "ANUNCIOS  I will be after school the remainder of the week until 3 pm (until at least 2:45 on Thursday), including Friday.  Since I have the rough drafts."

Presentaciones similares


Anuncios Google