Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Hazlo ahora el 9 de febrero
Objetivo: SWBAT understand and use adjectives to describe household items WITHOUT YOUR NOTES, identify 5 items in Spanish.
2
REPASO
3
La Casa
4
El Apartamento
5
El Baño
6
La Cocina
7
El Comedor
8
El Cuarto – El Dormitorio
9
El Despacho
10
La Escalera
11
El Garaje
12
La Sala
13
El Sótano
14
La Planta Baja
15
El Primer Piso
16
El Segundo Piso
17
Cosas de la Casa
18
La Alfombra
19
El Armario
20
La Cama
21
La Cómoda
22
El Espejo
23
La Lámpara
24
La Pared
25
La Puerta
26
La Ventana
27
La Televisión
28
La Mesa
29
El Refrigerador
30
El Fregador
31
La Estufa
32
El Horno
33
La Sofá
34
El Inodoro
35
La Bañera
36
La Ducha
37
ADJETIVOS
38
Largo Corto
39
Grande Pequeño
40
Estrecho Ancho
41
Cuadrado Redondo
42
De Madera De Cuero
43
De Metal Plástico
44
Cómodo Incómodo
45
Limpio Sucio
46
Describe what you see in the following pictures in Spanish
ACTIVIDAD Describe what you see in the following pictures in Spanish
47
1. ¿Cómo es el sofa?
48
2. ¿Cómo es la mesa?
49
3. ¿Cómo son los sofás?
50
4. ¿Cómo son las mesas?
51
5. ¿Cómo es la mesa?
52
6. ¿Cómo son las ventanas?
53
7. ¿Cómo es la mesa?
54
8. ¿Cómo es la ducha?
55
9. ¿Cómo es la bañera?
56
10. ¿Cómo es la estufa?
57
11. ¿Cómo es la cocina?
58
12. ¿Cómo es la cama?
59
13. ¿Cómo es la alfombra?
60
14. ¿Cómo es el dormitorio?
61
15. ¿Cómo es la cama?
62
DO THIS ON THE BACK OF YOUR WORKSHEET
ACTIVIDAD Pick 5 items or rooms in your own house and describe them using the words we learned today. DO THIS ON THE BACK OF YOUR WORKSHEET
63
FINISH YOUR DREAM HOUSE!
Your dream house project is due TOMORROW at the beginning of class. Any project turned in late will lose points!
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.