Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
La riquesa cromàtica del quadre ha d’atreure amb gran força a l’espectador i, alhora, ha d’amagar el seu contingut profund. W.K. a, “ De l’espiritual en l’art ”, 1911
2
Biografia Neix a Moscou fill d’una família noble.
Estudiarà dret i economia, però aviat abandona Moscou i es trasllada a Munic on es dedicarà a l’activitat artística. Estarà influenciat per les teories del teòsof Steiner que defensa que hi ha un món espiritual comprensible a través del pensament però sols accessible a determinades persones . Per recuperar la percepció espiritual calia elevar la consciència més enllà del món material. Els artistes podien fer d’intermediaris d’aquesta espiritualitat ja que es podien expressar a través de les formes i colors. Ell publica “De lo espiritual en el Arte” on defensa l’art no objectiu, basat exclusivament en la forma i el color per expressar l’emoció de l’artista. A 1911 funda “Der Blaue Reiter” amb Franz Marc i A. Macke
3
Període fauvista Cases de Murnau, 1908
4
El genet blau, 1911
5
Improvisación, 1910
6
Primera aquarel.la abstracta, 1911
ANÀLISI L’interès d’aquesta obra resideix en la seva dificultat Ens trobem davant d’un conjunt de formes que no podem analitzar amb cap dels recursos racionals que estem acostumats a utilitzar en l'anàlisi de les arts plàstiques No hi ha cap objecte reconeixible No hi ha cap forma geomètrica No ens hem de preguntar què representat sinó que volia aconseguir el pintor quan la va fer. L’autor crea formes sense cap codi establert . Investiga una nova forma de pintar que serà al d’una nova època Serà un conjunt de taques de colors que s’escampen sense contorn definits, i línies negres que no defineixen cap límit
7
Wassily Kandinsky, Composició IV (o Batalla)”, 1911, Kunstammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf (Alemanya “L’observador ha d’aprendre a mirar el quadre com a representació gràfica d’un estat d'ànim i no pas com a representació de certs objectes”
8
Característiques de l’obra de Kandinsky
Diferencia tres estadis en l’elaboració de l’obra pictòrica: La impressió directa a partir de la natura La improvisació, com a impressió inconscient que sorgeix espontàniament de l’artista I la composició que és el resultat d’una elaboració lenta a partir d’impressions i improvisacions
9
La intenció de l’artista és provocar en l’espectador un impacte emocional a partir de la contemplació de les taques de color on predominen els blaus (espirituals) sobre els verds i vermells (terrenals) Utilitza dos elements bàsics en la seva composició: la línia i el color de manera lliure sense aplegar-se a l’academicisme que la línia ha de definir el contorn que desprès il·luminarem amb el color. Ara la línia és un traç i el color una taca que funcionen com autònoms sense la necessitat de relacionar-se.
10
“Composició VI”, 1913, Museu Ermitage, Sant Petersburg
11
Amb l’esclat de la Rev. Russa de nou a Moscou entra en contacte amb els Suprematistes i Constructivistes russos que ja han evolucionat cap a l’abstracció S’observa una transformació del seu estil cap a formes més geometritzants i estructurades A 1922 entra a formar part del professorat de l’escola de la Bauhaus de Weimar Escriu “Punto i línia sobre el plano” (1925), on analitza el punt ,el color, la línia com un llenguatge tan precís com la matemàtica. En els darrers anys pinta el que anomena “Art concret”, un món interior que no te existència material., on combina formes orgàniques i líriques amb l’estil geometritzant de la maduresa, crea petits microcosmos de signes pictòrics en espais de color. Recorda a J Miró
12
Composició VIII, 1923. Museu Guggenheim,
Nova York
13
Negre i violeta, 1924
14
“Algunos circulos”, 1926, Guggenheim Museum, Nova York
15
Conjunt multicolor, 1 938
16
Al voltant del cercle, 1940
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.