La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # 17-18 Prueba de mañana: gender/# of adjectives.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # 17-18 Prueba de mañana: gender/# of adjectives."— Transcripción de la presentación:

1 Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # 17-18 Prueba de mañana: gender/# of adjectives

2 Para empezar… Find the opposite to the following words: 1.antipático 2.inteligente 3.tímido 4.perezoso 5.moreno 6.bajo 7.aburrido 8.serio simpático tonto extrovertido trabajador, activo rubio alto interesante gracioso

3 Prueba Los adjetivos

4 ADJECTIVE AGREEMENT Adjective: a word that MODIFIES/DESCRIBES a noun. English: Spanish: the red cars los carros rojos

5 Adjectives have to agree with the noun they modify. An adjective that ends in an ______, has 4 possible forms: Ejemplo: “tall” – alto(a) o El chico es alto.-o (masculine, singular) os Los chicos son altos.-os (masculine, plural) La chica alta.-a (feminine, singular) Las chicas altas.-as (feminine, plural) “o”

6 o El chico es alto.-o (masculine, singular) os Los chicos son altos.-os (masculine, plural) La chica alta.-a (feminine, singular) Las chicas altas.-as (feminine, plural) ¡OJO!: the article, noun, and adjective must _________ in gender and number. agree

7 o El chico es alto.-o (masculine, singular) os Los chicos son altos.-os (masculine, plural) La chica alta.-a (feminine, singular) Las chicas altas.-as (feminine, plural) ¡OJO!: Don’t forget that the adjective comes after the noun in Spanish!!!

8 SingularPlural Masculine Feminine alta alto altos altas

9 Adjectives that end in _______ or a __________ have only two forms. “e” consonant SingularPlural Adjective that ends in “e” Inteligente ConsonantPopular populares inteligentes

10 If an adjective ends in a vowel, simply add a ______. bajo  bajos If it ends in a consonant, you add _______. intelectual  intelectuales “s” “es”

11 Adjectives ending in consonants will not add –a, unless they… o end in –or Lorenzo es intelectual y trabajador. o are adjectives of nationality a Gloria es intelectual y trabajador a.

12 To describe a _________ group of men and women or boys and girls, use the ___________________________ form of the adjective.mixed masculine, plural

13 masculine, singular masculine, plural feminine, singular feminine, plural adjectives ending in –o seria adjectives ending in –e interesante adjectives ending in consonant azul adjectives ending in –ador, nationality trabajador serioseriosserias interesantesinteresanteinteresantes azulazulesazules trabajadorestrabajadoratrabajadoras

14 For each picture, you will hear two descriptions. Write the letter of the description that best matches the picture. 1. 2. 3. 4. CD 2, TRK 1

15 Rewrite each sentence, changing the verb ser and the adjective when necessary. 1. El perro/ser/pequeño ______________________________________ 2. Tú (f)/ser/pelirrojo ______________________________________ 3. Ana y yo (f)/ser/delgado ______________________________________ 4. Emilio y Luis/ser/trabajador ______________________________________ 5. Yo (m)/ser/paciente _____________________________________ El perro es pequeño. Tú eres pelirroja. Ana y yo somos delgadas. Emilio y Luis son trabajadores. Yo soy paciente.

16 Give the opposite adjective for each word. Remember number and gender. 1. Juan es moreno pero Julia es _____________. 2. Yo soy bajo pero los chicos son ____________. 3. Tú tienes pelo largo pero yo tengo pelo _corto_. 4. Ana es cómica pero David es ______________. 5.Felipe es perezoso pero las chicas son ________________. ________________. rubia altos serio activas trabajadoras

17 Direcciones: Use the picture and the word bank to describe each person. Ej. Luna es gorda. Alto(a) Bajo(a) Guapo(a) Perezoso(a) Serio(a) Bonito(a) Atlético(a)

18 Direcciones: Use the picture and the word bank to describe each person. Ej. Luna es gorda. 1. Lorena _________________________ 2.El señor Gutiérrez _________________ 3.Pícaro __________________________ 4.Dolores _________________________ 5.Pedro ___________________________ 6.La señora Gutiérrez __________________ es atlética. es bajo. es perezoso. es seria. es guapo. es alta.

19 Direcciones: Fill in the blank with the correct form of the adjective in Spanish. 1. Mi maestro es __________. (tall) 2. Susana es _____________. (lazy) 3. Diego y Jaime son _____________. (nice) 4. La doctora es ________________. (hard-working) 8. La policía es ____________. (red-haired) 9. Las chicas son ____________. (serious) alto perezosa simpáticos trabajadora pelirroja serias

20 10. El gato es ________________. (small) 11. Los perros son ________________. (big) 12. Los maestros son ___________. (boring) 13. La señora Rodríguez es _____________. (smart) 14. Nosotros somos ____________. (strong) 15. Jaime es ___________. (funny, comical) pequeño grandes aburridos inteligente fuertes cómico

21 B.Give the opposite of the underlined word. 1. Mi pelo es largo, pero tu pelo es _____________. 2. Juan es alto, pero yo soy ________________. 3. María es bonita, pero tú eres _______________. 4. Ramón es cómico, pero Emilio es _____________. 5. Julia es morena, pero Diana es ______________. 6. Tú eres aburrido, pero yo soy _______________. corto bajo fea serio rubia activo interesante

22 también (also, too, as well) Muy (very) Bastante (rather/quite/pretty) un poco (a little bit) El bebé es ????????????? ¿Cómo eres tú? Adverbio Tells to what extent Adjetivo Describes a noun

23 Ésta es mi amiga Juana. Es un poco seria, pero muy inteligente. También es muy bonita.

24 Éste es mi amigo, Mateo. Es moreno y muy activo. No es aburrido.

25 FRIENDLY simpático

26 UNFRIENDLY antipático

27 ATHLETIC atlético

28 FUNNY c ó mico

29 DARK-HAIRED moreno

30 RED-HEADED pelirrojo

31 LAZY perezoso

32 ROMANTIC romántico

33 BLONDE rubio

34 SERIOUS serio

35 HARD WORKING trabajador

36 INTELLIGENT inteligente

37 BORING/BORED aburrido

38 PRETTY bonita

39 FOOLISH tonto

40 INTELECTUAL intelectual

41 OUTGOING extrovertido

42 ACTIVE activo

43 ¿CÓMO ERES?

44 ESPAÑOL 1 LUNES, EL 25 DE FEBRERO 25/2/13 TAREA DE HOY: P. 52 #16, P. 53 # 17-18 PRUEBA DE MAÑANA: GENDER/# OF ADJECTIVES


Descargar ppt "Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # 17-18 Prueba de mañana: gender/# of adjectives."

Presentaciones similares


Anuncios Google