Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porEugenia Álvarez Duarte Modificado hace 6 años
1
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 148—español 1 El 24 de ABRIL Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.
2
UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries. It is our goal to partner with ODFL and raise one dollar for every student that attends Charter Oak high! We will be distributing boxes to each 3rd period across campus. It is our hope that you will partner with us and motivate our students to donate to something bigger than themselves. Our money will be donated towards the expansion of the 15th of September school located in Matagalpa Nicaragua. Dr. Olea chaperoned a service trip to this school last summer and will be there this summer again, laying brick, cutting steal, mixing cement and working with community members. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if your know a student that might be interested in traveling this Summer to Nicaragua.
3
Saber vs Conocer Usaremos Kahoot para introducir este concepto.
Practicaremos con WS Saber & Conocer (azul)
4
Both saber and conocer mean “to know”
Nombre_________________________________________________Fecha ________Per_____ WS Conocer vs Saber Highlight important words and phrases: What do saber and conocer mean? Can you use them interchangeably? When do you use the verb “conocer”? When do you use the verb “saber”? Both saber and conocer mean “to know” No Conjugations of CONOCER are used when you want to say that you know a person or that you are familiar with a place or general subject / thing. Conjugations of SABER are used when you want to express knowledge of facts (information, if) and how to do something.
5
What are some clues that you need to use the verb “conocer”?
What are some clues that you need to use the verb “saber”? The verb conocer is DIRECTLY followed by a person, place or general subject / thing. Be careful not to look at the subject that follows the verb in a question. EX: ¿ _____ tú a ese chico? In this case you need the verb Conoces because tú is the subject and “ese chico” is a person. The verb saber is DIRECTLY followed by the word “si” (if), information or fact (like a telephone number), a question word or a verb. Again, be careful not to look at the subject that follows the verb in a question. EX: ¿ _____ tú quién es ese chico? In this case you need Sabes because tú is the subject and “quién” is a question word.
6
What are the conjugations of “saber”?
What are the conjugations of “conocer”? Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Vosotros sabéis Él sabe Ellos saben Yo conozco Nosotros conocemos Tú conoces Vosotros conocéis Él conoce Ellos conocen Summary: Use a form of “conocer” Use a form of “saber” If the verb is followed (directly) by a If the verb is followed (directly) by ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________
7
Saber Conocer Meaning Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros Ellos/Ellas/Uds.
INTRO SABER & CONOCER Part A. Conjugate Saber Conocer Meaning Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros Ellos/Ellas/Uds. Part B. What has to DIRECTLY follow the verb SABER or CONOCER: SABER CONOCER __________________________ 1. __________________________ __________________________ 2. __________________________ __________________________ 3. __________________________ __________________________
8
EX: Ella _____ sabe______ bailar know how to do something
Part C. Fill in with the correct form SABER or CONOCER and give the reason why you chose SABER or CONOCER REASON EX: Ella _____ sabe______ bailar know how to do something Tú __________________ nadar _______________________ Nosotros __________________ a María Martinez _______________________ Ellos __________________ donde está la biblioteca _______________________ Yo __________________ la ciudad de Madrid _______________________ Mi mamá __________________ la música de Elton John _______________________ Los estudiantes __________________ quien es el presidente _______________________ ¿ __________________ tú la historia de Cuba? _______________________ Felipe y Antonio __________________ la ciudad de Ensalada _______________________ Nosotros __________________ que ella tiene 8 años _______________________ Yo __________________ la fecha de hoy _______________________
9
Part D. Translate I don’t know. ____________________________________ We know the teacher. ____________________________________ She knows his name. ____________________________________ Do you know how to read? ____________________________________ They are familiar with Paris ____________________________________
10
Algunos errores en los proyectos:
Necesitas usar UNA VARIEDAD de VOC: y, también, pero, sin embargo, tampoco, etc. para obtener una “A”. He is caring. = Tengo ojos azul. = Él le gusta pasa tiempo con amigos. = Su comida favorito es los hamburguesas. Él es cariñoso. Tengo ojos azules. A él le gusta pasar tiempo con amigos. Su comida favorita es las hamburguesas.
11
El proyecto del cacahuate: DESPUÉS DE CREAR TU PERSONAJE...
Escribirás un libro sobre tu cacahuete. Cada página de tu libro debe (should)… • Incluir texto e ilustraciones • Tener por lo menos (at least) 5 oraciones= 5 verbos; al menos que (unless) se indique lo contrario • Tener un número de página en la parte inferior de la página • Ser escrito (written) en primera o tercera persona (yo, él/ella). Asegúrate de que (Be sure that) tu libro es ¡tu propio (your own) trabajo! NO obtengas ayuda de un hispanohablante. NO utilices un traductor para traducir tus oraciones del inglés al español. Sí puedes usar WORDREFERENCE.COM o UN DICCIONARIO para traducir palabras que no hemos aprendido. Si tienes preguntas, habla con la SraB.
12
El Verbo “GUSTAR” In English, the equivalent is “to like”
But in Spanish, gustar means “to be pleasing”
13
Por ejemplo: In English we say: “I like Spanish.” En español decimos:
“To me, Spanish is pleasing.”
14
REMEMBER: NO NAKED NOUNS!
“Gusta” + singular nouns infinitives “Gustan” + plural nouns REMEMBER: NO NAKED NOUNS! The noun MUST be preceded by EL, LA, LOS, LAS Or a possessive adjective: MI, TU, SU, NUESTRO, etc.
15
¿Cómo se dice? “Ariel loves to collect objects.” A Ariel Me el Te la
Nos Les el la encanta coleccionar objetos. encantan los las “Collecting objects is very pleasing to Ariel.”
16
“Belle worries about her father.”
¿Cómo se dice? A Bella “Belle worries about her father.” Me Te Le Nos Les preocupa su padre. preocupan sus
17
“Frosty dislikes the sun.”
¿Cómo se dice? A Frosty “Frosty dislikes the sun.” Me Te Le Nos Les disgusta el sol. disgustan
18
¿Cómo se dice? “Students are interested in getting good grades.”
A los estudiantes Me Te Le Nos Les el la interesa sacar buenas notas. interesan los las
19
Otros verbos como Gustar:
To dislike /disgust To hate/ upset To fascinate To bore To bother To anger To love / To delight To interest To matter To worry DISGUSTAR CHOCAR FASCINAR ABURRIR. MOLESTAR ENOJAR ENCANTAR INTERESAR IMPORTAR PREOCUPAR
20
En otro papel, CORRIGE (CORRECT) el Texto para el Proyecto del Cacahuate pp 1—3 y TERMINA pg 4.
21
El proyecto del cacahuate: Hoy vamos a continuar escribiendo el libro.
RECUERDA que puedes inventar la información si quieres. Necesitas 5 verbos por página. Incluye palabras cohesivas como… y, también, sin embargo (however), además (in addition), pero,, etc. También puedes usar las formas negativas como ni…ni, tampoco, no… Página 1: Introducción: ¿Quién es? Peanut’s name Age Birthday including the year written in words Where peanut is from (in Spanish) Where peanut lives Página 2: Descripción: ¿Cómo es? ¡MINIMO de 5 verbos! Five physical features Five personality traits Página 3: ¿Qué le gusta? ¿Qué no le gusta? 6 likes/dislikes: gustar, disgustar (disgust), chocar (upset), fascinar, aburrir (bore), molestar (bother/annoy), enojar (anger), encantar (delight), interesar, importar (matter), preocupar (worry) 3 favorites or preferences (preferir) Página 4: ¿Qué hace? 8 things Peanut does + when (times, before/after __ing, seasons, months, etc). (Use a variety of AR, ER, IR verbs to talk about a variety of activities peanut does throughout the year with friends and family. Do NOT include daily routine activities.
22
ENTREGA (TURN IN) el Texto para el Proyecto del Cacahuate pp 1—4
23
LA TAREA TERMINA la pg azul Saber & Conocer. Estudia el vocabulario y los apuntes de los verbos reflexivos y los usos de ser y estar. COMPLETA Conjuguemos.com—SER vs ESTAR—en menos de 10 mins para el 13 de abril (11:59). COMPLETA Quizlet.com—expresiones con Tener—LEARN y SPELL para el 14 de abril (11:59). ESTUDIA el vocabulario de VERBOS REFLEXIVOS IF you haven’t yet: FINISH the CONJUGUEMOS activities. I put them all in the Student Zone and made all of them at least 40 words in 5 minutes unless it is a worksheet, then you must complete the WS within 5 mins. Due 4/1 Present Tense Conjugations (all) Due 4/1 (#3) Present Tense: Stem-Changing Verbs Due 4/1 Reflexive Verbs Conjugation Due 4/1 WS fill-in 25 stem-changing present tense verbs
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.