La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Capítulo 6 El imperfecto We’ve already learned one way of talking about the past: the preterite. It’s used to describe single actions that started and.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Capítulo 6 El imperfecto We’ve already learned one way of talking about the past: the preterite. It’s used to describe single actions that started and."— Transcripción de la presentación:

1

2 Capítulo 6 El imperfecto

3 We’ve already learned one way of talking about the past: the preterite. It’s used to describe single actions that started and ended in the past. Examples: Ayer saqué la basura, limpié mi habitación y mi baño. !Qué pesado!

4 You’ve already learned to use the preterite tense to talk about completed actions in the past. Now you’ll review another past tense called the imperfect!! You can use the imperfect in the following ways: To speak about background events in a story. To talk about something you used to do as a habit. A repeated or habitual activity To speak about physical characteristics To express thoughts and Emotions To express time, age, and weather

5 AR VERBS aba abas aba ábamos abais aban

6 ER / IR VERBS ía ías ía aba íamos í ais ían aba

7 The following chart shows you how to form the imperfect of regular verbs. ARERIR hablarComerSalir hablabacomíaSalía hablabascomíasSalías hablabacomíaSalía hablábamoscomíamosSalíamos hablabaiscomíaisSalíais hablabancomíanSalían

8 Ejemplos AR practicar practicaba practicabas practicaba practicábamos practicabais practicaban cantar cantaba cantabas cantaba cantábamos cantabais cantaban

9 The following examples use the imperfect because they describe continuing actions in the past. Los estudiantes cantaban en clase todos los días. The students did (used to do) sing in class everyday Don Fernando no trabajaba los sábados. Don Fernando didn’t (used to) work on Saturday. Mi abuelo siempre tocaba la trompeta en la banda escolar. Mi grandpa (used to ) played the trumpet in the school band.

10 How about for –ER & -IR? comer comía comías comía comíamos comíais comían vivir vivía vivías vivía vivíamos vivíais vivían  Don’t forget the accent on the all the forms!

11 Practica ER / IR Mis primos (vivir) en Perú. My cousins did (used to do) live in Peru. Marcela no (escribir) cartas. Marcela didn’t (used to) write letters. Mi hermano siempre (beber) la leche con las comidas. My brother (used to ) drank milk with every meal. vivían escribía bebía

12 There are only three irregular verbs in the imperfect. Here they are. SerIrVer eraibaveía erasibasveías eraibaveía éramosíbamosveíamos eraisibaisveíais eranibanveían

13 Práctica.Contesta las siguientes preguntas con la forma correcta del imperfecto. 1. Yo siempre con unos muñecos de peluche. (jugar) 2. Nosotros veintiocho años. (tener) 3. _____ _____ las nueve y media de la noche. (ser) 4. Mi hermana nunca a los árboles. (trepar) 5. Mis hermanitos siempre se mal en el centro comercial. (portar) 6. Cuando era niño, yo al España con mis padres todos los veranos. (ir) 7. Mis amigos a las discotecas cuando eran más jóvenes. (salir) jugaba teníamos Eran trepaba portaban iba salían

14 LEVANTARSE yo me levantaba tú te levantabas ella se levantaba nosotros nos levantábamos ellos se levantaban Reflexive verbs work the same as in the present – don’t forget to put the reflexive pronoun in front of the verb!

15 STEM-CHANGING VERBS D O NOT CHANGE!!! Yo juego con mis amigos todas las tardes. Ayer jugué con mis amigos en el parque. Yo jugaba con mis amigos despues de la escuela.


Descargar ppt "Capítulo 6 El imperfecto We’ve already learned one way of talking about the past: the preterite. It’s used to describe single actions that started and."

Presentaciones similares


Anuncios Google