Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Hezkuntza-sisteman hezkidetza
eta genero-indarkeriaren prebentzioa lantzeko Gida Plana
2
3. ¿Qué resultados queremos obtener?
1. Aurkezpena 2. Justifikazioa 2.1. Misión: la escuela que queremos 2.2. Objetivos 2.3. Proceso de elaboración 3. ¿Qué resultados queremos obtener? 3.1. Compromisos y logros a alcanzar 4. ¿Qué vamos hacer?: Plan de Trabajo 4.2. Resumen del Plan de Trabajo: Estrategias y actuaciones más significativas 5. ¿Cómo lo vamos a implantar, mejorar y evaluar? 5.1. Sistema de evaluación 5.2. Estructuras 5.3. Sistema de comunicación
3
1. Aurkezpena 2013‐2014 ikasturtetik 2015‐2016 ikasturtera
ikastetxeak ekimen orokorra eta estrategikoa egitea da, genero‐indarkeriarekin loturiko hezkidetza, berdintasuna eta prebentzioa lantzeko ikastetxeko kultura, politikak eta praktikak aintzat hartu eta gaitasun guztien ikaskuntzan integratu behar ditu; ikasleen arteko elkarrizketa, elkarrekintzak, elkartasuna, berdintasuna eta errespetua bultzatuko dituzten metodologien laguntzarekin
4
1. Justifikazioa ikerketek erakusten digute nesken eta mutilen arteko
harremanek asimetrikoak izaten jarraitzen dutela Egoera asko abusuan oinarrituta daude. Gaitasunak, trebetasunak eta bizitza‐proiektuak generoarekin loturik daude oraindik. Curriculum‐edukietan, emakumeen ekarpenak ez dira ikusten. Sexismoa eta genero‐indarkeria nerabeen eta gazteen bizitzen garapenean eragiten ari diren errealitateak dira.
5
Plan honek hezkidetza sustatzen du, hezkuntza‐ikuspegi horren
helburua genero‐desberdintasunak etengabe desagertzea baita, eta ez eskolako egitura formalean bakarrik, baita hezkuntzaren ideologian eta jardunean ere Genero‐indarkeria: emakumeen aurka burutzen den indarkeria, bai eta gizarteak gizona edo emakumea izateari buruz duen ustearekin bat ez datorren pertsona ororen aurka burutzen dena ere.
6
Hezkuntza‐komunitatearentzako erronkak
A. Hezkidetzan oinarritutako eskolaren eredua sakon aztertzea, eta genero‐ikuspegia ikastetxeetako kultura eta praktiketan sartzea planteamendu integral batez. B. Ikasleak orientatzea, bizitzan, ikasketetan eta lanbidean bidea aukera dezaten, askatasuna eta aukera‐aniztasuna errespetatuz eta genero‐baldintzapenik gabe. C. Genero‐ikuspegia eskola‐porrotari aurre egiteko ekimenetan sartzea, eta hezkuntza jasotzeko eskubidea benetan unibertsala dela ziurtatzea, bai eta neska eta mutil guztiek hezkuntzasisteman jarraitutasuna izan dezaten bermatzea ere, ikasle guztien aniztasuna aintzat hartuta (etnia, kultura, ekonomikoa, gizarte mailakoa, funtzionala, sexuala, etab.).
7
Hezkuntza‐komunitatearentzako erronkak
D. Harreman afektibo‐sexualak izateko eta elkarrekin bizitzeko heztea, aniztasun sexualean eta emakumezkoen eta gizonezkoen berdintasunean oinarrituta. E. Eskola‐komunitate osoaren atxikimendua lortzea, generoindarkeriari aurrea hartzeko, kasuak lehenbailehen detektatzeko eta biktimei arreta egokia eta eraginkorra emateko.
8
Hezkuntza‐komunitatearentzako erronkak
A. Hezkidetzan oinarritutako eskolaren eredua sakon aztertzea, eta genero‐ikuspegia ikastetxeetako kultura eta praktiketan sartzea planteamendu integral batez. A.1. Curriculuma berraztertzea, genero‐ikuspegia aintzat hartuz. A.2. Ikasliburu eta material didaktiko inklusiboak eta hezkidetzaren aldekoak aukeratzea. A.3. Trebatzea, ikasleei buruz jarraitzen duten itxaropenez jabetzeko. A.4. Espazioen erabileran, genero‐analisia sartzea. A.5. Ebaluazioa berraztertzea, genero‐ikuspegia aintzat hartuz. A.6. Familiak hezkidetzan inplikatzea.
9
Hezkuntza‐komunitatearentzako erronkak
E. Eskola‐komunitate osoaren atxikimendua lortzea, generoindarkeriari aurrea hartzeko, kasuak lehenbailehen detektatzeko eta biktimei arreta egokia eta eraginkorra emateko. Prebentzioaren esparruan Sexismoa, ikasgeletan gatazkak eta ikaskideen arteko tratu txarrak azaltzen dituen faktore gisa Mikroindarkeriak Harreman‐ eta erakarpen‐ereduak Detekzio goiztiarraren esparruan Genero‐indarkeria jasatzen duten emakumeen seme‐alabak Genitalen mutilazio arriskua duten neskak Hezkuntza premia bereziak dituzten neskak, haurrak eta nerabeak
10
1.3. Marco legal
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.