La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Preterite vs. Imperfect Chapter 2. Esp 33/9/13 Hoy es el tres de septiembre. Objective: – Students will be able to distinguish between when to use the.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Preterite vs. Imperfect Chapter 2. Esp 33/9/13 Hoy es el tres de septiembre. Objective: – Students will be able to distinguish between when to use the."— Transcripción de la presentación:

1 Preterite vs. Imperfect Chapter 2

2 Esp 33/9/13 Hoy es el tres de septiembre. Objective: – Students will be able to distinguish between when to use the preterite or the imperfect tense. Calentamiento: ¿Qué sabes del imperfecto?

3 Endings personARERIR yoéíí túasteiste Él, ella, ud. óió nosotrosamosimos vosotrosasteisisteis Ellos. Ellas, uds. aronieron personARERIR yoabaÍa Túabasías Él, ella, ud. abaía nosotrosábamosíamos vosotrosabaisíais Ellos. Ellas, uds. abanían PRETERITE IMPERFECT -Edused to or was…

4 Frequency Words  ayer (yesterday)  anteayer (the day before yesterday)  anoche (last night)  el otro día (the other day)  entonces (then)  esta mañana (this morning)  esta tarde (this afternoon)  la semana pasada (last week) el mes pasado (last month) el año pasado (last year)  de repente (suddenly)  a veces (sometimes)  cada día (every day)  de vez en cuando (from time to time)  generalmente (usually)  muchas veces (many times)  nunca (never)  por un rato (for awhile)  siempre (always)  todas las semanas (every week) todos los días (every day) todo el tiempo (all the time)  mientras (while) PRETERITEIMPERFECT

5 Preterite RULES 1. For actions that can be viewed as single events.  El año pasado yo fui a Nicaragua. 2. For actions that were repeated a specific number of times.  Nosotros escribimos cartas cinco veces en el pasado. 3. For actions that occurred during a specific period of time  Este fin de semana corrí en el parque. 4. For actions that were part of a chain of events.  Cuando llegamos, la profesora sacó su libro y empezó a leer. 5. To state the beginning or the end of an action.  El jueves, ellos tuvieron un examen.

6 Imperfect Rules 1. For actions that are repeated habitually.  Cuando era niña, siempre jugaba con mis muñecas. 2. For actions that have no indication of beginning or end.  Mientras los niños pintaban, la mamá sonreía. 3. Weather  Hacía sol cuando estaba en la tienda. 4. Attitude  El niño tenía celos del chico con helado. 5. Age  Cuando tenía tres años, yo dibujaba cada día. 6. Appearance (settings/descriptions)  Era un día en mayo. 7. Location  Caminaba en el parque cada domingo. 8. Emotion  Estábamos muy contentos. 9. Time  Eran las dos de la tarde.

7 The Break Down (in English)  Well, it was Tuesday, and I was walking through the park. As I was following a path through the trees, I suddenly fell to the ground. I tripped over a rock. I laughed to myself because I was afraid someone would have seen me fall.

8 The Breakdown Continued  If we want to say… was ___ing or used to do  We use the IMPERFECT  If we want to say… did once, aka talked (with the _____ed)  We will use the PRETERITE  This rule can be broken so follow the rules and examples we talked about on slides 5 & 6.

9 Verbs that Change Meaning in the Preterite& Imperfect


Descargar ppt "Preterite vs. Imperfect Chapter 2. Esp 33/9/13 Hoy es el tres de septiembre. Objective: – Students will be able to distinguish between when to use the."

Presentaciones similares


Anuncios Google