La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Unidad 1 Lección 2 Tema: Mis amigos y yo.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Unidad 1 Lección 2 Tema: Mis amigos y yo."— Transcripción de la presentación:

1 Unidad 1 Lección 2 Tema: Mis amigos y yo

2 Mis amigos y yo (My Friends and I)
In this lesson you will learn to: Describe yourself and others. Identify people and things. Using: Ser to describe what someone is like. Definite and indefinite articles. Noun-adjective agreement. ¿Recuerdas? Snack foods, after-school activities Ser, gustar with an infinitive

3 Presentación de Vocabulario
Artístico(a) artistic Atlético(a) athletic Trabajador(a) hard-working Perezoso(a) lazy Organizado(a) organized Desorganizado(a) disorganized Alto(a) tall Bajo(a) short Grande big Pequeño(a) small Viejo(a) old Joven young Bonito(a) pretty Guapo(a) handsome Malo(a) bad Pelirrojo(a) red-haired Pelo castaño brown hair Pelo rubio blond hair El hombre the man La mujer the woman El chico the boy La chica the girl Cómico(a) comic Serio(a) serious

4 Nota Gramátical – Pg. 63 Use ser to describe what people are like.
La mujer es alta. The woman is tall. Los chicos son organizados. The boys are organized.

5 Pg. 63  Actividad 1 Los Opuetos  Opposites
Sandra Marco es pequeño. Luisa es trabajadora. Pablo es organizado. Joaquín es malo. Anabel es joven. Francisco es cómico. Ricardo No, es bueno. No, es grande. No, es desorganizado. No, es perezosa. No, es serio. No, es vieja.

6 Actividad 2  pg. 63 Porque…  Why…
A Ricardo le gusta hacer la tarea. A Ricardo le gusta dibujar. A Alberto no le gusta ser cómico. A Alberto le gusta correr. A Albeto no le gusta ser perezoso. A Alberto no le gusta ser organizado. Serio Atlético Artístico Estudioso Desorganizado trabajador

7 Presentación de Gramática
GOAL: Learn about definite and indefinite articles. Then practice using these articles to identify people and things. ¿Recuerdas? Snack foods (página 33) and gustar with an infinitive (página 44).

8 English Grammar Connection
Definite articles (in English, the) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Indefinite articles (a, an) are used with nouns to indicate nonspecific persons, places, or things. Examples: The boy is a friend. The (El) definite article El chico es un amigo. a (un) indefinite article

9 Definite and Indefinite Articles página 66
In Spanish, articles match nouns in gender and number. Here’s how: All Spanish nouns, even if they refer to objects, are either masculine or feminine. Nouns ending in – o are usually masculine. Nouns ending in – a are usually feminine.

10 Definite and Indefinite Articles página 66
Definite Article Noun Masculine Singular el chico the boy Plural los chicos the boys Feminine Singular la chica the girl Plural las chicas the girls

11 Definite and Indefinite Articles página 66
Indefinite Article Noun Masculine Singular un chico a boy Plural unos chicos some boys Feminine Singular una chica a girl Plural unas chicas some girls

12 Definite and Indefinite Articles página 66
To form the plural of a noun, add – s if the noun ends in a vowel. Add – es if the noun ends in a consonant. estudiante  estudiantes mujer  mujeres

13 Time to Practice! Complete the following activities
Practica de Gramática  pp Actividades 5  ¿Cómo son las personas en la oficina? 7  ¿Que es? 8  ¿Son estudiosos? 9  Después de las clases

14 Pronunciación  página 71
The ñ sounds like the /ny/ of the word canyon. The letter ñ does not exist in English, but the sound does. Listen and repeat. Señora españa mañana pequeño castaño La señora es española. El señor es de España y tiene pelo castaño

15 Presentación de Gramática página 72
English Grammar Connection. Adjectives are words that describe nouns. In English, the adjective almost always comes before the noun. In Spanish, the adjective usually comes after the noun. Examples: The serious students. Los estudiantes serios.

16 Presentación de Gramática página 72
Noun – Adjective Agreement In Spanish, adjectives match the gender and number of the nouns they describe. Masculine Singular el chico alto the tall boy Plural los chicos altos the tall boys Feminine Singular la chica alta the tall girl Plural las chicas altas the tall girls

17 Presentación de Gramática página 72
Adjectives that end in – e match both genders. El maestro inteligente. La maestra inteligente. Many adjectives that end in a consonant match both genders. El amigo joven. La amiga joven. Some adjectives that end in a consonant add – a to form the feminine singular. The exceptions have to be memorized. El chico trabajador. La chica trabajadora. To make an adjective plural, add – s if it ends in a vowel; add – es if it ends in a consonant. Las chicas trabajadoras. Los chicos trabajadores.

18 Práctica de Gramática páginas 73 y 74
Let’s practice what we have learned! Work on activities: 14  Un correo electrónico Copy it in Spanish, answer it according to the directions in the book and then, translate it into English. 15  Descripciones Complete it according to the directions in the book. 16  ¡No son iguales! Complete according to the directions in the book. 17  Un amigo Complete it according to the directions in the book. Write a six to ten sentences paragraph about your friend.

19 ¡Felicidades! This concludes Unidad 1
See you in Unidad 2 México ¡Vamos a la escuela!


Descargar ppt "Unidad 1 Lección 2 Tema: Mis amigos y yo."

Presentaciones similares


Anuncios Google