La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50 Write objectives/daily dictionary.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50 Write objectives/daily dictionary."— Transcripción de la presentación:

1 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50 Write objectives/daily dictionary 50-45 Asking/Telling names 45-30 Practice Outside 30-15Family Ties 5-0m Exit Quiz Objectives: 1. Ask and tell names. 2. Write and talk about the people in someone’s family. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Friday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: ¿Cómo se llama usted? (What is your name? formal), ¿Cómo te llamas tú? (What’s your name? informal), ¿Cómo se llama ____? (What is ____’s name?), Se llama (her/his name is), mi/mis (my), familia (family), de Anita (Anita’s)

2 ? What is the Spanish equivalent for “you”? Tú, if you are talking to a friend, someone younger than you, or sometimes your family. Usted, if you are talking to someone you just met, or to someone older than you.

3 ¿Cómo se llama usted? Me llamo Anita Gómez.

4 ¿Cómo te llamas? Me llamo Carlos.

5 ¿Cómo se llama usted? _______ Anita Gómez.

6 ¿Cómo ____________? Me llamo Anita Gómez.

7 ¿Cómo _______? Me llamo Carlos.

8 ¿Cómo se llama la mujer? ¿Cómo se llama la mujer? Se llama Anita Gómez.

9 ¿Cómo se llama el chico? Se llama Carlos. Se llama Carlos.

10 ¿Cómo se llama la mujer? ¿Cómo se llama la mujer? Se llama Anita Gómez.

11 ¿Cómo se llama el chico? Se llama Carlos. Se llama Carlos.

12 Outside Practice.

13 ¿Cómo se llama el padre de Maggie? Se llama Homer. ¿Cómo se llama la madre de Maggie? Se llama Marge. ¿Cómo se llama la hermana de Maggie? Se llama Lisa.

14 un hombreuna mujer

15 una mujerun hombre

16 un chicouna chica

17 una chicaun chico

18 ¿Cómo se llama el padre de Maggie? Se llama Homer. ¿Cómo se llama la madre de Maggie? Se llama Marge. ¿Cómo se llama la hermana de Maggie? Se llama Lisa.

19 Me llamo Anita. Mi padre se llama Alberto. Mi madre se llama Sofía. Mi hermano se llama Beto. Mi hermana se llama Lidia.

20 Mis padres son Alberto y Sofía. Mis padres se llaman Alberto y Sofía. Alberto es un hombre. Sofía es una mujer..

21 ► El padre de Anita se llama __________. ► ¿Cómo se llama el padre de Anita?

22 Mis hermanos son Beto y Lidia. Mis hermanos se llaman Beto y Lidia. Beto es un chico. Lidia es una chica..

23 Me _______ Alicia. Mi padre se _________ Gilberto. Mi madre ___ llama Carmen. Mi hermano ___ ________ Miguel. Mi hermana ___ ______ Isabel.

24 Me llamo Alicia. Mi ________ se llama Gilberto. Mi _________ se llama Carmen. Mi __________ se llama Miguel. Mi __________ se llama Isabel. CarmenMiguelIsabelGilberto

25 Exit Quiz: Based on the following slide, write what Alicia is saying about her family.

26 Teacher Resources: ► Toss-a-Name game, p.17, Silver Bullets by Karl Rohnke

27 August 18

28 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50 Objectives/daily dictionary 50-5 Interactive Review and New Voc. 5 Practice Quiz / Self-Assessment Objectives: 1. Ask and tell names. 2. Write and talk about the people in someone’s family. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Friday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: tío (uncle), tía (aunt), abuelo (grandfather), abuela (grandmother), abuelos (grandparents), primo (male cousin), prima (female cousin)

29 _____.

30 _____.

31 ___ _______ Paulo. ___ ________ Lisa.

32 Lisa es una ______.

33 Lisa y María son ____________.

34 Paulo es un ________.

35 Paulo y Eduardo son _________.

36 La chica ____ ________ Lisa. El chico ___ ______ Paulo.

37 __ _____ Luis. __ _____ Ana.

38 Ana es una ____________.

39 Marta y Ana son __________.

40 Luis es un ______________.

41 Luis y Pepe son ____________.

42 La mujer ___ ______ Ana. La mujer ___ ______ Ana. El hombre ___ ______ Luis. El hombre ___ ______ Luis.

43 Ask and Tell: ¿Cómo te llamas? (or) ¿Cómo se llama usted? Me llamo ________________.

44 Alfredo (el padre) Pilar (la madre) Anita Marta (la hermana) Beto (el hermano) Alfredo (el padre) Pilar (la madre) Anita Marta (la hermana) Beto (el hermano)

45 AlfredoPilar Anita Marta Beto AlfredoPilar Anita Marta Beto

46 el abuelola abuela los abuelos los abuelos

47 Raúl (el abuelo) Sofía (la abuela) Raúl y Sofía ( los abuelos) Raúl y Sofía ( los abuelos) Raúl y Sofía son ____ ________.

48 Raúl Sofía Raúl Sofía Sofía es ____ __________ de Rosa. Raúl es ____ __________ de Rosa. Sofía y Raúl son _____ ___________ de Rosa. Rosa la abuela el abuelo los abuelos

49

50 Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: 55-50 Write objectives 50-40 Weekly Quiz 40-30 Friday Journal 30-25Sorting Ceremony 25-5 Friday Film 5-0Lottery and Wind down Objectives: 1. Do Weekly Quiz. 2. Write Friday Journal. 3. Know your House. 4. Create Friday Film. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Monday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: N/A

51 Weekly Quiz: Take out a clean sheet of paper. Number it #1-8. Fill in the blanks with the best word or words from the word bank at the bottom of each screen.

52 _____. #1 Adiós Hola

53 #2 ¿Cómo __ _____ usted? Me llamo Anita Gómez. se llamate llamas

54 #3 ¿Cómo ___ _______? Me llamo Carlos. se llama te llamas se llama te llamas

55 #4 Lisa es ____ _________ de Bart. el hermanola hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

56 #5 Marge es ____ _________ de Bart. la madre la hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

57 #6 una chicaun hombre una mujer un chico

58 #7 Raúl Sofía Raúl es ___ ________ de Rosa. el hombre el abuelo el hombre el abuelo el chico el hermano el chico el hermano Rosa

59 #8 me te mimis Alfredo y Pilar son ______ padres.

60 Sorting Ceremony

61 Friday Journal10 minutes On your exit quiz page or in your journal, write today’s date and “Friday Journal.” Write about a father, mother, sister, brother, grandfather, and grandmother. Write 6 sentences telling whether each family member is a boy, girl, man, or woman. Write 6 sentences telling the name of each family member.

62 Friday Film: Graded out of 5 points: -Each group member present speaks an equal amount. -All Spanish words and phrases from the week are spoken in the film. -All students speak without reading from a script of any kind. -All spoken dialogue is audible. -Group name and class period are stated at the beginning of the film. All Spanish words and phrases from this week: ¿Cómo se llama usted?hombrepadre ¿Cómo te llamas tú?mujermadre me llamoholaadiós ¿Cómo se llama ____? chicohermano se llama chicahermana mihombresabuelo mismujeresabuela de _____chicosabuelos chicaspadres


Descargar ppt "Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50 Write objectives/daily dictionary."

Presentaciones similares


Anuncios Google