La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Teaching and Inspiring, Reaching and Transforming, Every student, Every day Welcome Bienvenidos 6 th Grade Parent Night Noche de información para padres.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Teaching and Inspiring, Reaching and Transforming, Every student, Every day Welcome Bienvenidos 6 th Grade Parent Night Noche de información para padres."— Transcripción de la presentación:

1

2 Teaching and Inspiring, Reaching and Transforming, Every student, Every day Welcome Bienvenidos 6 th Grade Parent Night Noche de información para padres de alumnos del 6 º grado 3/19/13

3 South JHS Vision Statement All students, parents, staff and community members of South Junior High School will collaborate and hold each other accountable to ensure that all students are cared for, guided and supported academically and socially. Students will engage in a rigorous, dynamic, innovative and enriching curriculum with the support of technology and interventions that will prepare them to be problem solvers, lifelong learners, leaders and global competitors in the 21 st Century.

4 Deeper Learning Aprendizaje mas Profundo

5 The 4C’s (21 st Century Skills) COMMUNICATION & COLLABORATION: Students know how to articulate thoughts and ideas effectively using oral, written and nonverbal communication. They listen effectively to decipher meaning, such as knowledge, values, attitudes and intentions, and use communication in diverse teams and environments for a wide range of purposes. CREATIVITY & INNOVATION: Students use a wide range of techniques to create new and worthwhile ideas, elaborate, refine, analyze, and evaluate their own ideas. In order to improve and maximize creative efforts, students need to demonstrate originality and inventiveness both individually, and in group settings. CRITICAL THINKING & PROBLEM SOLVING: Students reason effectively, use systems thinking and understand how parts of a whole interact with each other. They make judgments, decisions, and solve problems in both conventional and innovative ways based upon logical reasoning and evidence.

6 Las 4C’s (Aptitudes para el Siglo 21) COMUNICACIÓN Y COLABORACIÓN: Alumnos que saben expresar sus pensamientos e ideas con eficacia por medio de comunicación oral, escrita o no verbal. Escuchan eficazmente para entender el significado, cómo el conocimiento, valores, sentimientos? e intenciones y usar la comunicación en diversos equipos y ambientes con propósitos de una amplia variedad. CREATIVIDAD E INNOVACIÓN: Alumnos usan una gran variedad de técnicas para desarrollar nuevas ideas que valen la pena, elaboraran, refinan, analizan y evalúan sus propias ideas. Para poder mejorar y aumentar la cantidad de esfuerzos creativos, los alumnos deben demostrar originalidad y creatividad individualmente y en el trabajo de grupo. RAZONAMIENTO ANALÍTICO Y RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS: Alumnos usan la razón con eficacia, piensan sobre los sistemas y entienden como trabajan todas las partes en conjunto. Forman opiniones, toman decisiones, y resuelven problemas de maneras convencionales e innovadoras basándose en razonamiento lógico y las pruebas.

7 SUCCESSFUL EAGLES COME TO SCHOOL EVERY DAY READY TO LEARN !  Arrive to each class on time  Complete all assignments and turn them in on time  Participate in class  Ask for help when needed  Participate in tutoring after school if extra help is needed  Read for at least 30 minutes every day

8 ¡LAS ÁGUILAS EXITOSAS VIENEN CADA DÍA LISTOS PARA APRENDER!  Llegar a cada clase a tiempo  Terminar todas las tareas y entregarlas a tiempo  Participar en las clases  Pedir ayuda cuando la necesite  Recibir tutoría después de clases si necesita más ayuda  Leer por lo menos 30 minutos cada día

9 SUCCESSFUL EAGLES COME TO SCHOOL PREPARED !  Bring your South ID every day  Wear your uniform  Bring all school materials  Bring your back pack  Bring a binder  Bring your PE clothes

10 ¡LAS ÁGUILAS EXITOSAS VIENE PREPARADAS A LA ESCUELA!  Cargar su identificación de South a todo momento  Llevar puesto el uniforme  Traer todos los útiles escolares  Cargar su mochila  Traer su carpeta  Traer su uniforme de PE

11 PURPOSE:  SAFETY  To quickly identify all South students SHIRTS/TOPS:  Plain RED or DARK BLUE polo shirt with no logos  Collared  Can be bought at school $15 or at local stores BOTTOMWEAR:  BLUE pants, skirts, shorts  No holes or tears  No writing  Length appropriate UNDER SHIRTS:  Must be white SWEATSHIRTS/JACKETS:  Solid color – GREY, BLUE, RED, WHITE –No logos DRESS CODE - UNIFORMS

12 PROPÓSITO:  SEGURIDAD  Para poder rápidamente identificar todos los alumnos de la escuela South CAMISAS/TOPS:  Camisa tipo polo SIN DISEÑOS de color ROJO o AZUL OSCURO y sin logotipos  Deben tener un cuello  Se pueden comprar en la escuela por $15 o en tiendas locales PANTALONES, FALDAS Y SHORTS:  Los pantalones, las faldas y los shorts deben ser azules  No deben tener agujeros ni rasgaduras  No pueden llevar letras  Deben quedar a la medida CAMISETAS:  Solamente pueden ser blancas SUÉTERES/CHAMARRAS:  De un sólo color – GRIS, AZUL, ROJO, BLANCO – No logotipos CÓDIGO DE VESTIR - UNIFORMES

13 SUCCESSFUL EAGLES ARE RESPECTFUL !  Follow directions  Respect all adults on campus  Respect other students  Use appropriate language at school  Keep the campus clean  Maintain a safe environment (Walk, do not horseplay, follow bus rules)

14 ¡LAS ÁGUILAS EXITOSAS SON RESPETUOSAS  Seguir las instrucciones  Respetar todos los adultos en el plantel  Respetar a los compañeros  Usar lenguaje apropiada en la escuela  Mantener el plantel limpio  Mantener un ambiento seguro (Caminar, no jugar bruscamente, seguir las reglas del camión)

15 SUCCESSFUL EAGLES GET INVOLVED ! Intramural Sports  Flag Football  B/G Tennis  B/G Volleyball  B/G Basketball  B/G Soccer  B/G Cross-Country  B/G Track  Softball Clubs/Groups Anaheim Achieves Associated Student Body (ASB) Athletics AVID Band/Jazz Band Caroling Club Career Club Club Live Dance Team Drama Eagle Mountain Hiking Club Math Club Peer Assistance & Leadership (PAL) Pentathlon Remote Control Car Club Service Club Wrestling Club Yearbook Staff

16 ¡LAS ÁGUILAS EXITOSAS PARTICIPAN! Competencia Interescolar  Fútbol americano bandera  Tenis niñas y niños  Voleibol niñas y niños  Baloncesto niñas y niños  Fútbol niñas y niños  Campo a través niñas y niños  Atletismo  Softball Clubes/Grupos Anaheim Achieves Asociación Estudiantil (ASB) Deportes AVID Banda/Banda de Jazz Club de Villancico Club de Profesiones Club Live Grupo de Baile Teatro Club Eagle de Excursionismo Club de Matemáticas Ayuda y Liderazgo entre Pares (PAL) Pentatlón Club de Carritos de Control Remoto Club de Servicios Club de Lucha Clase para el diseño del anuario

17 PARENT INVOLVEMENT & RESOURCES  AERIES (Attendance, Behavior and Academics)  Monthly Parent Meetings (support for parents)  Parent Resource Center  ELAC: English Learner Advisory Committee  PTSA: Parent Teacher Student Association  SSC: School Site Council  Parent Volunteer  Please attend as many school-sponsored meetings as you are able to

18 PARTICIPACIÓN DE LOS PADRES Y RECURSOS  AERIES (Asistencia, Conducta y lo Académico)  Reuniones Mensuales de Padres (apoyo para los padres)  Centro de Recursos para los Padres  ELAC: Comité Asesor de Padres de Alumnos de Aprendizaje de Inglés  PTSA: Asociación de Padres Maestros y Alumnos  SSC: Consejo Escolar  Padres Voluntarios  De ser posible, asista a las reuniones escolares

19 Home-School Partnership Quality instruction & support at school High expectations & actively involved adults at home Be involved at school as often as you’re able

20 Colaboración entre el Hogar- Escuela Instrucción de calidad y apoyo en la escuela Grandes expectativas y padres que activamente participan en el hogar Participe en la escuela tan frecuente como le sea posible

21 Grading System Letter grades have number equivalents A = Excellent4 points B = Above Average3 points C = Average2 points D = Below Average 1 points F = Failing0 points

22 Sistema de Calificaciones Cada calificación de Letra tiene un equivalente numérico A = Excelente4 puntos B = Mejor que el promedio 3 puntos C = Promedio2 puntos D = Debajo del promedio 1 puntos F = Calificación Reprobatoria 0 puntos

23 Cómo Calcular el Promedio de Notas (GPA) Los alumnos reciben una nota representada en letra en cada de sus 7 materias inglés = A A=4 4 Matemáticas = C C=2 2 Historia Universal = B B=3 3 Ciencia 7 = B B=3 3 Educación Física = A A=4 4 Arte = B B=3 3 Teatro = C C=2 2 21 21/7 = 3.00 21 puntos divididos por 7 materias = 3.00 21/7= 3.00

24 How to Calculate a Grade Point Average (GPA) Students earn a letter grade for each of their 7 classes English = A A=4 4 Math = C C=2 2 World History = B B=3 3 Science 7 = B B=3 3 PE = A A=4 4 Art = B B=3 3 Drama = C C=3 3 22 7/22 = 3.14 22 points divided by 7 classes = 3.14 7/22= 3.14

25 How the year is separated  The year is split separated in to 2 semesters  Each semester has 2 quarters  Semester GPAs are the ones that count  GPA doesn’t change on a daily basis

26 Cómo se divide el año  El año se divide en 2 semestres  Hay dos trimestres en cada semestre  El Promedio de Notas del Semestre (GPA) son las que importan  El Promedio de Notas no cambia diariamente

27 Expectations at Home High expectations Positive and negative consequences Provide a quiet place for student to work Ensure that student completes homework, reads & review notes each night – check Reminder Binder, completed work & regularly go through backpack Have school supplies organized and prepared for school each night Discuss your student’s day with him/her – What did they learn? What was the best part?

28 Expectativas en el Hogar Altas expectativas Consecuencias positivas y negativas Ofrecer un lugar tranquilo dónde pueda hacer sus tareas Asegúrese que su alumno termine su tarea, lea y repase sus apuntes cada noche – revise su agenda, las tareas y haga costumbre de revisarle la mochila Organizar sus útiles y prepararse cada noche para el siguiente día Platique con su alumno/a acerca de su día - ¿Qué aprendieron? ¿Cuál fue la mejor parte de su día?

29 Attendance Children chronically absent in kindergarten and 1 st grade are much less likely to read at grade level by the end of 3 rd grade. By 6 th grade, chronic absence is a proven early warning sign for students at risk for dropping out of school. By 9 th grade good attendance can predict graduation rates even better than 8 th grade test scores. We don’t want you to fall behind in school and get discouraged. Absences can add up quickly. A student is chronically absent if he or she misses just two days every month.

30 Asistencia Niños con ausentismo habitual en el kínder y el primer grado son más propensos a no leer a su nivel académico cuando llegan al fin del tercer grado. Se ha comprobado como indicador que los alumnos del 6to grado que faltan habitualmente a la escuela están en peligro de abandonar los estudios. La buena asistencia en el 9no grado puede mejor predecir las tazas de graduación que los resultados de exámenes en el 8vo grado. No queremos que se atrasen en sus estudios y se desanimen. Las faltas a la escuela se pueden acumular rápidamente. Se considera ausentismo habitual si el alumno falta sólo dos días en un mes.

31 Delivery  Classroom Guidance Lessons  Individual Student Planning  Responsive Services Role of School Counselor

32 Labor de la Consejera Escolar Servicios al Alumno Instrucción en las Aulas acerca de diferentes temas Preparación de Cursos que recibirá cada alumno Servicios de Terapia

33 REGISTRATION  DATES  Early-Mid August  A Packet will be mailed to your home; complete and return the packet  FUTURE REGISTRATION  Aeries – Will need an email account

34 INSCRIPCIÓN  FECHAS  Comienzo o a mediados de agosto  Se le enviará un paquete a su casa; llénelo y devuélvalo  INSCRIPCIÓN EN EL FUTURO  Aeries – Sera necesaria una cuenta de correo electrónico

35 7 th GRADE WEEK OF WELCOME  Orientation to South Expectations  Goal is to teach student skills to be successful in and out of the classroom  Meet Anaheim Achieves staff  Meet part of the teaching staff and administration  800 7 th graders – Only 120 spots available

36 SEMANA DE BIENVENIDA A LOS ALUMNOS DEL 7º GRADO  Orientación de las expectativas en South  La meta es enseñarle a los alumnos las estrategias para que alcancen el éxito dentro y fuera de la aula  Conozca al personal de Anaheim Achieves  Conozca a algunos maestros y a los administradores  800 alumnos del 7º grado – Solamente hay cupo para 120 alumnos

37 Visit Our Website !!! http://www.auhsd.us/South


Descargar ppt "Teaching and Inspiring, Reaching and Transforming, Every student, Every day Welcome Bienvenidos 6 th Grade Parent Night Noche de información para padres."

Presentaciones similares


Anuncios Google