La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Www.idc.com “Contenidos Sociales”: la era de la personas Jaime García Cantero Research Manager.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Www.idc.com “Contenidos Sociales”: la era de la personas Jaime García Cantero Research Manager."— Transcripción de la presentación:

1 www.idc.com “Contenidos Sociales”: la era de la personas Jaime García Cantero Research Manager

2 “Si tienes una manzana y yo tengo una manzana y las intercambiamos entonces seguiremos teniendo una manzana cada uno. Pero si tienes una idea y yo tengo una idea e intercambiamos estas ideas, entonces cada uno de nosotros tendrá dos ideas.” George Bernard Shaw

3 “Debería ser obvio que la inteligencia es, ante todo, un producto social, unión no sólo de ideas sino, sobre todo, de personas.” Antonio Orihuela

4

5 1.Inteligencia Colectiva

6 Empleados de la información Donde gastan su tiempo (...y el dinero de su empresa)

7 2.Personas

8 Cambio “demográfico”

9

10

11

12

13 3. Organizaciones desnudas

14 Uso de aplicaciones en las organizaciones 15% 13% 12% 11% 10% 5% 19% 0%Don't know None External blogs Shared bookmarking Wikis Business/Social networking applications Mashups Online communities Internal blogs Which of the following capabilities do you currently use at your organization?

15 Uso futuro de aplicaciones en las organizaciones Which of the following capabilities do you consider to be important to implement within the next 24 months? 7% 12% 13% 10% 8% 10% 5% 31% 4% Don't know None External blogs Shared bookmarking Wikis Business/Social networking applications Mashups Online communities Internal blogs

16 Redes sociales 63% 37% N = 1037. Source: IDC U.S. Consumer Online Behavior (forthcoming). Preliminary results. Only “true”social networks such as MySpace, Facebook, Classmates.com…

17 Redes sociales 23% 77% MySpace, Facebook, Classmates.com plus sharing, blogs, bookmarking N = 1037. Source: IDC U.S. Consumer Online Behavior (forthcoming). Preliminary results.

18 Redes sociales 13% 87% MySpace, Facebook, Classmates.com plus sharing, blogs, bookmarking plus reviews, classifieds, wikis N = 1037. Source: IDC U.S. Consumer Online Behavior (forthcoming). Preliminary results.

19 Redes sociales ¿ qué usamos? N = 1037. Source: IDC U.S. Consumer Online Behavior (forthcoming). Preliminary results.

20 Y en la empresa Which of the following do you READ OR BROWSE three or more times per week for business? Source: Web 2.0 at Work: Adoption of Tools for Personal and Business Use, Doc #206176, April 2007

21 Y en la empresa Which of the following do you CONTRIBUTE to three or more times per week for business? Source: Web 2.0 at Work: Adoption of Tools for Personal and Business Use, Doc #206176, April 2007

22 Previsiones de crecimiento Source: U.S. Social Networking Application 2007–2012 Forecast and Analysis, Doc #208313, Aug 2007

23 Jgarcia@idc.com ¿Preguntas?

24 www.jaimegarciacantero.blogspot.com


Descargar ppt "Www.idc.com “Contenidos Sociales”: la era de la personas Jaime García Cantero Research Manager."

Presentaciones similares


Anuncios Google