La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

UNIT 2 EN LA ESCUELA (AT SCHOOL). EN MI MOCHILA, TENGO…

Presentaciones similares


Presentación del tema: "UNIT 2 EN LA ESCUELA (AT SCHOOL). EN MI MOCHILA, TENGO…"— Transcripción de la presentación:

1 UNIT 2 EN LA ESCUELA (AT SCHOOL)

2 EN MI MOCHILA, TENGO…

3 el libro el papel la carpeta la goma el borrador la tiza

4 la cintael pegamento el bol í grafo las tijeras el marcador el lápiz

5 Homework assignments la prueba/el examen el cuaderno La agenda la tarea

6 La regla- la perforadora La grapadora- El estuche el diccionario

7 ¿QUÉ TIENES EN TU MOCHILA? 1. SELECT AT LEAST 5 SCHOOL MATERIALS FROM THE VOCABULARY LIST TO PUT IN YOUR BACKPACK 2. INCLUDE ONE ITEM OF YOUR CHOICE THAT IS NOT ON THE LIST (THIS MEANS YOU MIGHT NEED TO USE A DICTIONARY) 3. DRAW AND LABEL THESE ITEMS. 4. DECORATE IT AND VERBALLY PRESENT TO YOUR TEAM.

8 ¿QUÉ TIENES EN TU MOCHILA? TENGO… 1.____________2.______________3._____________ El papel de salida

9 EL PAPEL DE SALIDA 1. ¿CUÁNTAS SILLAS HAY EN LA CLASE? 2. ¿CUÁNTAS VENTANAS HAY EN LA CLASE? 3. ¿CUÁNTAS COMPUTADORAS HAY EN LA CLASE?

10 la pizarra el escritoriola mesa la estantería la silla la ventana la puerta el pañuelo

11 el jabón la bandera la luz la computadora el ordenador- el mapa el sacapuntas el calendario la basura el cartel

12 La escuela El maestro El alumno Las asignaturas El salón de clase El horario

13 La pista/el campo La cafeteria/el comedor El almuerzo La oficina La biblioteca El gimnasioEl pasillo

14 La educación física Las ciencias Las matemáticas La música (band/choir) La clase de… La informática/tecnología

15 La clase de… El español Los estudios sociales La salud El lenguaje El arte

16

17

18

19 A. ¿Cuántos/as __________ hay? B. Hay _____ ________________.

20 DESCRIPTIONS ME GUSTA.-I LIKE IT. NO ME GUSTA. I DON’T LIKE IT. ES ABURRIDO/A- IT’S BORING INTERESANTE-INTERESTING FÁCIL-EASY DIFÍCIL-DIFFICULT DIVERTIDO/A-FUN VERBS LEER- TO READ ESCRIBIR-TO WRITE JUGAR-TO PLAY COMER-TO EAT ESTUDIAR-TO STUDY APRENDER-TO LEARN ENSEÑAR- TO TEACH

21 ¿NECESITAS- DO YOU NEED…? NECESITO- I NEED ¿TIENES- DO YOU HAVE…? TENGO- I HAVE HAY- THERE IS/THERE ARE CUARENTA- 40 CINCUENTA- 50 SESENTA- 60 SETENTA- 70 OCHENTA-80 NOVENTA- 90 CIEN- 100 (CIENTO)

22 EL PAPEL DE SALDIA ESCUCHEN, ESCRIBAN Y CONTESTEN LOS PROBLEMAS DE MATEMÁTICAS 1. 2. 3.

23 Trabajo de timbre: Lean el poema. Escriban las palabras de vocabulario

24 EL TRABAJO DE TIMBRE ESCRIBEN UNA FRASE CON CADA PALABRA 1. LOS CUADERNOS 2. LA CLASE DE ESTUDIOS SOCIALES 3. LA BIBLIOTECA

25 SCHEDULES- LOS HORARIOS CREATE A SCHEDULE LISTING YOUR CLASS SUBJECTS AND WHAT TIMES YOU HAVE THEM. JUST CHOOSE ONE DAY OF THE WEEK; ON MINE, I DID MONDAY. WITH A PARTNER, PRACTICE ASKING EACH OTHER WHAT TIME A CLASS OR LUNCH IS. THE PARTNER NEEDS TO RESPOND WITH THE CORRECT TIME ON THE SCHEDULE IN SPANISH. EX. ¿A QUÉ HORA ES…LA CLASE DE LECTURA? A LAS ONCE Y DIEZ POR LA MAÑANA El horariolunes La claseLa hora las matemáticas8:05AM los estudios sociales9:40AM la música10:35AM la lectura11:10AM el almuerzo11:55AM el recreo12:50PM el español1:15PM

26 TRABAJO DE TIMBRE- MATCHING 1. ¿CÓMO ES TU MOCHILA? 2. ¿QUÉ NECESITAS PARA LA CLASE DE CIENCAS? 3. ¿TIENES MUCHA TAREA EN LA CLASE DE MATEMÁTICAS? 4. ¿CUÁNTAS SILLAS HAY EN LA CLASE? 5. ¿TE GUSTA LA CLASE DE ARTE? ¿POR QUÉ? A. SÍ, TENGO MUCHA TAREA. B. SÍ, ME GUSTA PORQUE ES DIVERTIDA. C. MI MOCHILA ES GRANDE, VERDE Y VIEJA. D. NECESITO UN CUADERNO, UN LÁPIZ Y UNA CARPETA. E. HAY TREINTA SILLAS.

27 HTTP://WWW.YOUTUBE.COM/WATCH?V=B_6UTIMASOQ IN YOUR TEAMS, DISCUSS THE ANSWERS TO THESE QUESTIONS: 1. THE COMMERCIAL IS TALKING TO WHOM? 2. THE COMMERCIAL HAS BEEN PRODUCED FOR WHAT FAMILIAR STORE? 3. WHAT GENERAL ITEMS ARE BEING ADVERTISED IN THE COMMERCIAL? 4. WHICH WORDS DO YOU RECOGNIZE? COGNATES? Commercial Interpretation

28 SCHOOL HAUL 1. WHAT SCHOOL MATERIALS DID SHE TALK ABOUT? 2. WERE YOU ABLE TO PICK UP THE WORDS FOR HIGHLIGHTERS, STICKERS AND PENCIL BAG? IF SO, WHAT ARE THEY? 3. WHAT ARE SOME OTHER WORDS AND COGNATES YOU RECOGNIZED? https://www.youtube.com/watch?v=bdoo_yUeZ8Uhttps://www.youtube.com/watch?v=6VFrgkE4qbc https://www.youtube.com/watch?v=gogyefR7KRg

29 REGRESO A ESCUELA

30 SCAVENGER HUNT 1. NUMBER A PIECE OF SCRAP PAPER 1-15. 2. YOU MAY WORK ALONE, WITH A PARTNER. 3. THERE ARE 15 YELLOW POST-IT NOTES WITH NUMBERS ON THEM THROUGHOUT THE ROOM POSTED TO SCHOOL MATERIALS AND CLASSROOM OBJECTS. 4. IT IS YOUR MISSION TO LOCATE AS MANY AS YOU CAN WITH THE TIME GIVEN AND WRITE EACH VOCABULARY WORD IN SPANISH NEXT TO THE NUMBER ON YOUR SCRAP SHEET. 5. SIT DOWN IF FINISHED. WE WILL GO OVER THEM AS A CLASS.

31 EL PAPEL DE SALIDA Escriban las cosas que hay en mi mochila. 1. 2. 3

32 SCHOOL SHOPPING PRACTICE 1. ONE PARTNER NEEDS TO ASK HOW MUCH THE SCHOOL MATERIAL COSTS AND THE OTHER PARTNER NEEDS TO GIVE A PRICE. EXCHANGE THE MONEY FOR THE ITEM. SWITCH ROLES. 2. USE A VARIETY OF ITEMS AND NUMBERS. USE YOUR VOCABULARY SHEETS AND ITEMS IN THE ROOM. PARTNER A: ¿CUÁNTO CUESTA LA CARPETA? PARTNER B: 2 DOLARES Y NOVENTA Y NUEVE CÉNTIMOS

33 SIMPLE SENTENCE FORMATION CREATE 3-5 BASIC SENTENCES WITH VOCABULARY WORDS NOUN/SUBJECT + VERB + ADJECTIVE LAS CARPETAS SON FEAS. LA BANDERA ES ROJA, BLANCA Y AZUL. OR NOUN/SUBJECT + VERB YO ESCRIBO (CON EL BOLÍGRAFO NEGRO.) EL LIBRO ESTÁ EN LA MESA.

34 TRABAJO DE TIMBRE: (VERBAL W/ PARTNER) A. ¿DÓNDE ESTÁ(N)…? B. AQUÍ ESTÁ(N)… FIND YOUR PARTNER. ONE PERSON MUST ASK THE QUESTION (WHERE IS/ARE…) AND THE OTHER PERSON MUST LOCATE THAT ITEM, BRING IT TO THE OTHER PARTNER AND SAY ‘HERE IS/ARE THE…’ MAKE SURE YOU RETURN THAT ITEM TO WHERE YOU FOUND IT!

35 ESCUELAS EN ESPAÑA

36 LOS VERBOS YO=I ME LEVANTO- I GET UP ME PREPARO- I GET READY DESAYUNO- I HAVE BREAKFAST ME PONGO- I PUT ON TOMO- I TAKE (I HAVE SOMETHING TO DRINK) CAMINO- I WALKME DUERMO- I GO TO SLEEP LLEGO- I ARRIVE TRABAJO- I WORK EMPIEZAN- THEY BEGIN (CLASSES) TERMINAN- THEY END (CLASSES) VUELVO- I RETURN VOY- I GO COMO-I EAT BEBO- I DRINK CENO- I HAVE DINNER ALMUERZO- I HAVE LUNCH

37 EL DÍA ESCOLAR EN ESPAÑA ME LEVANTO A LAS OCHO DE LA MAÑANA, ME PREPARO Y DESAYUNO ME PONGO VAQUEROS (JEANS), UNA CAMISETA Y ZAPATOS DE TENIS CAMINO A LA ESCUELA A LAS NUEVE MENOS VEINTE LLEGO A LAS NUEVE EN PUNTO Y LAS CLASES EMPIEZAN A LAS NUEVE Y CINCO MÁS O MENOS VUELVO A CASA A LAS DOCE Y MEDIA PARA EL ALMUERZO Y UNA SIESTA (3 HORAS PARA ALMUERZO) LOS ADULTOS TOMAN CEREVEZA, VINO O CAFÉ DURANTE ALMUERZO VUELVO A LA ESCUELA A LAS TRES Y MEDIA Y LAS CLASES TERMINAN LAS CINCO Y MEDIA DE LA TARDE COMO UNA MERIENDA (SNACK) A LAS SEIS CENO A LAS NUEVE O LAS DIEZ DE LA NOCHE ME DUERMO A LAS DOCE DE LA NOCHE (MEDIANOCHE)

38 B. Me levanto a las ocho de la mañana, me preparo y desayuno A. Ceno a las nueve o las diez de la noche C. Vuelvo a la escuela a las tres y media y las clases terminan las cinco y media de la tarde El trabajo de timbre: Pongan en orden

39 EL PAPEL DE SALIDA POGAN EN ORDEN A. LAS CLASES TERMINAN A LAS DOS Y MEDIA DE LA TARDE PERO TENGO REUNIONS (MEETINGS) Y PRÁCTICAS. B. ME VOY A LA ESCUELA EN MI CARRO A LAS SEIS Y MEDIA DE LA MAÑANA C. LAS CLASES TERMINAN A LAS DOS Y MEDIA PERO TENGO REUNIONS (MEETINGS) Y PRÁCTICAS.

40 EL DÍA ESCOLAR EN LOS ESTADOS UNIDOS ME LEVANTO A LAS CINCO Y MEDIA, ME PREPARO PERO NO HAY TIEMPO PARA DESAYUNO ME PONGO UNA BLUSA, PANTELONES NEGROS O A VECES UN VESTIDO ME VOY A LA ESCUELA EN MI CARRO A LAS SEIS Y MEDIA DE LA MAÑANA LLEGO A LA ESCUELA A LAS SIETE MENOS DIEZ Y LAS CLASES EMPIEZAN A LAS SIETE Y VEINTE Y CINCO ALMUERZO A LAS ONCE Y MEDIA HASTA LAS DOCE MENOS DIEZ (20 MINTOS PARA ALMUERZO Y NO PUEDO BEBER ALCOHOL) NO HAY MUCHO TIEMPO PARA EL ALMUERZO LAS CLASES TERMINAN A LAS DOS Y MEDIA PERO TENGO REUNIONS (MEETINGS) Y PRÁCTICAS. TRABAJO EN MI SALÓN DE CLASE HASTA LAS SEIS O SIETE VUELVO A CASA A LAS SIETE Y MEDIA. ESTOY DEMASIADO CANSADA PARA LA CENA. ME DUERMO A LAS NUEVE DE LA NOCHE

41

42

43 INTERIOR DESIGN/ARCHITECT PROJECTS GRAB ONE SHEET OF LARGE WHITE PAPER YOU ARE AN INTERIOR DESIGNER/ARCHITECT AND HAVE BEEN ASKED TO CREATE AND DRAW YOUR IDEAL PERFECT CLASSROOM OR SCHOOL. YOU CAN PUT ANYTHING YOU WANT IN IT AS LONG AS YOU INCLUDE AT LEAST 15 ITEMS FROM YOUR VOCABULARY LIST. YOU MUST LABEL YOUR VOCABULARY WORDS AND COLOR WHEN FINISHED DESIGNING. WRITE A FEW SENTENCES ABOUT IT USING THE EXPRESSION “HAY” (THERE IS/THERE ARE)

44

45 en frente dedetrás de a lado de a través de entre de cerca deen (dentro de)en (sobre de)debajo de lejos de – far from Prepociones (direcciones ) Todo recto-all the way straight Dobla- turn A la derecha- to the right A la izquierda- to the left ¡Para!- Stop! ¡Cuidado!- Careful! ¡Aquí estás!- You are here!

46 Trabajo de timbre- Escriban una frase de las fotos 1.2.3.

47 You will be creating brochures to provide information for local Hispanic families who may be considering sending their children to CCMS. (Just imaginary) You must include the following information in SPANISH for 3 classes and also include illustrations that represent each section of information. La clase: (class name) La maestra: (teacher) Los días: (days) La hora: (time written out in Spanish words and numbers) Los materiales: (school materials review from last unit) La descripción: (fun, boring, interesting, etc.) School Brochure

48 Bienvenidos a la escuela de Santa María (St. Mary) San Enrique (St.Henry) #1 La clase: (class name) La maestra: (teacher) Los días: (days) La hora: (time written out in Spanish words and numbers) Los materiales: (school materials review from last unit) La descripción: (I like it, it’s interesting, it’s fun, etc.) #2#3 ¡Muchas gracias y adios!

49 TPRS VOCABULARY HAYTHERE IS/ARE UN CHICO (ÉL)A BOY (HE) UNA CHICA (ELLA)A GIRL (SHE) MIRALOOKS BESA KISSES PEGAHITS LLORACRY ROMANTICAMENTE ROMANTICALLY

50 MATCH THE SPANISH TO THE ENGLISH

51 TRABAJO DE TIMBRE 1. ¿CUÁNTO CUESTA LA REGLA? 2. ¿CUÁNTO CUESTAN LAS TIJERAS? 3. ¿CUÁNTO CUESTA LA PERFORADORA? $1.98 $2.46 $5.37

52 EL PAPEL DE SALIDA ¿Qué hay en el carrito? Hay… 1.Hay ___________ 2.Hay____________ 3.Hay_____________ (give item and quantity or color and include indefinite article)

53 PLURALIZING NOUNS: NOUNS ENDING IN A VOWEL ADD ‘S’ LA CARPETALAS CARPETAS NOUNS ENDING IN A CONSONANT ADD ‘ES’ EL MARCADORLOS MARCADORES NOUNS ENDING IN ‘Z’ CHANGE TO ‘CES’ EL LÁPIZ LOS LÁPICES

54 GENDER AND NUMBER OF NOUNS: GenderNumber Masculine (end in ‘o’)Singular (end with no ‘s’) Feminine ( end in ‘a’)Plural (end in ‘s’) MASCULINE WORDS USUALLY END IN ‘O’ EXAMPLE: CUADERNO FEMININE WORDS USUALLY END IN ‘A’ EXAMPLE: CARPETA SINGULAR WORDS USUALLY DO NOT END IN ‘S’ EXAMPLE: CHICO PLURAL WORDS USUALLY END IN ‘S’ EXAMPLE: CHICOS

55 EXERCISE #1 PLURALIZE THE FOLLOWING NOUNS: (TRY TO DO THE ARTICLES TOO) 1. LA CARPETA 2. EL CUADERNO 3. LA LUZ 4. EL MARCADOR 5. LA BANDERA

56 DOESN’T END IN ‘O’ OR ‘A’? THEN THEY MUST BE MEMORIZED! ALTHOUGH… DAYS OF THE WEEK AND MONTHS OF THE YEAR ARE MASCULINE AND… NOUNS THAT END IN -SIÓN, -CIÓN, -DAD, -TAD, -TUD, -UMBRE ARE FEMININE. LA TELEVISIÓN LA DECISIÓN LA CONVERSACIÓN LA HABITACIÓN LA CIUDAD LA UNIVERSIDAD LA DIFICULTAD LA LIBERTAD LA ACTITUD LA GRATITUD LA CERTIDUMBRE LA MUCHEDUMBRE

57 TRABAJO DE TIMBRE CAMBIEN LAS PALABRAS SINGULARES A PALABRAS PLURALES. ¿QUÉ SIGNIFICAN? 1. EL LÁPIZ 2. EL PAPEL 3. LA PUERTA

58 EL PAPEL DE SALIDA IDENTIFY AS MS, MP, FS, FP AND WRITE MEANINGS. 1. LAS BANDERAS 2. EL BOLIGRAFO 3. LOS PAÑUELOS

59 EXERCISE #2 IDENTIFY THE FOLLOWING NOUNS AS MASCULINE SINGULAR, MASCULINE PLURAL, FEMININE SINGULAR OR FEMININE PLURAL. YOU MAY ABBREVIATE. 1. LOS LIBROS 2. LA MOCHILA 3. LAS GOMAS 4. EL CALENDARIO 5. LOS CUADERNOS

60 ARTICLES Singularthea, an masculineelun femininelauna Pluralthesome masculinelosunos femininelasunas

61 EXERCISE #3 FILL IN THE CORRECT ARTICLE BASED OFF OUR GENERAL RULE 1. THE BOOKS: LOS LIBROS *2. A MAP: _____MAPA 3. THE CHALKBOARD: _____PIZARRA 4. THE SCISSORS: _____TIJERAS 5. SOME PENS: ______BOLÍGRAFOS 6. THE WINDOW: ____VENTANA 7. A DOOR: _______PUERTA

62 ADJECTIVE PLACEMENT AND AGREEMENT ADJECTIVES USUALLY COME AFTER NOUNS AND THEY MUST AGREE IN GENDER AND NUMBER. YOU MUST CHANGE THE ADJECTIVE TO FIT THE NOUN, NEVER THE NOUN TO FIT THE ADJECTIVE. IN ESSENCE, THERE ARE 4 FORMS OF ADJECTIVES THAT END IN O, DEPENDING ON THE NOUN EX. ALTO, ALTA. ALTOS, ALTAS EL CHICO ES ALTO.LA CHICA ES ALTA LOS CHICOS SON ALTOS.LAS CHICAS SON ALTAS.

63 ADJECTIVE PLACEMENT AND AGREEMENT ADJECTIVES THAT END IN -O HAVE FOUR FORMS: ALTO, ALTA, ALTOS, ALTAS ADJECTIVES THAT END IN -E HAVE TWO FORMS: INTELIGENTE, INTELIGENTES MOST ADJECTIVES THAT END IN A CONSONANT HAVE TWO FORMS: POPULAR, POPULARES (FORM PLURAL BY ADDING -ES)

64 ADJECTIVE PLACEMENT AND AGREEMENT- WHITEBOARD PRACTICE- CHANGE THE MASCULINE SINGULAR ADJECTIVE TO MATCH ITS NOUN 1. LA HERMANA (LISTO)- THE SMART SISTER 2. LOS CUADERNOS (ROJO)- THE RED NOTEBOOKS 3. LAS AMIGAS (CELOSO)- THE JEALOUS FRIENDS 4. EL MONO (ENFERMO) –THE SICK MONKEY 5. LAS CORTINAS (ROSADO)- THE PINK CURTAINS

65 EL TRABAJO DE TIMBRE ESCRIBAN EL ARTICULO DEFINIDO O INDEFINIDO 1. THE TABLES: _____MESAS 2. SOME ERASERS: ______GOMAS 3. A TISSUE: ________PAÑUELO

66 EL PAPEL DE SALIDA ADJECTIVE AGREEMENT- CHANGE THE ADJECTIVE TO MATCH ITS NOUN/ARTICLE 1. LOS CARTELES, INTERESANTE 2. LAS MESAS, PEQUEÑO (SMALL) 3. LA PIZARRA, SUCIO (DIRTY)

67 EL TRABAJO DE TIMBRE ADJECTIVE AGREEMENT CREATE 3 SIMPLE SENTENCES OF YOUR OWN USING VOCAB. SHEETS AND VERB ES/SON. 1. 2. 3.

68 EL PAPEL DE SALIDA GIVE THE SUBJECT PRONOUN 1. YOU (INFORMAL)- 2. EVA AND ALICIA (TALKING TO)- 3. CARMEN(TALKING ABOUT)-

69 SingularPlural Yo = I nosotros = we (masc.) nosotras = we (fem.) tú = you (informal) usted = you (formal)ustedes = you (formal) él = heellos = they (masc.) ella = sheellas = they (fem.) Subject Pronouns

70 EXERCISE #1 SUBJECT PRONOUNS 1. TALKING TO A STRANGER 2. TALKING ABOUT JUAN AND JAIME 3. TALKING ABOUT YOUR BROTHER 4. TALKING TO A GROUP OF FRIENDS 5. TALKING ABOUT ELIZA AND CLAUDIA 6. TALKING TO YOUR BEST FRIEND 7. TALKING ABOUT YOUR SISTER 8. TALKING TO AN ELDERLY COUPLE 9. TALKING TO YOUR TEACHER 10. TALKING ABOUT YOURSELF 11. TALKING TO YOUR SISTER 12. TALKING ABOUT YOURSELF AND ANOTHER PERSON

71 EL TRABAJO DE TIMBRE 1. WHAT DOES A SUBJECT PRONOUN DO? GIVE AN EXAMPLE IN SPANISH WITH MEANING 2. WHAT IS THE DIFFERENCE BETWEEN VOSOTROS VS. USTEDES ? WHICH ONE ARE WE GOING TO USE IN CLASS? 3. GIVE A DEFINITE ARTICLE. GIVE AN INDEFINITE ARTICLE.

72 PAPEL DE SALIDA 1. WHAT IS THE INFINITIVE OF A VERB? 2. WHAT IS A STEM AND AN ENDING OF A VERB? 3. WHAT IS A VERB CONJUGATION?

73 TERMS INFINITIVE- THE UNCHANGED FORM OF THE VERB ENDING IN EITHER AR, ER OR IR. ENDING- THE LAST TWO LETTERS OF THE INFINITIVE FORM OF THE VERB. (AR, ER OR IR) STEM- EVERYTHING BUT THE TWO-LETTER ENDING OF THE INFINITIVE. CONJUGATION- A CHANGE MADE TO A VERB TO REFLECT ITS SUBJECT PRONOUN; A NEW ENDING IS SUBSTITUTED FOR THE AR, ER OR IR ENDING. AN ATTACHED ENDING INDICATES/CORRESPONDS WITH WHO OR WHAT IS DOING THE ACTION. REGULAR VERB-THE VERB FOLLOWS THE REGULAR PATTERN OF CONJUGATION. ONCE YOU KNOW THE CONJUGATION ENDINGS, YOU CAN CONJUGATE ALL REGULAR VERBS IN PRESENT TENSE. TENSE-WHEN THE ACTION TAKES PLACE. WE ARE ONLY WORKING WITH PRESENT TENSE.

74 AR/IR/ER VERBS IN SPANISH THERE ARE ‘AR’ VERBS, ‘IR’ VERBS AND ‘ER’ VERBS. THIS MEANS THAT SPANISH VERBS ARE CLASSIFIED BY THEIR ENDINGS. POR EJEMPLO: HABLAR (TO TALK) IS A REGULAR ‘AR’ VERB ESCRIBIR (TO WRITE) IS A REGULAR ‘IR’ VERB COMER (TO EAT) IS A REGULAR ‘ER’ VERB

75 VERBOS THE INFINITIVE FORM IS THE ENTIRE UNCHANGED FORM OF THE VERB: HABLAR-TO TALK THE STEM IS EVERYTHING BUT THE ENDING HABLAR THE ENDING IS THE LAST 2 LETTERS OF THE VERB HABLAR (THIS ALL WILL BECOME MORE IMPORTANT WHEN IT COMES TIME TO CONJUGATE)

76 ar verbser verbsir verbs yoooo túases Ud./él/ellaaee nosotros (as)amosemosimos *vosotros (as)áiséisís Uds./ellos/ellasanen Present Tense Endings for (ar), (er) and (ir) verbs Verb Endings- Memorize!

77 REGULAR AR ENDINGS(PRESENT TENSE) TO CONJUGATE A REGULAR AR SPANISH VERB INTO THE PRESENT TENSE, TAKE THE STEM OF THE VERB AND ADD THE APPROPRIATE ENDING. OR, OMIT THE AR ENDING AND ADD THE NEW ENDING YO = O TÚ = AS ÉL/ELLA/USTED= A NOSOTROS/NOSOTRAS = AMOS ELLOS/ELLAS/USTEDES = AN

78 CONJUGATE JUST MEANS THAT WE ARE CHANGING THE VERB TO MATCH A SUBJECT AND CREATE A SENTENCE EVEN THOUGH WE WILL TALK ABOUT THIS ANOTHER TIME, LET’S TAKE A GLANCE IN BOTH ENGLISH AND SPANISH: I TALKYO HABLO YOU TALKTÚ HABLAS HE/SHE TALKSÉL/ELLA HABLA WE TALKNOSOTROS HABLAMOS THEY TALKELLOS HABLAN WHY DO I KEEP SAYING THE WORD CONJUGATE AND WHAT DOES THAT MEAN?

79 I. WRITE THE STEMS OF THE FOLLOWING VERBS: 1. TRABAJAR____________4. LLEVAR_____________ 2. ESTUDIAR____________5. ESCUCHAR___________ 3. TOMAR______________6. COMPRAR____________ II. WRITE THE ENDING FOR THE FOLLOWING SUBJECT PRONOUNS: T Ú________YO_________USTED__________ ÉL________ NOSOTROS_________ELLOS__________ USTEDES_________ ELLAS_________ELLA___________ EL TRABAJO DE TIMBRE

80 III. WRITE THE CORRECT VERB FORM FOR EACH SUBJECT PRONOUN BELOW: CANTAR STEM:___________ YO__________ ÉL_______USTED_________ TÚ__________NOSOTROS________ELLOS__________ El papel de salida

81 FILL IN THE APPROPRIATE CONJUGATION FOR EACH SENTENCE 1. NOSOTROS ___________(ESTUDIAR) EL ESPAÑOL. 2. YO__________(CAMINAR) POR EL PARQUE. 3. PACO Y RAFAEL__________(ESCUCHAR) A MÚSICA. 4. JUAN _________(CANTAR) MUCHO. 5. LOS CHICOS___________(NADAR) EN LA PISCINA.

82 1. YO _________ QUE NO TENGAMOS CLASE. A. ESPERAMOS B. ESPERAS C. ESPERAR D. ESPERO 2. NOSOTROS _________ESTUDIAR PARA LA PRUEBA. A. NECESITAMOS B. NECESITÁIS C. NECESITAR D. NECESITAN 3. TÚ ____________ LA CARNE. A. PREPARO B. PREPARAR C. PREPARAS D. PREPARA 4. USTEDES________ LA CLASE. A. ENSEÑAR B. ENSEÑAN C. ENSEÑAS D. ENSEÑAMOS 5. ROSA _______ EL COLEGIO. A. ENTRA B. ENTRAS C. ENTRAN D. ENTRAR 6. ELENA Y PACO ________ TARDE A LA CLASE. A. LLEGAR B. LLEGAN C. LLEGA D. LLEGAMOS 7. QUIERO__________ AL LA FIESTA. A. BAILO B. BAILA C. BAILAS D. BAILAR AR regular verbs

83 LOS DADOS 1. YO1. HABLAR (TO TALK) 2. TÚ2. ESCUCHAR (TO LISTEN) 3. MIS AMIGOS3. ESTUDIAR (TO STUDY) 4. ANITA4. NECESITAR (TO NEED) 5. NOSOTROS5. CAMINAR (TO WALK) 6. USTEDES6. BUSCAR (TO LOOK FOR)

84 EL TRABAJO DE TIMBRE CREATE SENTENCES WITH THE FOLLOWING SUBJECT PRONOUNS AND VERBS. 1. LOS PERROS (THE DOGS) CAMINAR (TO WALK) 2. LA NIÑA (THE LITTLE GIRL) DESAYUNAR (TO HAVE BREAKFAST) 3. NOSOTROS (WE) ENSEÑAR (TO TEACH)

85 EL TRABJAO DE TIMBRE 1. I DO NOT SPEAK SPANISH. 2. YOU LISTEN AND DANCE TO MUSIC. 3. THE STUDENTS STUDY FOR THE TEST.

86 WEB SOURCES http://www.digitaldialects.com/Spanish_verbs.htm http://www.learnspanishtoday.com/learning_module/verb_games.htm http://www.elma.wednet.edu/cms/lib2/WA01001699/Centricity/dom ain/112/elmaeagles/elmaeagl/web/spanish.htm

87 TRY TO CONJUGATE THESE REGULAR AR VERBS: (IN ALL FORMS) PASEAR CANTAR ESCUCHAR BAILAR DIBUJAR

88 Ser (to be) Ser (to be) is commonly used to identify people and things. In particular, SERis used to express place of origin, occupation, identity, nationality and time. Think of the acronym POINT when thinking of what ser represents. Singular yosoyI am túeresyou are (informal) ustedesyou are (formal) él / ellaeshe / she is Plural nosotros(-as) somoswe are vosotros(-as)soisyou are (plural, informal) ustedessonyou are (plural, formal) ellos / ellassonthey are

89 Ejemplos: Yo soy bonita. Nosotros somos listos. Juan es alto. Subject PronounVerb conjugationMeaning YosoyI am TúeresYou are (informal) ÉlesHe is EllaesShe is UstedesYou are (formal) Nosotros/assomosWe are Ellos/assonThey are UstedessonYou all are (plural) Ser-to be

90 USEEXAMPLETRANSLATION Place of Origin: -¿De dónde eres? -Soy de Chile. -Where are you from? -I'm from Chile. Occupation: -¿Es usted empleada? -No, soy estudiante. -Are you an employee? -No, I'm a student. Identity: -¿Es ella profesora? -No, es estudiante. Is she a professor? No, she's a student. Nationality: -¿Es usted mexicano? -No, soy de Chile. -Are you Mexican? -No, I'm from Chile. Time: -¿Qué hora es? -Es la una. -What time is it? -It's one o'clock.

91 POP QUIZ PRACTICE 1. LIST 3 INTERROGATIVE WORDS AND THEIR MEANINGS. 2. WHAT ARE THE FOUR DEFINITE ARTICLES MEANING “THE”? LABEL WHICH IS MASCULINE, FEMININE, SINGULAR AND PLURAL. 3. WHAT ARE THE FOUR INDEFINITE ARTICLES MEANING “A, AN OR SOME”? LABEL WHICH IS MASCULINE, FEMININE, SINGULAR AND PLURAL. 4. LIST ALL OF THE SUBJECT PRONOUNS AND THEIR MEANINGS. 5. LIST THE AR ENDINGS FOR EACH SUBJECT PRONOUN.

92 POP QUIZ ANSWERS: -1PT FOR EACH MISTAKE 1. (ONLY NEED 3) ¿QUÉ?-WHAT ¿CUÁL-WHICH ¿CUÁNDO?-WHEN ¿QUIÉN?-WHO ¿POR QUÉ?-WHY ¿D Ό NDE?-WHERE ¿CÓMO?-HOW CUANTO- HOW MANY/MUCH 2. EL-MS LOS- MP LA-FS LAS-FP 3. UN-MS UNOS-MP UNA-FS UNAS-FP 4. YO-I TÚ-YOU EL-HE ELLA-SHE USTED- YOU (FORM) NOSOTROS/AS- WE ELLOS/AS- THEY USTEDES- YOU ALL 5. IN ORDER- YO-O, TU- AS, EL/ELLA/UD-A, NOSOTROS-AMOS, ELLOS/USTEDES- AN

93 TEST PRACTICE/TRABAJO DE TIMBRE 1. LISTEN --------------------- WHAT VOCAB. WORD IS THE SENTENCE ABOUT? (SKIP AND COME BACK) 2. READING: MI CLASE FAVORITA ES CIENCIAS PORQUE ES INTERESANTE. WHAT DOES THIS SENTENCE MEAN? 3. ¿CÓMO SE DICE “SOME BOOKS” EN ESPAÑOL? ¿CÓMO SE DICE “THE TABLE” EN ESPAÑOL? 4. ELLOS SON =ÉL ES=YO SOY= 5. NOSOTROS ______________ A ESCUELA. (CAMINAR) CONJUGATE


Descargar ppt "UNIT 2 EN LA ESCUELA (AT SCHOOL). EN MI MOCHILA, TENGO…"

Presentaciones similares


Anuncios Google