Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Assignment Log Sheet Chapt. 3 Nombre
# Assignment Date Assigned 1. Worksheet (pg. 21) El 30 de octubre 2. Cuaderno pgs. 29 y 30 El 1 de noviembre 3. Cuaderno pg. 31 El 6 de noviembre 4. Cuaderno pg. 33 El 7 de noviembre 5. Cuaderno pg. 34 El 9 de noviembre 6. Loteria Board – use pg. 117 in textbook El 16 de noviembre Due Thursday, November 30th Your Chapter test is also that day **Your El Zocalo packet is due Tuesday, November 28th ** A stamp on your homework means it was turned in on time. If you did not complete an assignment, you can still complete it and turn it in by November 30th for late credit. Late credit is better than no credit!
2
You must be productive
Agenda Finish pages 3 and 4 of the El Zócalo packet Srta. Hansen needs to hear your conversation! You may have completed this earlier in the week Once Srta. Hansen has checked your conversations for pages 3 and 4, you may: Play loteria (a student volunteer will call the words) Begin work on pages 5 and 6 (due Tuesday, Nov. 28th) Use your chapter notes to help you! You must be productive
3
Yo puedo… Hablar del pueblo Hablar de diligencias (errands)
¿Adónde fuiste? Yo fui a la panadería para comprar pan. Después a la peluquería para cortarme el pelo. Luego, fui a la floristeria para comprar flores por mi madre. Hablar de diligencias (errands) ¿Qué hiciste? Yo llevé mi madre a la estación de tren y visité la comisaria para hablar con la policía. Usar el pretérito irregular ¿Qué hiciste ayer? Yo anduve a la plaza porque tuve que conocer mi amigo enfrente de la fuente. Dar instrucciones con mandatos formales (formal commands) ¿Perdón, cómo puedo llevar al café? Siga adelante. Doble a la izquierda en el cruce de la avenida A y B. Spanish 2 Chapter 2 Usar mandatos formales e informales Entender la cultura y la importancia de… Día de los Muertos
4
El cruce / intersección
Pruebita 3.2 Instrucciones: Translate the following Chapter 3 vocabulary to Spanish. Try your best with spelling! (6 puntos) (to the) right _________________________ (to the ) left ______________________________________ Intersection ______________________________ Straight ___________________________________ Traffic Light __________________________________________ Emergency Room ______________________________________ (a la) derecha (a la) izquierda El cruce / intersección Adelante / derecho Semáforo / luz Sala de emergencias
5
vinieron* dieron* anduvieron* almorcé* comimos hiciste*
B. Instrucciones: Complete with the correct preterite form of the verb. Watch out for irregulars and CAR GAR ZAR spelling changes! (6 puntos) Ayer mis abuelos (venir) a visitarme. Ellos (dar) una vuelta por la zona verde. Luego (“then”), ellos (andar) a la zona peatonal. Yo (almorzar) con mis abuelos. Nosotros (comer) hamburguesas. ¿Qué (hacer) tú? vinieron* dieron* anduvieron* almorcé* comimos hiciste*
6
Beba Tenga Ayude Vaya* Sea* Sacuda Duerma Repita
C. Instrucciones: Form formal commands (mandatos formales) for the following verbs. They can be affirmative or negative commands. (8 puntos) Beber agua _____________________________________________ Tener un buen día ___________________________________________ Ayudar a los estudiantes __________________________ Ir* al supermercado ______________________ Ser* chévere _____________________________ Sacudir los muebles _____________________________ Dormir (o-ue) un poco ______________________________________ Repetir (e-i) por favor ____________________________________ Beba Tenga Ayude Vaya* Sea* Sacuda Duerma Repita
7
You must be productive
Agenda Finish pages 3 and 4 of the El Zócalo packet Srta. Hansen needs to hear your conversation! You may have completed this yesterday Once Srta. Hansen has checked your conversations for pages 3 and 4, you may: Begin work on pages 5 and 6 (due Tuesday, Nov. 28th) Use your chapter notes to help you! Work on your loteria board (use pg. 117 in textbook) so we can play tomorrow! You must be productive
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.