Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Los Plurales Making Nouns Plural
2
Regla #1: Si termina en VOCAL:
If the word ends in a vowel, simply add an “-s” to the end to make it plural. EX: Libro Profesora Pupitre Libros Profesoras Pupitres
3
PRACTICA Oreja Orejas
4
PRACTICA Pierna Piernas
5
PRACTICA Cuaderno Cuadernos
6
PRACTICA Pluma Plumas
7
PRACTICA Gato Gatos
8
PRACTICA Anillo Anillos
9
PRACTICA Guitarra Guitarras
10
PRACTICA Caja Cajas
11
Estudiante Estudiantes
PRACTICA Estudiante Estudiantes
12
Regla #2: Si termina en CONSONANTE:
If the word ends in a consonant, simply add an “-es” to the end to make it plural. EX: Profesor Papel Constelación Profesores Papeles Constelaciones
13
PRACTICA Cartel Carteles
14
Educación Educaciones
PRACTICA Educación Educaciones
15
PRACTICA Pastel Pasteles
16
PRACTICA Imágen Imagines
17
PRACTICA Hotel Hoteles
18
PRACTICA Tren Trenes
19
Regla #3: Si termina en Z:
If the word ends in a “Z”, change the “z” to a “c” and add an “-es” to the end to make it plural. EX: Lápiz Nariz Luz Lápices Narices Luces
20
PRACTICA Voz Voces
21
PRACTICA Actriz Actrices
22
PRACTICA Cruz Cruces
23
PRACTICA Juez Jueces
24
PRACTICA Pez Peces
25
NOTE ABOUT ACCENTS: If the word has an accent on the last syllable in the singular form, the accent will drop when you make it plural. (More on why later.) EX: Melocotón Educacción Jardín Melocotones Educacciones jardines
26
“Making Nouns Plural- Intro”
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.