La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

THE IDEAL LESSON PLAN “Ten steps to total fluency” John Conner Modern Language Department Groton School, Groton, MA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "THE IDEAL LESSON PLAN “Ten steps to total fluency” John Conner Modern Language Department Groton School, Groton, MA"— Transcripción de la presentación:

1 THE IDEAL LESSON PLAN “Ten steps to total fluency” John Conner Modern Language Department Groton School, Groton, MA john@tobreak.com

2 Outline of Presentation 1.Warm-up! 2.Organization! 3.New or Old Grammar! 4.Go over Homework! 5.Literature! 6.Student Presentations – Show and Tell! 7.Memory Work! 8.“Guión” Series! 9.Writing! 10.“Free-flow” Open Group Discussion!

3 1. Warm-up! (BSB 2 Lección 5) A) ¿Va a comprar tu familia un árbol de Navidad? ¿De qué material son muchas botas? ¿Te gusta cuando hay fuegos en la chimenea? ¿Caen muchas hojas de los árboles en el otoño? ¿Cómo se llaman los renos que usa Santa Claus en su trineo? En tu opinión, ¿son más guapos los hombres con barbas? ¿Cuál es tu cuadro favorito?

4 (BSB 3 Lección 5) B) ¿Has sido parte de un equipo muy competitivo? ¿Has visto alguna vez un dinosaurio? ¿Has disparado una pistola? ¿Te ha mordido un perro feroz? ¿Te gustaría ir conmigo al cine? ¿Dónde estarás el año que viene? ¿Dónde estabas el marzo pasado?

5 2. ORGANIZATION! TAREATAREA

6 haber (to have) he has ha hemos habéis han hablado comido vivido + 3. NEW AND OLD GRAMMAR!

7 INTERROGATIVES ¿Quién(es)? ¿Cuándo? ¿Dónde? ¿Qué? ¿Cuál(es)? ¿Por qué? ¿Cuánto(a)(s)? Qui? Quand? Où? Quoi? Quel(s)/ Quells(es)? Pourquoi? Combien(de)?

8 he has ha hemos habéis han hablado? comido? vivido? + ¿Quién(es)? ¿Cuándo? ¿Dónde? ¿Qué? ¿Cuál(es)? ¿Por qué? ¿Cuánto(a)(s)? +

9 REVVMACPHDDREVVMACPHDD oto(romper) scrito(escribir) isto(ver) uelto(volver) uerto(morir) bierto(abrir) ubierto(cubrir) uesto(poner) echo(hacer) icho(decir) escubierto(descubrir)

10 He hablado Hemos estudiado Ha vivido

11 ¡Ho-Ho-Ho!

12 Fill in the spaces with the correct form of the present tense: a. Les Canadiens _____________________ très bien au hockey. (jouer) b. Nous _____________________ à Toulouse, dans le sud de la France. (habiter) c. Je _____________________ une limonade délicieuse. (vendre) d. Mon papa et ma maman _____________________ à l’hôpital. (travailler) e. Tu _____________________ l’autobus avec des amis. (attendre) f. Vous _____________________ au professeur. (obéir) g. Gérard Depardieu _____________________ aux questions du journaliste. (répondre) h. Amélie Mauresmo _____________________ beaucoup de trophées. (gagner) i. Les petits éléphants _____________________ dans la jungle. (grandir) j. Les enfants _____________________ la maman dans le grand parc. (perdre) 4. GO OVER HOMEWORK!

13 I.Fill in the paragraph using either preterite or imperfect tense: “La Mujer Misteriosa” _______________ (Ser) las tres de la tarde cuando la mujer misteriosa _______________ (bajar) del autobús en la Plaza Central. Alta, morena y elegante, la mujer ________________ (caminar) despacio por la plaza — arriba, bajo, a la izquierda, a la derecha... “¿Qué busca?” ______________ (yo). (pensar) Por fin yo lo _______________ (saber) porque un hombre vestido de blanco la ______________ (saludar) dos veces desde un café al lado del hotel. Los dos ______________ (hablar) sólo unos segundos. El hombre le _______________ (dar) una cajita y de pronto un taxi _______________ (detenerse) enfrente de ellos. Mientras el hombre le _______________ (abrir) la puerta, la mujer_______________ (sacar) su teléfono celular entró en el taxi. Inmediatamente el taxi________________ (irse). El hombre le_______________ (quedar) allí un momento con la cara roja y lágrimas en los ojos.

14 There are six errors in this letter. Underline and correct them: Estimado señor Presley: Ayer Ud. vuelvió a Nashville. Cantó muy bien en Opryland. Yo soy la chica con la blusa roja y la guitarra eléctrica que Ud. vio cerca de su coche. Ud. pedió mi guitarra, pero no le escuchí. No duermí bien después. Me sientí horrible. ¿Duermió Ud. bien? Mañana voy a poner mi guitarra en su coche. Silvia

15 “La araña” by Enrique Anderson Imbert ¿Qué sintió el narrador en la mano? ¿Qué le iba a decir el narrador a la araña? ¿Qué dijo la araña? ¿Qué quiere el narrador que haga la araña, y qué quiere la araña que haga el narrador? ¿Te gustan las arañas? ¿Tienes miedo de ellas? ¿Qué pasa al final? En tu opinión, ¿es posible esta conclusión? 5. LITERATURE!

16 6. Student Presentation: Show & Tell Picture of a favorite singer Movie (describe a favorite film)

17 Travel (where you want to go) Geographical (country/region)

18 7. Memory Work!

19 1.Act out and narrate a series of five actions. 2.Do it again, having students chorally repeat after you. 3.Do it once again, having students chorally repeat after you. 4.You just act it out now while your students narrate! 5.Now, your students – one at a time – act and narrate! 8. GUIÓN SERIES!

20 ¿Qué he hecho hoy? (Say this as you start the scene) He caminado. (Walk towards a chair.) Me he sentado. (Sit dowin in a chair.) He leído un libro. (Pick up a good book – perhaps Don Quijote.) He escuchado música. (Turn on some music … Julio Iglesias, anyone?) Adiós. He dicho adiós. (Wave goodbye) Let’s say you are studying the progressive. ¿Qué estoy haciendo ahora? (Say this as you start the scene.) Estoy caminando. (I am walking around the whole class.) Estoy buscando a Shakira. (I am looking all over for Shakira.) Estoy gritando: ¡Shakira! ¡Shakira! (I see her picture on the board. I shout and run to it.) Estoy pidiéndole el autógrafo. (I hand a piece of paper and pencil to “Shakira”.) Estoy sonriendo. (I smile broadly.)

21 “It was 2:50 a.m, and I couldn’t sleep...” 9. WRITING!

22 SOME GOOD COMPOSITION IDEAS FOR IN-CLASS WRITING - “ It was a rainy night in the fall of ’ 94 …” -A dialogue with many commands -Obligatory military service – yes or no? -A self-description - “ Time erases ” - “ What I had done by first period today ” - “ Last night my sister came home late again with her useless boyfriend, Ramón.” - Is television a good babysitter? -Dear Sir or Madam, I ’ m returning a product that I bought from your catalogue because … - “ If I were married now, my life would be different ” -What the world will be like in the year 2525 -“I was very surprised when the elephant walked into class carrying a birthday cake…”

23 “Last night, my sister came home late again with her useless boyfriend, Ramón.” “If I had more money, I would travel to South America.”

24 A Agreement error (subject/verb, noun/adjective, etc.) P Wrong word or word doesn’t exist R Should be reflexive X Omit WO Work order is wrong IDOP Indirect object pronoun needed (me, te, le, nos, os, les) DOP Direct object pronoun needed (me, te, lo, la, nos, os, los, las) S/E If you used ser, change to estar; if you used estar, change to ser T Wrong tense being used SUB You need the subjunctive IMP SUB you need the imperfect subjunctive SP The word is misspelled; consult dictionary PA You need to use the personal “a” PREP You need a preposition or a different preposition ? I don’t know what you are trying to say; rewrite or ask me See Me Before or after the next class meeting C You need a conjunction (y, o, ni, pero) RP You need a relative pronoun or a different relative pronoun (que, cual, el que, el cual, lo que, quien, etc.) DA Definite article needed (el, la, los, las) IDA Indefinite article needed (un, una, unos, unas) INF Infinitive needed O A circle over a word means there needs to be an accent mark (or an accent mark should be deleted) Correction Chart

25 10. FREE-FLOW DISCUSSION!


Descargar ppt "THE IDEAL LESSON PLAN “Ten steps to total fluency” John Conner Modern Language Department Groton School, Groton, MA"

Presentaciones similares


Anuncios Google