La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 

Presentaciones similares


Presentación del tema: "19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. "— Transcripción de la presentación:

1 19 & 22 de septiembre

2  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara.  José: Mucho gusto, Sara.  Sara: Igualmente, José.  José: Adiós  Sara: Hasta luego Participación #1 = dibuja un rectángulo

3  1 y 2: Hola, clase  1: Me llamo __________  2: Me llamo __________  1: ¿Qué día es hoy?  Clase: Hoy es _________  2: ¿Qué día fue ayer?  Clase: Ayer fue ________  1: ¿Qué día será mañana?  Clase: Mañana será _____  2: ¿Cuál es la fecha?  Clase: La fecha es el ___ de ___________  1 y 2: ¡Bienvenidos a la clase de español!

4  Talk to your compañero about practicing on the studyspanish site.  Who observed you studying?  What were your scores on the quizzes?  Did you think the alphabet practice was helpful?  Send your #1 to staple and turn in your group’s homework:  Roger el Romántico – tan paper with your drawings on story  Dialog between 2 superheroes  Scores from online quizzes and signature with comment La participación = dibuja un sombrero para una muchacha

5  Watch the video  With your partner, complete the cloze activity. You have 5 minutes. La participación #3 = dibuja un bigote (mustache)

6  Practice saying the numbers.  1 – 10(song) 1 – 10  0 – 30(lesson) 0 – 30  Create practice cards.  Get a page of numbers and cut them apart.  Label the back of them with the correct number.  Get an envelope and label it with your Spanish name and class period.  Quiz yourself with your cards. La participación #4 = dibuja el número trece

7  ¿Cuántos años tienes?  ¿ Cuántos años tiene usted?  Tengo ______ años.  Tengo 15 años.  Tengo dieciseis años.  Tengo 14 años.  Tengo 12 años.  Tengo once años.  Tengo 10 años.  ¿Cuántos años tienes?  ¿ Cuántos años tiene usted?  Tengo ______ años.  Tengo 15 años.  Tengo dieciseis años.  Tengo 14 años.  Tengo 12 años.  Tengo once años.  Tengo 10 años. Take turns reading these aloud in your group. Go around again and say what the phrase means in English. Take turns reading these aloud in your group. Go around again and say what the phrase means in English. How old are you? Literally= “How many years do you have?” I am ____ old. Literally = “I have ____ years. La participación #5 = dibuja dos manzanas

8  Write a conversation between yourself and a new student at Fairfield who is from Puerto Rico. (in Spanish, of course!)  Include:  Greeting!  How are you?  Name?  Where from?  How old?  Nice to meet you!  Farewell! Credito Extra = Do the dialog with a partner and record it. Turn in the recording on a flashdrive, disc, or e- mail it to me. Due by Friday at 3:00 pm.

9  Go on to my website and copy down the notes.  Practice them with someone else.  Write a conversation using all the elements we have learned.  Practice with your number flashcards for 10 minutes each day.  Write down all that you do and get a witness to sign it.


Descargar ppt "19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. "

Presentaciones similares


Anuncios Google