La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PRESTAKUNTZA SAIOA 1 CURRICULUM DEKRETUEN AURKEZPENA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PRESTAKUNTZA SAIOA 1 CURRICULUM DEKRETUEN AURKEZPENA"— Transcripción de la presentación:

1 PRESTAKUNTZA SAIOA 1 CURRICULUM DEKRETUEN AURKEZPENA
HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN PRESTAKUNTZA SAIOA CURRICULUM DEKRETUEN AURKEZPENA 1

2 Derrigorrezko Hezkuntza Batxilergoa
Konpetentziak/Helburuak/Edukiak/Ebaluaketako Irizpideak /Lorpen Adierazleak Ikastetxe motak Integralak DBH+ Batx HH+LH EI/HH Batx DBH Haur Hezkuntza Decreto XX/2015 Dekretua Derrigorrezko Hezkuntza Decreto XX/2015 Dekretua Batxilergoa Decreto XX/2015 Dekretua Lanbide Heziketa OLH/FPB: Decreto XX/2015 Dekretua EEZZ/CCFF Ikasleriaren Irteerako profilak

3 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
3. artikulua.- Oinarrizko Hezkuntzaren antolakuntza I Derrigorrezkoa eta doakoa 6-16. Lehen Hezkuntzako sei ikasturteak ziklotan antola ditzake ikastetxeak. Sailaren proposamen orientagarria, bi ziklo (1-3; 4-6). DBHn ziklorik ez. Ikasturtetan antolaturik. 3 I. kapitulua: XEDAPEN OROKORRAK

4 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
3. artikulua.- Oinarrizko Hezkuntzaren antolakuntza II Ikasleek eskubidea dute 18 urte betetzen dituzten urtean amaitzen den ikasturtera arte eskolatuta egoteko. Orobat, ikasle bat erregimen arruntean 19 urtera arte egon daiteke (LHIn errepikatu badu eta DBHn bi bider errepikatu badu -horietako bat hirugarren edo laugarren mailan ematen bada-). Helduarora igarotzeko programen barruan (ZIG gelak) orkorrean 20 urtera arte. Salbuespenez, 21 arte. 4 I. kapitulua: XEDAPEN OROKORRAK I. kapitulua

5 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
3. artikulua.- Batxilergoaren antolamendua I Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako graduatu-titulua duten ikasleek egin ditzakete Batxilergoko ikasketak. Zenbait modalitatetan banatuta dago Batxilergoa, antolamendu malgua du, eta modalitate bakoitzaren barruan badira zenbait bide, ikasleek prestakuntzatik espero dutenaren eta interesatzen zaienaren araberako prestakuntza espezializatua izateko. Erregimen arruntean, bi ikasmailak osatuko dute Batxilergoa. Hala ere, ikasleek lau urte eman ditzakete, jarraian edo ez, erregimen horretan, Batxilergoa osatzeko. 5 I. kapitulua: XEDAPEN OROKORRAK I. kapitulua

6 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
3. artikulua.- Batxilergoaren antolamendua II Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiliz Batxilergoko ikasketak urrutitik egiteko aukera eskainiko du hezkuntzaren alorreko eskumena duen sailak. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzarekin eta Goi Mailako Hezkuntzarekin koordinatuko da Batxilergoa, ikasleak etapa batetik bestera egokiro igaro eta hezkuntza-prozesua jarraitu ahal izatea bermatzeko. 6 I. kapitulua: XEDAPEN OROKORRAK I. kapitulua

7 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
5. artikulua.- Ikasleen irteera-profila. Ikasleek Derrigorrezko Oinarrizko Hezkuntza amaitzerako lortu behar dituzten oinarrizko konpetentziak dira ikasleen irteera-profil orokorra, hezkuntza-xedeak betetzeko eta bizitzaren esparru eta egoera guztietan moldatzen jakin dezaten. Ikasleen irteera-profila zehazten da Lehen Hezkuntzako jakintza-arloen eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasgaien etapako helburuetan. 7 I. kapitulua: XEDAPEN OROKORRAK

8 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
DIZIPLINA BARRUKO OINARRIZKO KONPETENTZIAK: Diziplina arloren bateko baliabideak erabiliz bizitzako maila pertsonalean, sozialean, akademikoan eta laboralean arazoak eraginkortasunez konpontzeko behar direnak. 8 II. Kapitulua: OINARRIZKO KONPETENTZIAK

9 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Oinarrizko zehar konpetentziak 9 II. Kapitulua: OINARRIZKO KONPETENTZIAK

10 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
10. artikulua: Elebitasuna eta eleaniztasuna: Elebitasuna bultzatuko du hezkuntza eleaniztun baten barruan Lehentasunezko tratua bermatuko du euskararentzat Helburua: Oinarrizko Hezkuntza bukatzean, komunikazio konpetentzia praktikoa eta eraginkorra euskaraz eta gaztelaniaz eta nahikoa atzerriko lehen hizkuntzan. (aintzakotzat hartu ikasleen eta ingurunearen baldintza soziolinguistikoak eta IHP eta ICP egokitu) Euskara hezkuntza-komunitateraren jarduera guztietan adierazpide normala izan dadin bultzatu eta bermatu Hezkuntza eskumenak dituen sailak behar diren neurriak ezarriko ditu ikastetxeetan arloak edo ikasgaiak, pixkanaka, atzerriko hizkuntzan irakasten has daitezen. elebitasuna eleaniztasuna 10 II. Kapitulua: OINARRIZKO KONPETENTZIAK

11 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
10.6- Batxilergoa egiten duten ikasleak Oinarrizko Hezkuntzan aukeratutako hizkuntza-eredu berean eskolatzea bermatuko du hezkuntzaren alorreko eskumena duen sailak, eta, ildo horretan, euskarazko prestakuntza-eskaintza sustatuko du Batxilergoan: D ereduko eskaintza areagotuko du; B ereduan, eskaintza ezarriko du, pixkanaka eta plangintza bati jarraituz; eta, A ereduan, ikasgaiak euskaraz ematea bultzatuko du. elebitasuna eleaniztasuna 11 II. Kapitulua: OINARRIZKO KONPETENTZIAK

12 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
11. artikulua.- Hizkuntzen trataera integratua eta integrala Hizkuntza bakoitzak berezkoa duena lantzea eta denek berdina dutena partekatzea da, betiere, ikasleak modu egokian eta eraginkorrean erabiltzen duelarik egoera bakoitzak eskatzen duen hizkuntza Irakasle guztiek — hizkuntzetakoek direnek nahiz ez direnek —elkarrekin aritu behar dute komunikaziorako konpetentzia garatzen. HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN 12 II. Kapitulua: OINARRIZKO KONPETENTZIAK

13 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
13. artikulua. Curriculuma Ikasgaien ikaskuntza- eta irakaskuntza-prozesuko elementuen arautzea Konpetentziak; irakaskuntza bakoitzaren helburuak; gaikako edukiak; metodologia; eta, ebaluazio-irizpideak + lorpen-adierazleak. 13 III. Kapitulua: CURRICULUMAREN ANTOLAMENDUA

14 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
14. artikulua.- Jakintza-arloak (Batx, modalitateak eta ikasgaiak) Ikus hurrengoak 14 III. Kapitulua: CURRICULUMAREN ANTOLAMENDUA III. kapitulua

15 15

16 16

17 Giza eta Gizarte Zientziak Euskara eta Literatura I
1. Batxilergoa Zientziak Giza eta Gizarte Zientziak Arteak Giza Zientziak Gizarte Zientziak Euskara eta Literatura I Gaztelania eta Literatura I Gorputz Hezkuntza Filosofia Matematika I Atzerriko Lehen Hizkuntza I Filosofia. Latín I Atzer Lehen Hizkuntza I Matematika GZ I Artearen Oinarriak I Biologia eta Geologia Marrazketa Teknikoa I. Fisika eta Kimika. Ekonomia. Greziera I. Mundu Garaikidearen Historia. Literatura Unibertsala. Ikus-entzunezkoen Kultura I. Musika Azterketa I. Anatomia Aplikatua. Kultura Zientifikoa. Marrazketa Artistikoa I. Marrazketa Teknikoa I, salbu eta ikasleak berak edo haren guraso edo legezko tutoreek lehendik Marrazketa Teknikoa aukeratua badute. Musikaren Hizkuntza eta Praktika. Erlijioa. Atzerriko Bigarren Hizkuntza I. Teknologia Industriala I. Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak I. Bolumena. 1., 2. edo 3. ataletako ikasgai bat, ikasleak ikasi ez duena. 2 gutxienez, 2 gutxienez, 2 gutxienez, 2 gutxienez, 3 gehienez

18 2. Batxilergoa Zientziak Giza eta Gizarte Zientziak Artes/Arteak
Giza Zientziak Gizarte Zientziak Euskara eta Literatura II Gaztelania eta Literatura II Espainiako Historia. Matematika II. Atzerriko Lehen Hizkuntza II. Espainiako Historia Atzerriko Lehen Hizkuntza II Latina II Atzer Lehen Hizkuntza II Matematika GZ II Artearen Oinarriak II Biologia. Marrazketa Teknikoa II. Fisika Geologia. Kimika. Enpresaren Ekonomia. Geografia. Grekoa II. Artearen Historia Filosofiaren Historia. Arte Eszenikoak. Ikus-entzunezkoen Kult II. Diseinua. Musika Azterketa II. Lurraren eta Ingurumenaren Zientziak. Marrazketa Artistikoa II. Marrazketa Teknikoa II, salbu eta ikasleak berak edo haren guraso edo legezko tutoreek lehendik Marrazketa Teknikoa II aukeratua badute. Administrazio eta Kudeaketa Oinarriak. Filosofiaren Historia, salbu eta ikasleak berak edo haren guraso edo legezko tutoreek lehendik Filosofiaren Historia aukeratua badute. Musikaren eta Dantzaren Historia. Irudia eta Soinua. Psikologia. Erlijioa. Atzerriko Bigarren Hizkuntza II. Adierazpen Grafiko Plastikoaren Teknikak. Teknologia Industriala II. Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak II. 1., 2. edo 3. ataletako ikasgai bat, ikasleak ikasi ez duena. 2 gutxienez, 2 gutxienez, 2 gutxienez, 2 gutxienez, 3 gehienez

19 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
18. artikulua. Ordutegia (Batx 17.art) 1.- Lehen Hezkuntzako maila bakoitzak gutxienez 875 ordu ditu urtean. Ikasleen eskola-jarduerak astelehenetik ostiralera izango dira, goiz eta arratsalde, astean gutxienez 25 ordu maila bakoitzean, eta horren barruan joango da 30 minutuko jolas-ordua egunero. 2.- Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako maila bakoitzak gutxienez ordu ditu urtean. Oro har, eskola-jarduerak astelehenetik ostiralera izango dira, goiz eta arratsalde, astean gutxienez 30 ordu maila bakoitzean. 3- Batxilergoko lehenengo mailan, astean 34 eskola-ordu emango dira gutxienez, eta, bigarren mailan, 33 gutxienez 19 III. Kapitulua: CURRICULUMAREN ANTOLAMENDUA III. kapitulua

20 20 22/21.- Hezkuntza Proiektua 23/22.- Curriculum Proiektua
Hezkuntza komunitatea Bere autonomiatik abiatuta egindako hezkuntza-aukera eta jardun –ildo nagusiak jasotzen duen proposamen integrala 23/22.- Curriculum Proiektua Klaustroa OOG entzun ondoren Itunpekoetan: barne banaketa 24/23.- Hizkuntza Proiektua OOG Eskola kontseilua 25/24.- Programazioak 26/25.- material didaktikoak (irisgarriak, emakume- gizonezkoak arteko berdintasuna errespetatzen dutenak, aniztasuna, hizkuntza ez sexista, BATZORDE PEDAGOGIKOA/K OORDINAZIO ORGANOA IKUSKARITZAK ikuskatu IHP-n definituta dituen printzipioen eta curriculum arloko jardun-ildo nagustien zehaztapena Hizkuntzen irakaskuntzarekin eta erabilerarekin lotutako alderdi guztien plangintza da 20 IV. Kapitulua: IKASTETXEAREN PROIEKTU INSTITUZIONALAK ETA PLANGINTZA

21 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
27/26.- artikulua.- Irakasle taldea Antolakuntza - neurriez baliatuz, Oinarrizko Hezkuntzako talde bakoitzeko irakasleen kopurua murrizten ahaleginduko da ikastetxea, batik bat Lehen Hezkuntzan, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako lehen bi ikasturteetan, eta ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programetan. Justifikatzen ez bada behintzat, Lehen Hezkuntzako tutore bakoitzak gutxienez bi ikasturte egingo ditu ikasle -talde berarekin. 28/27.- artikulua.- Hezkuntza komunitatearen eta bestelako erakundeen partaidetza Gurasoen batzarra da familiek ikastetxe publikoetan parte hartzeko berariazko organoa, eta proposamenak egin ahal dizkiete ikastetxeko gainerako organoei, eta besteak beste, balorazioak egin ditzakete eskolako jarduerak gauzatzeari buruz, prestakuntza-jarduerei buruz, eskolaz kanpoko jarduerei eta jarduera osagarriei buruz, eta urteko kudeaketa- programari buruz. 21 IV. Kapitulua: IKASTETXEAREN PROIEKTU INSTITUZIONALAK ETA PLANGINTZA

22 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
35. artikulua.- Tutoretza eta orientazioa (Batx 34.) Tutoretza planak honako atal hauek izango ditu: Tutoretza-saioetan landuko diren konpetentziak, helburuak eta edukiak, ikasleen premiei egokituta. b) Tutoreak ikasleekin, taldeko irakasleekin, familiekin eta abarrekin egin beharreko lanak. c) Ekintza horiek ikasturtean zehar egiteko plangintza. d) Tutoretza-plana ebaluatzeko irizpideak. 22 VI. Kapitulua: TUTORETZA, ORIENTAZIOA ETA ANIZTASUNAREN TRATAERA

23 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
36. artikulua.- Eskola-orientazioaren banakako txostena Eskola-orientazioaren banakako txostena. LHIn etapa amaitzean edota aparateko egoerak ematen direnean (maila ez igarotzea, esaterako). DBHn ikasturte bakoitzaren amaieran. 23 VI. Kapitulua: TUTORETZA, ORIENTAZIOA ETA ANIZTASUNAREN TRATAERA

24 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
37. artikulua.- Aniztasunari erantzuteko neurriak Zein ikaslek behar dute banakako hezkuntza arreta: Desgaitasunen bat edo jokabide nahaste larriak dituztenek; ikasteko zailtasunak dituztenek; gaitasun intelektual handiak dituztenek; sisteman berandu sartu direnek; egoera perstonal edo eskolaldi bereziak izan dituztenek; desberdintasun sozialak dituztenek. Zein neurri proposatzen dira aniztasun honi aurre egiteko? Ikasgelan bi irakasle batera aritzea; tutoretza pertsonalizatua; metodologia aldaketak; taldeak bikoiztea; eskola-orduez kanpoko laguntzak; banakako lan planak; curriculum egokitzapenak; derrigorrezko eskolatzea beranduago edo lehenago hastea; eskolatze-aldia malgutzea… Hauetaz gain, DBHn ikasgaiak esparruka antolatzea; ibilbideak eskaintzea; ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programak; programa osagarriak; bestelako erantzun espezializatuak (PREE; Bidelagun…) 24 VI. Kapitulua: TUTORETZA, ORIENTAZIOA ETA ANIZTASUNAREN TRATAERA

25 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
40. artikulua.- Ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programak, curriculum-aniztasunaren bidez. DBH 3. mailatik aurrera. Berariazko metodologia erabiliko da. Ikasleak laugarren mailara ohiko bidetik iritsi eta DBH graduatua eskuratu ahal izango dute. Ikasleak titulua lortzeko moduan daudenean. DBH 2 edota 3 egin ondoren eta hurrengo ikasturtera pasatzeko moduan ez dauden ikasleentzat, baldin eta edozein etapatan errepikatu badute. Ezinbestekoa, ikaslearen ebaluazio akademikoa eta psikopedagogikoa, ikasleak eta haien gurasoak entzun ondoren. 25 VI. Kapitulua: TUTORETZA, ORIENTAZIOA ETA ANIZTASUNAREN TRATAERA

26 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
41. artikulua.- Eskolatze Osagarriko programak. Programaren hasierako urteko abenduaren 31n gehienez 15 urte dituztenentzat eta aniztasun-neurri guztiak agortu ondoren. 26 VI. Kapitulua: TUTORETZA, ORIENTAZIOA ETA ANIZTASUNAREN TRATAERA

27 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
43. artikulua.- Helduarora igarotzeko programak Desgaitasun larriak dituzten ikasleentzat. 20 urte bete arte (salbuespez 21) Bi motakoak dira: *Trebetasun profesionalen bat lor dezaketenentzat: Zereginen Ikaskuntzarako Programak (ZIG; AAT). *Trebetasun profesionalen bat lortu ezin dutenentzat: Autonomia Pertsonal eta Sozialerako Programak. 27 VI. Kapitulua: TUTORETZA, ORIENTAZIOA ETA ANIZTASUNAREN TRATAERA

28 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
44. artikulua.- Hezkuntza-sisteman berandu sartutako ikasleak Kontuan hartu: adina, historia akademikoa, jakintzak… Konpetentzien mailan bi urte edo gehiagoko desfasea badute, adinez dagokiena baina maila bat beherago eskola daitezke, baldin eta etapa amaitu ahal badute oro har ezarritako adin-mugen barruan. 28 VI. Kapitulua: TUTORETZA, ORIENTAZIOA ETA ANIZTASUNAREN TRATAERA

29 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
VII. KAPITULUA: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAK IGOTZEA ETA TITULAZIOA. VII. KAPITULUA: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAK IGOT ETA TITULAZIOA. Artikulua:- Eskolatzea. 2.- Ahalmen intelektual handiko ikasleak identifikatu badira eta malgutu egin bazaie Lehen Hezkuntzako eskolaldia, aukera dute Lehen Hezkuntza lehenago hasteko, edo Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan sartzeko hamabi urte betetzen dituzten urte naturala baino lehen. 45. 29 VII. Kapitulua: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA

30 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Artikulua:- Ikasleen ikaskuntza ebaluatzea 2.- Oinarrizko Hezkuntzan, maila bakoitzeko arloen eta ikasgaien ebaluazio- irizpideak jarraituko dira (ikastetxeko Currikulum Proiektuan eta Programazio didaktikoetan daude zehaztuta). Hezkuntza-premia bereziko ikasleak ebaluatzeko irizpideak arlo edo ikasgai bakoitzeko konpetentzien arabera ezarriko dira dagokion jarduera planean. 4.- LH-n, konpetentzien ebaluazioa BANAKAKOA, JARRAITUA ETA GLOBALA izango da […] 5.- DBH-n, ikasleen ebaluazioa BANAKAKOA, JARRAITUA ETA IKASGAITAN ETA ESPARRUTAN BEREIZIA izango da […] Ebaluazio jarraitu horretan ikasgairen edo esparruren bateko konpetentziak eskuratu ez dituzten ikasleek ezohiko proba egin ahal dute, hezkuntza-eskumenak dituen sailak zehaztutako prozedura eta baldintzak betez. 46. VII. Kapitulua: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA 30

31 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Ebaluazio agindutik eratorriak: Artikulua:- Ikasleen ikaskuntza ebaluatzea 6.- Ikastetxeek ikasturteko helburu orokorrak, ebaluazio- irizpideak eta mailaz, zikloz edo etapaz igotzeko irizpideak jakinaraziko dizkiete ikasleei eta, ikaslea adingabea denean, gurasoei edo legezko ordezkariei, bai eta aplikatuko diren prozedurak eta ebaluazio tresnak ere. Ikasturte bakoitzaren hasieran emango da informazio hori, ikastetxeak ezarritako prozeduraren arabera. 7.-[…] Halaber, beren seme-alaben edo tutoretzapekoen ebaluazio agiriak eta azterketak eskuratu ahal dituzte, ikastetxeko antolaketa eta funtzionamendu- neurrien arabera. 8.- Ikasleak eta, ikaslea adingabea denean, gurasoak edo legezko ordezkariak ados ez badaude jasotako azalpenekin, erreklamazioak egin ahal dituzte maila edo etapa amaieran ikaskuntzen ebaluazioaren emaitzei buruz eta ebaluazio- prozesuaren ondorioz mailaz igotzeko edo ez igotzeko hartzen diren erabakiei buruz. 46. 31 VII. Kapitulua: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA

32 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Artikulua:- Hasierako ebaluazioa 1.- Ikasle-talde bakoitzeko irakasleek ikasleen hasierako ebaluazioa egingo dute etapako maila bakoitza hastean, ikaslearen ezaugarrien eta jakintzen araberako erabakiak hartzeko asmoz, eta ikasturteko lehen hilabetea amaitu aurretik hasierako ebaluazio saioaren aktan jasoko dira. Artikulua: - Diagnostiko ebaluazioa Lehen Hezkuntzan: LH 3. mailan. Barruko diagnostiko ebaluazioa. LH 6. mailan. Kanporako diagnostiko ebaluazioa. Artikulua: - Diagnostiko ebaluazioa eta amaierakoa DBH-n: Kanpoko diagnostiko ebaluazio bat DBH-n Laugarren maila amaitzean, ikasleek amaierako banakako ebaluazio bat egingo dute. 48. 50. 51. VII. Kapitulua: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA 32

33 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Artikulua.- Ebaluazio-prozesua ikuskatzea 1.- Ikuskaritzari dagokio prozesuaren garapena gainbegiratzea eta aholkuak ematea. 2.- Ikuskariak, ikastetxeak bisitatzean eta banakako ebaluazio emaitzak ezagututa, Zuzendaritza Taldearekin bilduko dira emaitzak aztertzeko eta baloratzeko. 52. 33 VII. Kapitulua: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA

34 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
54. Artikulua.- Mailaz igotzea Lehen Hezkuntzan LHko maila bakoitza amaituta erabakiko da promozioa Mailaz ez igotzeko erabakia salbuezpeneko neurria da eta zailtasunak konpontzeko indartze eta laguntza neurri arrunt guztiak agortu ondoren hartuko da. Artikulua.-Mailaz igotzea Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan 2.- Ikasleak ikasturte batetik bestera igaroko dira ikasgai guztiak gainditzean, edo ebaluazio negatiboa gehienez bi ikasgaitan dutenean. Ikasturtea errepikatuko dute hiru ikasgai edo gehiagotan ebaluazio negatiboa dutenean, edo Gaztelania eta Literatura edo Euskera eta Literatura eta Matematikan dagoenean ebaluazio negatiboa. (Salbuezpenak: hiru arlotan ebaluazio negatiboa izanda edo Gaztelania edo Euskera eta Matematikan ebaluazio negatiboa izanda ere igarotzea) DBH-n maila desberdinetan izen bera duten ikasgaiak ikasgai desberdintzat hartuko dira. 55. 34 VII. Kapitulua: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA

35 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Artikulua.- Mailaz igotzea Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan 4.- Mailaz igarotzen ez diren ikasleak urtebete gehiago eman behar du maila berean. Neurri hori behin bakarrik aplikatu ahal da maila berean, eta gehienez bi aldiz etapa baten barruan. Errepikatzen den bigarren aldia hirugarren edo laugarren mailan gertatzen bada, erregimen arruntean jarraitu ahal da, hemeretzi urte betetzen diren ikasturtearen amaiera arte. Salbuezpen gisa, bi aldiz errepikatu ahal da laugarren maila, betiere, etaparen aurreko mailarik errepikatu ez bada. 8.- Hezkuntza-eskumenak dituen sailak banakako arreta-neurriak ezarri ahal ditu DBH-ren amaierako ebaluazioa gainditzen ez duten ikasleentzat. Ikasleen emaitzen eta emaitza horietatik eratorritako diagnostikoaren eta informazioaren arabera, ikastetxeek curriculumari eta irakaskuntzari buruzko neurri ohiko edo ezohikoak ezarriko dituzte. Taldearen edo banakoen emaitzak hobetzeko planak izango dira, familiekin elkarlanean eta hezkuntza-laguntzako baliabideen bitartez ikasleen motibazioa eta ahalegina sustatzeko eta arazoak konpontzeko. 55. 35 VII. Kapitulua: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA

36 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Artikulua:- Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako graduatua eta ziurtagiriak 1.- Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako graduatua lortzeko, amaierako ebaluazioa gainditu behar da. 3.- Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza egin eta graduatua lortzen ez duten ikasleek ziurtagiri bat jasoko dute, ofiziala eta estatu osoan balio duena. Azken ikasturtean matrikulatuta egondako ikastetxeak jaulkiko du ziurtagiri hori. 56 VII. Kapitulua: IKASLEAK ESKOLATZEA, EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA 36

37 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
BATXILERGOA Artikulua:- Ebaluazioak 1.- Ikaskuntzaren ebaluazioa etengabea izango da, desberdina ikasgaien arabera, eta irakasleek kontuan hartuko dituzte curriculumaren hainbat elementu, ikasle bakoitzak ikasgai guztietako ikaskuntza prozesuan egindako bilakaera, ikaslearen heldutasuna eta ikasturtean lortutako errendimendu akademikoa, Batxilergoko helburuei dagokienez. 2.- Irakasle-taldeak –ikasle bakoitzaren irakasle guztiek osatua, irakasle tutorea koordinatzaile dela–ikasgai guztietan ikasleak egindako bilakaera eta haren heldutasun akademikoa ebaluatuko ditu, eta amaieran, beste ikasketa batzuetan aurrera egiteko dituen aukerei buruzko irizpena emango du. 5.- Ikasleek gainditu ez dituzten ikasgaien ohiz kanpoko probak egin ahal izango dituzte ikasturte bakoitzeko ekainaren 30a baino lehenago. 35 VII. Kapitulua: IKASLEEN EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA 37

38 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
BATXILERGOA Artikulua:- Mailaz igotzea 1.- Ikasleak lehenengo mailatik bigarren mailara igoko dira ikasgai guztiak gainditu badituzte, edo ebaluazio negatiboa badute bi ikasgaitan, gehienez ere. Dena dela, bigarren maila egiteko, lehenengo mailako gainditu gabeko ikasgaietan ere matrikulatu beharko dira. Ikastetxeek errekuperazio-jarduerak antolatu beharko dituzte, bai eta gainditu gabeko ikasgaien ebaluazioa ere. Batxilergoa egiteko gehienezko epea gainditu gabe, ikasleek Batxilergoko maila bakoitza behin errepikatu ahal izango dute, gehienez. Hala ere, salbuespen gisa, haietako bat bigarren aldiz errepikatu ahal izango da, irakasle-taldeak aldeko txostena egin ostean. 3.- Bigarren maila amaitzean ikasgai batzuetan ebaluazio negatiboa duten ikasleek ikasgai horietan matrikula daitezke, gainditutako ikasgaiak berriro egiteko premiarik gabe, edo kurtso osoa errepikatzea aukera dezakete. 36 VII. Kapitulua: IKASLEEN EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA 38

39 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Artikulua:- Batxilergo amaierako ebaluazioa eta batxiler-titulua 1.- Bigarren maila amaitzean, ikasleek banakako ebaluazio bat egingo dute, eta bertan ikusiko da zenbateraino berenganatu dituzten konpetentziak. 2.- Batxiler-titulua lortzeko, Batxilergoko amaierako ebaluazioa gainditu behar da. 4.- Batxiler-tituluan honako informazio hau adierazi beharko da gutxienez: a) Egindako modalitatea. Batxiler-titulua modalitate batean baino gehiagotan lortu nahi duten ikasleen kasuan, amaierako ebaluazioan gainditutako modalitateak adieraziko dira. b) Batxilergoko amaierako kalifikazioa. Artikulua.- Batxilergoko ikasgaien arteko jarraitasuna III. eranskinean adierazitako bigarren mailako ikasgaiak gainditzeko ezinbestekoa da eranskin horretan adierazitako lehenengo mailako ikasgaiak gainditzea, jarraitutasuna dela-eta. Hala ere, ikasleak matrikulatu ahal izango dira bigarren mailako ikasgaian, lehenengo mailako dagokion ikasgaia gainditu gabe, ikasgai hori ematen duen irakasleak iritziz gero bigarren mailako ikasgaia ongi jarraitzeko beharrezko baldintzak betetzen dituztela. Bestela, lehenengo mailako ikasgaia ikasi beharko du eta gainditu gabeko ikasgaitzat joko da; hala ere, ikasgai hori ez da kontuan hartuko, bigarren mailara igarotzeko baldintzak aldatzeari dagokionez. 37 38 39 VII. Kapitulua: IKASLEEN EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA

40 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
BATXILERGOA Artikulua:- Ebaluazio- prozesua ikuskatzea 1.- Hezkuntza-ikuskaritzari dagokio ikaslearen eta irakaskuntzaren ebaluazio-prozesuaren garapena gainbegiratzea, irakaskuntza barnean hartuta, bai eta emaitzak hobetzera bideratutako neurriak hartzeko aholku ematea ere. 2.- Ikuskariak, ikastetxeak bisitatzean eta banakako ebaluazioen emaitzak ezagututa, zuzendaritza-taldearekin bilduko dira emaitzak aztertzeko eta baloratzeko. 40 VII. Kapitulua: IKASLEEN EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA 40

41 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
57. artikulua. Diagnostiko-ebaluazioak. Hezkuntza-eskumenak dituen sailak ebaluazio-diagnostiko bat egingo du, Lehen Hezkuntzako hirugarren (barrukoa) eta seigarren maila amaitzean (kanpokoa). Ebaluazio horiek ez dute eragin akademikorik izango; ikastetxeentzat lagungarria eta orientagarria izango da; familientzat eta hezkuntza-komunitate osoarentzat, informatiboa. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako diagnostiko-ebaluazioa kanpo-ebaluazioa izango da, eta zehaztuko diren oinarrizko konpetentzietan sistemak, ikastetxeak, taldeak eta ikasleak lortutakoari buruzko informazioa bilduko du. Ebaluazio horren emaitza lortutako emaitza guztiak jasoko dituen txosten batean jasoko da. 41 VIII. Kapitulua: HEZKUNTZA SISTEMAREN EBALUAZIOA ETA IKERKUNTZA

42 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Xedapen gehigarriak: 1.- Dekretu honetan araututako irakaskuntzen curriculumak ikasturtean ezarriko dira guztiz Lehen Hezkuntzan, eta ikasturtean Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan. Batxilergoan, Dekretu honetan araututako ikaskuntzei dagozkien curriculumak ezartzen ikasturtean bukatutako da. 2.- Erlijio katolikoa arloa izango da Lehen Hezkuntzan, eta ikasgaia Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, nahitaez eskaini beharrekoa ikastetxeentzat eta hautazkoa ikasleentzat. Erlijioa hautatzen ez dutenek Balio Sozialak eta Zibikoak landuko dute Lehen Hezkuntzan, eta Balio Etikoak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, gurasoek, legezko tutoreek edo, hala dagokionean, ikasleak hautatuta. Batxilergoan, hezkuntzaren alorreko eskumenak dituen sailak bermatuko du, ikasturtea hasi aurretik, gurasoek, legezko tutoreek edo adinez nagusi diren ikasleek erlijio-irakaskuntzak jasotzea nahi duten edo ez adierazteko aukera izan dezatela. Etapako gainerako ikasgaien baldintza eta ondorio berberekin ebaluatuko da Erlijio Katolikoa. Estatuak erlijio bakoitzarekin izenpetutako akordioetan ezarritakoari jarraituz ebaluatuko da erlijio horien irakaskuntza. Batxilergoan, Erlijio-irakaskuntzen ebaluazioa egingo da dekretu honetan Batxilergoko ikasgaietarako ezarritakoaren arabera. 42

43 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Konkretuki, zer da ikastetxeok ikasturterako egin behar duguna. LHIn: Aurten 1, 3 eta 5en egin dena, 2, 4 eta 6an egin. Ebaluazio Diagnostikoak 3. mailan (barrukoa) eta 6. mailan (kanpokoa). Promozioan eraginik ez. 6. mailan Hiritartasuna desagertu. Erlijioa derrigorrez eskaini. Erlijioa ematen ez dutenek Balio Sozialak eta Zibikoak. I. eranskineko gutxieneko orduak errespetatzearen beharra. 43

44 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Konkretuki, zer da ikastetxeok ikasturterako egin behar duguna. DBHn: I DBH 1. mailan Natur Zientziak kendu eta Biologia eta Geologia ezarri. DBH 3. mailan Natur Zientziak bi arlotan banatu: Biologia eta Geologia eta Fisika eta Kimika. 1. eta 3. mailetatik Hiritartasuna desagertzen da. Bi arlok izen berria hartzen dute: Geografia eta Historia / Plastikako, Ikusizko eta Ikus-entzunezko Hezkuntza. 44

45 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
Konkretuki, zer da ikastetxeok ikasturterako egin behar duguna. DBHn: II DBH 3. mailan bi matematiken arteko aukera. Honek ez du baldintzatzen 4. mailan egingo den hautua. Erlijioa derrigorrez eskaini. Erlijioa ematen ez dutenek Balio Etikoak. 1. eta 3. mailan ikasleek hauen artean gutxienez bat emango dute: Atzerriko bigarren hizkuntza, plastika eta musika. 45

46 HEZKUNTZA IKUSKARITZA - INSPECCIÓN DE EDUCACIÓN
46


Descargar ppt "PRESTAKUNTZA SAIOA 1 CURRICULUM DEKRETUEN AURKEZPENA"

Presentaciones similares


Anuncios Google