Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCustodia Diego Modificado hace 10 años
2
THE MOST FUN PARKS STRATEGY OF THE CHESS MORE
3
CONSTITUENT BOARD DIES COUNTERS
4
BOARD
5
TYPES OF MOVES
6
KING IT MOVES ONE SQUARE IN ANY DIRECTION
7
KNIGHT ITS MOVE RESEMBLES THE LETTER “L” two squares horizontally or vertically combined with one square at a right angle one squares horizontally or vertically combined with two square at a right angle
8
PAWN IT MAY MOVE ONLY STRAIGHT AHEAD ONE SQUARE IT MAY MOVE DIAGONALLY ONE SQUARE WHEN HAVING THE OPTION OF TAKING AN OPPONENT’S PIECE
9
QUEEN IT MOVES IN ANY DIRECTION (HORIZONTALLY, VERTICALLY AND DIAGONALLY) AS MANY SQUARES AS THE NUMERICAL DIE INDICATES
10
ROOK (CASTLE) IT MOVES HORIZONTALLY OR VERTICALLY AS MANY SQUARES AS THE NUMERICAL DIE INDICATES
11
BISHOP IT MOVES IN ANY DIAGONAL DIRECTION AS MANY SQUARES AS THE NUMERICAL DIE INDICATES
12
MOVE AND BARRIERS KINGKNIGHTQUEEN PAWN ROOK (CASTLE) BISHOP
13
SWEPT (Ej.: counter blue castle 6 and before yelow bichop 3)
14
BLOQUEO MOVIMIENTO POR FICHA ASEGURADA (Ej.: FICHA VERDE SACA TORRE 4 Y UNA AZUL ESTA EN SEGURO )
15
Ej.: REGLAS VARIAS Si un jugador opta por un movimiento en el cual no toma a un contrario y la ficha que mueve o cualquiera de las otras que posea tiene opción de tomar una ficha, será sancionado con la devolución al punto de salida de la ficha más avanzada en el juego. 2 - AZULES SACAN TORRE 5 Una vez una ficha halla pasado el centro del tablero no puede retroceder a la primera mitad del mismo así tenga opción de tomar una ficha. 1 - NARANJAS SACAN CABALLO Y MUEVEN LA DE LA SALIDA
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.