La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Día número 143—español 1 El 12 de abril

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Día número 143—español 1 El 12 de abril"— Transcripción de la presentación:

1 Día número 143—español 1 El 12 de abril

2 You only have THIS WEEK to make up any work you are missing before grades are due!
Please check your grades and turn in any work you are missing ASAP. If you need to make up the Conjuguemos activities, remember to send me an when you finish them. Completed in 5 mins with an 80% or better and at least 27 verbs attempted. #106 you have 10 mins! If you can’t reach the 80% or better, at least give it your best shot and I will give you partial credit for trying, but it would be best to keep practicing so you can learn it. If you’re just guessing, see me so I can help you understand what you need to do!

3 LA TAREA: TERMINAR Basics 1 en Duolingo CONJUGUEMOS.COM and ANY WORK that still hasn’t been completed for this grading period ASAP!

4 es es es Es Es es es es está está es son está está es está
Este hombre se llama Daniel. Él _____ de los Estados Unidos. Daniel _____ estadounidense. Él _____ muy inteligente y amable. _____ bloguero (blogger). _____ un bloguero millonario. Su camisa _____ blanca. La camisa _____ de Nordstrom. Su camisa _____ de algodón. Daniel _____ en la oficina del doctor. Él _____ enfermo. Su cita ____ a las cuatro menos cuarto pero ya ____ las cuatro y cuarto. Él _____ enojado porque _____ esperando (waiting for) al doctor. Ya ____ tarde y no quiere esperar más. Él _____ cansado de esperar. PRACTICA los usos de SER vs ESTAR mientras la SraB estampa la TAREA (WS Go-go verbs) es es es Es Es es es es está está es son está está es está

5 CORREGIR la TAREA: WS Go-go verbs
Verbs that end in “GO” in the “YO” form ONLY TEST EACH OTHER ON THE MEANINGS FOR 1:30 MINS If the person misses one, tell him/her the answer, ask another verb and go back to the one(s) he/she missed so that he/she can learn them. venir (to come) VENGO vienes viene venimos vienen decir (to say,tell) DIGO dices dice decimos dicen salir (to go out) SALGO sales sale salimos salen hacer (to do, make) HAGO haces hace hacemos hacen tener (to have) TENGO tienes tiene tenemos tienen poner (to put, place) PONGO pones pone ponemos ponen traer (to bring) TRAIGO traes trae traemos traen oír (to hear) OIGO oyes oye oímos oyen seguir (to follow; keep on)SIGO sigues sigue seguimos siguen caerse (to fall down) ME CAIGO te caes se cae nos caemos se caen

6 conjugation of TENER + QUE followed by the infinitive.
TENER QUE (to have to) You need BOTH parts: conjugation of TENER + QUE followed by the infinitive. I have to study. Yo tengo que estudiar. You have to read. Tú tienes que leer. He has to eat. Él tiene que comer.

7 Yo vengo a la escuela tarde los miércoles.
1. I come to school late on Wednesdays. Do you come to school early or late on Wednesdays? I always tell the truth. Do you always tell the truth? I go out with my friends every Friday. Yo vengo a la escuela tarde los miércoles. ¿Vienes a la escuela tarde los miércoles? Siempre digo la verdad. ¿Siempre dices la verdad (tú)? Salgo con mis amigos todos los viernes.

8 ¿Sales con tus amigos todos los fines de semana?
6. Do you go out with your friends on the weekends? 7. I always do all my HW. 8. Do you always do all your HW? 9. I don’t have a party for my B-day every year. 10. Do you have a party for your b-day every year? ¿Sales con tus amigos todos los fines de semana? Siempre hago toda mi tarea. ¿Siempre haces toda tu tarea? No tengo una fiesta para mi cumpleaños todos los años. ¿Tienes una fiesta para tu cumpleaños todos los años?

9 Pongo mi tarea en mi mochila cuando termino.
I put my HW in my book bag when I finish. Where do you put your HW when you finish? I bring my book bag to school every day. Do you bring your book bad to school every day? I hear something (algo). Pongo mi tarea en mi mochila cuando termino. ¿Dónde pones tu tarea cuando terminas? Traigo mi mochila a la escuela todos los días. ¿Traes tu mochila a la escuela todos los días? Oigo algo.

10 Soy torpe. Me caigo mucho.
16. Do you hear something? 17. I follow my dreams (sueños). 18. Do you follow your dreams? 19. I’m clumsy. I fall a lot. 20. Do you fall a lot? 21. I have to go to class now. 22. Do you have to go to class? ¿Oyes algo? Sigo mis sueños. ¿Sigues tus sueños? Soy torpe. Me caigo mucho. ¿Te caes mucho (tú)? Tengo que ir a clase ahora. ¿Tienes que ir a clase?

11 Negative Tú Commands

12 ¿Cómo se forman los Mandados (commands) Informales (tú)?
Afirmativos— Negativos— Irregular Aff— Irreg Neg— Haven’t learned yet. Drop the “s” from the tú conjugation Start with the YO form, drop the “o” ADD the OPPOSITE Tú ending AR verbs use –es ER/IR verbs use –as) Ven Di Sal Haz Ten Ve Pon Sé

13 Negative Tú Commands To state the don’ts negative (tú) commands
Start with the present tense “yo” Drop the “o” Add the opposite tú ending. (-es for ar verbs) (-as for er/ir verbs) STATEMENT COMMAND (yo) fumo (tú) fumas ¡No fumes! Don’t smoke! (yo) corro (tú) corres ¡No corras! Don’t run! (yo) duermo; duermes ¡No duermas! Don’t sleep!

14 Infinitive Affirmative Negative
Command Command Hablar Comer Vivir Venir Decir Salir Hacer Tener Poner Habla No hables

15 Saca tu pizarrita de plástico y un marcador.

16 Any stem changes or spelling changes in the “yo” form still remain in negative commands.
Hablar (hablo) = Traer (traigo) = Decir (digo) = Salir (salgo) = Conocer (conozco) = no hables no traigas no digas no salgas no conozcas

17 Let’s work on negative tú commands…
Don’t buy pizza!... Start with the present tense “yo” = compro Drop the “o” Add the opposite tú ending = Verb comprar compres ¡No compres la pizza!


Descargar ppt "Día número 143—español 1 El 12 de abril"

Presentaciones similares


Anuncios Google