La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Saquen… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 90

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Saquen… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 90"— Transcripción de la presentación:

1 Saquen… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 90
Sp. 3H: Libreta pg. 91 NS: Libreta pg. 87 Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 81 Sp. 3H: Libreta pg NS: Libreta pg. 86

2 Impersonal Expressions + Infinitive
To state an opinion, or to suggest that something should be done without indicating who should do it, use an impersonal expression plus an infinitive.

3 In English, as in Spanish, you can use impersonal expressions with infinitives to state an opinion or to make indirect or subtle suggestions. It’s important to tell the truth. Es importante decir la verdad.

4 Step 1: usted/él/ella form of the verb ser (The verb ser can be in any tense.)
Es Fue Era Va a ser

5 Step 2: an adjective bueno difícil fácil importante imposible
interesante malo mejor necesario posible

6 Step 3: an infinitive Distribuir Presentar Donar Entrevistar Describir
Investigar

7 Distribuir Presentar Es Fue Donar Era Entrevistar Va a ser Describir
bueno difícil fácil importante imposible interesante malo mejor necesario posible Distribuir Presentar Donar Entrevistar Describir Investigar Es Fue Era Va a ser

8 Ejemplos: Es malo presentar información falsa.
It’s bad to present false information. Fue bueno entrevistar al director. It was good to interview the director. Era interesante escuchar las entrevistas. It was interesting to listen to the interviews. Va a ser difícil cancelar la teletón. It’s going to be difficult to cancel the telethon.

9 Lee las siguientes opiniones
Lee las siguientes opiniones. Completa cada oración usando expresiones impersonales. 1. No hay suficiente dinero para el programa educativo. 2. Algunos telespectadores no están de acuerdo. 3. La campaña no tiene muchos voluntarios. 4. ¿Debemos recaudar fondos para los ancianos? 5. El cortometraje no incluye diferentes puntos de vista.

10 Translate the following sentences into Spanish.
1. It is important to read newspapers and watch the news. 2. It is not necessary to read all the articles in a newspaper. 3. It is very interesting to read book and film reviews. 4. It is very easy to learn Spanish. 5. It is impossible to sponsor a festival without raising money. 6. It is a good idea to participate in charitable work. 7. It is interesting to watch debates to know different opinions. 8. It is possible to speak many different languages. 9. It is a bad idea to think that all the information is in the headlines. 10. It is better to read all of the article.

11 Saquen la tarea

12 distribuir To distribute

13 emitir To broadcast

14 entrevistar To interview

15 investigar To investigate

16 presentar To present

17 publicar To publish

18 traducir To translate

19 El debate The debate

20 describir To describe

21 Estar de acuerdo To agree

22 explicar To explain

23 A beneficio de To the benefit of

24 donar To donate

25 La obra caritativa Charitable work

26 El patrocinador The sponsor

27 El programa educativo Educational program

28 Los volantes flyers

29 Sandra Cisneros graduated from Chicago’s Loyola University
Sandra Cisneros graduated from Chicago’s Loyola University. She attended the University of Iowa Writers’ Workshop as a graduate student. There she developed what was to be the theme of most of her writing, her unique experiences as a Latino woman in a largely alien culture.

30

31

32 Estas son las mañanitas, que cantaba el Rey David, Hoy por ser día de tu santo, te las cantamos a ti, Despierta, mi bien*, despierta, mira que ya amaneció, Ya los pajarillos cantan, la luna ya se metió. Que linda está la mañana en que vengo a saludarte, Venimos todos con gusto y placer a felicitarte, Ya viene amaneciendo, ya la luz del día nos dio, Levántate de mañana, mira que ya amaneció.

33 This is the morning song that King David sang Because today is your saint's day we're singing it for you Wake up, my dear*, wake up, look it is already dawn The birds are already singing and the moon has set How lovely is the morning in which I come to greet you We all came with joy and pleasure to congratulate you The morning is coming now, the sun is giving us its light Get up in the morning, look it is already dawn

34 Libro: pg. 133 #18 Lee el anuncio para limpiar tu comunidad que hay en el tablero del parque. Escucha la llamada telefónica que te hace la organización para informarte de algunos cambios. Explica cuáles son los cambios para participar en el evento. Escucha y apunta ¿Adónde va a trabajar el grupo ahora? ¿Adónde pensaba trabajar antes? ¿Qué deben llevar y qué van a hacer los miembros del grupo? ¿Qué otros cambios hay?

35 You and some friends are organizing a campaign to get young people to read more and pay more attention to current events. Write six sentences to express your ideas about what is necessary to fulfill your goals. Use expressions such as: es importante,necesario, útil, bueno, malo, posible, imposible, indispensable, preferible (preferable), es una buena (mala) idea, followed by an infinitive.

36 Talk to me (tú) Háblame

37 Don’t leave it (la llave) (tú)
No la dejes

38 Say it to me (tú) Dímelo

39 Don’t tell it(el secreto) to me! (uds.)
No me lo digan

40 Give it (las cartas) to them (usted)
Déselas

41 Close it! (la puerta) (uds.)
Ciérrenla

42 Don’t do it! (la tarea) (tú)
No la hagas

43 Study them (los libros) (uds.)
Estúdienlos

44 Give it(el lápiz) to us (uds.)
Dénnoslo

45 Don’t write to her (tú) No le escribas

46 Eat it (la cena) (Ud.) Cómala

47 Don’t put it (el anuncio personal) (uds)
No lo pongan

48 Don’t read it (la información) to me (Tú)
No me la leas

49 Translate it (artículo) (uds)
tradúzcanlo

50 Write to her (Ud) Escríbale

51 Don’t give it to her! (tú)
No se lo des


Descargar ppt "Saquen… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 90"

Presentaciones similares


Anuncios Google