Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Curriculuma 1.5. MATERIA
2
Aurkibidea Zer dakigu curriculumaz Curriculuma ulertzeko moduak
3
1. Zer dakigu curriculumaz
HSAOL/LOGSEren berrikuntzatakoa (1.2 materia) Definizioa Funtzioak Osagaiak Iturburuak Zehaztapen mailak
4
Curriculuma: definizioa
Ikasleek ikasteko eskolak eskaintzen dion guztia Eskolak bere eskaintza emateko dituen baliabideak Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua eta lortutako emaitzak ebaluatzeko erak
5
Curriculuma: funtzioak
Bi funtzio ditu: Hezkuntza sistemaren helburuak esplizitatzea. Praktika pedagogikoa orientatuko duen gida izatea.
6
Curriculuma: osagaiak
Lau galderei erantzuten diete: Zer ikasi-irakatsi? Noiz ikasi-irakatsi? Nola ikasi-irakatsi? Zer, noiz eta nola ebaluatu? Hurrengora
7
Zer ikasi-irakatsi? Ikaste-irakaste prozesuan lortu behar ditugun helburuak. Edukia, helburuak lortzeko barneratu behar dutena.
8
Noiz ikasi-irakatsi? Edukien hurrenkera, nola antolatu.
Eduki bakoitza lantzeko behar den denbora. Bi informazio hauei esker: etapa bakoitzaren edukiak zikloz ziklo banatu eta bakoitzaren barruan denbora unitateak definitzen dira.
9
Nola ikasi-irakatsi? Aspektu metodologikoak:
Ikasleekin zer nolako harreman mota eraiki behar dugun gure helburuak lortzeko. Baliabide didaktikoak Antolakuntza…
10
Zer, noiz eta nola ebaluatu?
Ebaluazioaren erreferentziak ondoko hauek dira: Ebaluatzeko uneak edo egoerak sistematizatu (noiz) Erabiliko ditugun baliabideak: irizpideak, adierazleak, tresnak (nola)
11
Curriculumaren iturburuak
Soziologikoa: gizarteak hezkuntza sistemari egiten dizkion eskariak Psikologikoa: ikasleen garapenari buruzko informazioa (psikomotorea, kognitiboa, afektibo-soziala eta morala) Pedagogikoa: oinarri teorikoak eta esperientzia praktikoak. Epistemologikoa: ezagutza zientifikoak, lan metodoak eta aplikazioak.
12
Curriculumaren zehaztapen mailak
Oinarrizko Curriculum Diseinua (OCD) 1. maila Ikastetxearen Curriculum Proiektua (ICP) Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua (IHP) 2. maila Gelako programazioa 3. maila Hurrengora
13
2. Curriculuma ulertzeko moduak
Curriculuma ulertzeko 3 ikuspegi: Eduki gisa Planifikazio gisa Errealitate interaktibo gisa
14
Curriculuma: eduki gisa
Curriculuma = zer irakatsi Curriculuma = helburuak eta edukiak Hezkuntza prozesuak erabat kanpo; beraz ez litzateke eraginkorra izango eskolen lana gidatzeko
15
Curriculuma: planifikazio gisa
Elementu gehiago barne-hartzen du Curriculuma= zer irakatsi, nola irakatsi, noiz irakatsi, zer, noiz eta nola ebaluatu Baina ez da curriculum operatiboa
16
Curriculuma: errealitate interaktibo gisa
Curriculuma intentzioak baino gehiago da, errealitate bat da Eskola eremuan gertatzen diren harremanen garrantziaren ondorioa Ikasi-irakatsi Curriculuma goitik behera eta behetik gora Curriculuma = intentzioak + ekintza
17
2. Curriculuma ulertzeko moduak
Curriculuma ulertzeko ikuspegien “continuuma”
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.