Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Empieza un nuevo año Repaso pgs. 1-47
Capítulo 1 Empieza un nuevo año Repaso pgs. 1-47
2
Lección A: Palabras y expresiones (pg. 21)
La tecnología la Red Otras expresiones el celular la tecnología la asignatura conectado, -a el vínculo la comunicación el cuarto de charla la Web la contaminación ambiental el Verbos la ecología el fax bajar la información la internet conseguir (i, i) el mundo el motor de búsqueda encontrar (ue) navegar el programa seguir (i, i)
3
¿Qué es? Write the name of the object and then write a sentence in Spanish in the present tense using the word.
4
Lección A Estructura: Present Tense Verbs (pg. 6)
ar o amos as a an er o emos es e en ir o imos es e en
5
Más Práctica Write a sentence in the present tense using the verb and vocabulary word provided.
hablar / celular aprender / la contaminación ambiental recibir / el navegar / la Internet buscar / la información bajar / el programa
6
Lección A Estructura: Present Tense Verbs - Irregulares (pg. 6)
estar decir hacer ir ser tener venir ver
7
Lección A Estructura: Present Tense Verbs - Irregulares (pg. 6)
estar – to be; estoy, estás, está, estamos, estáis, están decir – to say; digo, dices, dice, decimos, decís, dicen hacer – to make, do; hago, haces, hace, hacemos, hacéis, hacen ir – to go; voy, vas, va, vamos, vais, van ser – to be; soy, eres, es, somos, sois, son tener – to have; tengo, tienes, tiene, tenemos, tenéis, tienen venir – to come; vengo, vienes, viene, venimos, venís, vienen ver – to see; veo, ves, ve, vemos, veis, ven
8
Más Práctica Write a sentence in the present tense using the verb and vocabulary word provided.
ir / el cuarto de charla tener / la computadora estar / la biblioteca ser / la asignatura hacer / la tarea
9
Lección A Estructura: Stem-changing verbs (pg. 7)
Stem changing verbs in the present tense can be -ar, - er, or –ir verbs. These verbs take regular present tense verb endings. e ie - empezar, pensar, prefrerir, querer, sentir e i - pedir, seguir, conseguir, repetir o ue - poder, dormir, encontrar, volver u ue - jugar *Refer to handout over present tense verbs for a list of more stem changing verbs.
10
Más Práctica Write a sentence in the present tense using the verb and subject pronoun.
yo / preferir nosotros / conseguir ellos / jugar ella / dormir
11
Lección A Estructura: The present progressive (pg.9)
You use the present progressive to say what is happening right now. estar + gerundio First conjugate estar: estoy, estás, está, estamos, estáis, están then add the gerund of the verb you want to use. -ar: estudiar estudiando -er: comer comiendo -ir: vivir viviendo Verbs that stem-change in the preterite (-ir) also stem change in the present progressive. There are some irregular present participles (refer to pg. 9)
12
Más Practica State what is happening right now according to the photos.
1. 3. Marco Sara y Ana yo Los chicos
13
Lección A Estructura: ir a (pg. 11)
You use ir a infinitive to say what is or is not going to happen in the near future. ir + a + infinitive You first have to conjugate ir: voy, vas, va, vamos, vais, van. Then add a. Next add an infinitive (a non conjugate verb). i.e. Voy a enviar un . Vas a ir de camping este fin de semana.
14
Más Practica Write a sentence saying what the people are doing this weekend according to the information provided. Sara y Javier / ir de camping Nosotros / hacer un picnic Ana / navegar la Web
15
Lección B: Palabras y expresiones (pg. 41)
Actividades los tenis solo, -a el camping (ir de camping) las sandalias último, -a los shorts Verbos el crucero (ir de crucero/tomar un crucero) Otras expresions creer el bote instalar el picnic (hacer un picnic) el chisme pintar La Ropa la noticia quisera las bermudas la novia visitar las gafas de sol el novio la gorra el polvo
16
¿Qué es? Write the name of the object.
17
Lección A Estructura: Preterite Tense (pgs. 16-17)
Use the preterite tense to talk about actions or events that were completed in the past. ar é amos aste ó aron er í imos iste ió ieron ir í imos iste ió ieron
18
Lección A Estructura: Preterite Tense (pgs
Lección A Estructura: Preterite Tense (pgs ) -car, - gar, -zar verbs in the preterite tense pg. 16 These verbs require a spelling change in the yo form of the preterite in order to maintain the original sound of the infinitive. -CAR: buscar, explicar, sacar, tocar -GAR: apagar, colgar, jugar, llegar -ZAR: empezar Infinitivo change pretérito buscar c - qu yo busqué apagar g - gu yo apagué
19
Lección A Estructura: Preterite Tense (pgs
Lección A Estructura: Preterite Tense (pgs ) -IR stem changing verbs pg. 17 Stem changes that occur in the present tense for –AR and –ER verbs do not occur in the preterite tense. However, -IR verbs that have stem changes in the present tense require a different stem change in the preterite tense. These changes occurs in the él, ella, Ud. form and the ellos, ellas, Uds. form. This stem change is shown in parentheses after infinitives in the book.
20
Lección A Estructura: Preterite Tense More Spelling changes
The verbs creer, leer, and oír have an i between two vowels which changes to a y i y These verbs also require additional accent marks to separate vowel sounds and to indicate how these words are pronounced. This spelling change occurs in the Ud., él, ella, Uds., ellos, ellas forms. leí leímos leíste leísteis leyó leyeron
21
Lección B Esturctura: Irregular preterite tense verbs (pg. 27)
dar: di, diste, dio, dimos, disteis, dieron decir: dije, dijiste, dijo, dijimos, dijeron estar: estuve, estuviste, estuvo, estuvimos, estuvisteis, estuvieron hacer: hice, hiciste, hizo, hicimos, hicisteis, hicieron ir: fui, fuiste, fue, fuimos, fuisteis, fueron ser: fui, fuiste, fue, fuimos, fuisteis, fueron tener: tuve, tuviste, tuvo, tuvimos, tuviesteis, tuvieron ver: vi, viste, vio, vimos, visteis, vieron
22
Más Practica con el preterito Write five things you did over the weekend using the preterite tense.
23
Lección B Estructura: Negative and affirmative expressions (pg. 29)
24
Más Practica Fill in the blanks in the second sentence with the opposite expression of the italic expression in the first sentences. Yo tengo algo en mi mochila. Yo no tengo _________ en mi mochila. Verónica tiene algún bolígrafo nuevo. Verónica no tiene __________ bolígrafo nuevo. 3. Mi mamá ya no tiene hambre. Mi mamá __________ tiene hambre. 4. Todavía tiene prisa (to be in a hurry). _____________ tiene prisa.
25
Lección B Estructura: Los pronombres de complemento directo (pg. 36)
What is a direct object pronoun (los pronombres de complemento directo)? Direct object pronouns replace the direct object. A direct object is the person or thing that receives the action of the verb directly and answers whom? or what? me nos us te you (tú) os you (vosotros, -as) lo him, it, you (Ud.) los them, you (Uds.) la her, it, you (Ud.) las
26
Más Practica Rewrite the following sentences, changing the direct object nouns to direct object pronouns. Paco tiene la información. Yo escribo el . Julia visita a los abuelos. Tú hablas a la profesora de español.
27
Lección B Estructura: Los pronombres de complemento indirecto (pg. 36)
What is an indirect object pronoun (los pronombres de complemento indirecto)? Indirect object pronouns replace the indirect object. The indirect object is the person in a sentence to whom or for whom something is said or done. me to me, for me nos to us, for us te to you, for you (tú) os to you, for you (vosotros, -as) le to you, for you (Ud.) to him, for him to her, for her les to you all, for you all (Uds.) to them, for them
28
Más Practica Complete the following sentences by using the correct indirect object pronouns.
Mi hermano _____ compra la computadora (a mi mama). Mi abuleo y yo ______ preparamos la comida (a ti). Yo _______ escribo un (a nosotros). Tú _______ consigues la información (a mi).
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.