La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Paisajes de Conservación y Metas para Jardines

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Paisajes de Conservación y Metas para Jardines"— Transcripción de la presentación:

1 Paisajes de Conservación y Metas para Jardines
Updated 10/2017 Paisajes de Conservación y Metas para Jardines Score Four: Estudiantes, Escuelas, Arroyos y la Bahía Interstate Commission on the Potomac River Basin – Score Four: Students, Schools, Streams, and The Bay This is a two-part presentation to 1) introduce students to Conservation Landscapes and 2) stimulate the process of defining project goals. The elements of conservation landscaping that are presented are particularly relevant to the reduction of stormwater pollution. Students can learn more about conservation landscapes at And Rebecca Wolf and Nguyen Le Comisión Interestatal para la Cuenca del Río Potomac

2 ¿Qué es un Paisaje de Conservación?
Es un jardín o paisaje que utiliza materiales y métodos diseñados para: Beneficiar el ambiente local. Proveer bienestar y belleza para los seres humanos. Questions to ask students: How could a garden or more trees and bushes on our campus benefit the local environment? Possible correct answers: Provide habitat, including nectar sources, for insects and birds and migratory organisms and mammals. By increasing diversity of plants on the campus, it creates habitat for a greater diversity of fauna. Plants with longer root systems increase the porosity of the soil, enabling more precipitation to percolate down into the soil. Flowering plants and trees will use more rainwater than turf grass, thereby reducing the amount of runoff. The trees use more carbon dioxide than grass, thus reducing carbon dioxide in the atmospheres. PLUS SO MANY MORE REASONS. How could gardens or trees benefit the students and teachers?

3 Elementos de un Jardín de Conservación
Plantas autóctonas Definición: Una plantas autóctona es aquella que históricamente hablando ha crecido en la región. This and the following slides, describe important elements of a conservation landscape. Have the students discuss which of the above benefits relate to water quality and why. For example: Not using fertilizer reduces the amount of nutrients entering the waterways. Not using pesticides reduces the amount of toxins entering the waterways. The increased porosity of the soil allows more rainwater to percolate into the soil. The plants uptake more rainwater than turf grass. Possible research questions for your students: Why do native plants require less fertilizer? Why aren’t pesticides needed for native plant gardens?

4 Elementos de un Jardín de Conservación
Beneficios de las plantas autóctonas: Necesitan poco (o ningún) fertilizante. Necesitan poco (o ningún) pesticida. Tienen raíces mucho más profundas, que aumentan la porosidad del suelo. Proveen hábitat para insectos nativos , pájaros, y vida silvestre.

5 Elementos de un Jardín de Conservación
Mantillo Definición: Una capa de pedazos de corteza, grama, hojas, papel periódico, o cartón que se coloca sobre el suelo. El mantillo reduce la necesidad de riego en este jardín.

6 Elementos de un Jardín de Conservación
Beneficios del mantillo: Mantiene la humedad del suelo. Mantiene la temperatura del suelo Reduce la erosión cubriendo el suelo desnudo. Absorbe la escorrentía pluvial. Añade nutrientes y material orgánico al suelo mientras se descompone Ayuda a dirigir el tráfico peatonal Es más atractivo visualmente Reduce las plantas no deseadas. Ask students how and why the listed “benefits of mulch” protect water quality. Absorbs stormwater runoff. The surface of the mulch is rough and porous, which breaks up the energy of rain drops, and allows the drops to infiltrate into the soil. Mulch decays overtime, adding organic matter to soil. It also leads to an increase in microbial organisms. Both reduce the need for chemical fertilizer. Directs foot traffic → protects soil from compaction, which reduces permeability. Maintains soil temperature → protects plants during freezes, heat waves. Maintains soil moisture: reduces need for watering; conserves water. To better understand the soil science behind mulch, have students research scientific articles and fact sheets.

7 Elementos de un Jardín de Conservación
Composta Definición: Material orgánico descompuesto, tales como: hojas, plantas, frutas, restos vegetales, y desperdicios de animales mezclados con el suelo de jardín.

8 Elementos de un Jardín de Conservación
Beneficios de la composta: Añade nutrientes y microorganismos beneficiosos al suelo. La materia orgánica y los microorganismos causan que el suelo se coagule (forme agregados) lo que incrementa su porosidad. La materia orgánica retiene agua en el suelo. Again, have students discuss how this element of conservation gardening can help improve streams. For example: Adds nutrients and beneficial microbes to the soil. → Reduces water pollution from chemical fertilizers. Improves soil porosity. → Reduces stormwater runoff. Organic matter holds water in the soil. → Absorbs rain. → Reduces water usage. To learn more about the biology and chemistry involved in science of composting, see

9 Que Hacer o No-Hacer en Jardines de Conservación
Reemplaza la grama con un paisaje planeado que utilice árboles nativos, arbustos, y plantas. Remueve plantas invasivas del área. Elije plantas apropiadas para tu área y tus metas de proyecto. NO Utilices fertilizantes comerciales o pesticidas. Los helechos prosperan en áreas de sombra.

10 Resúmen de los Beneficios de un Jardín de Conservación
Ayudan a controlar la erosión y otros problemas de escorrentía. Conserva agua. Remueven contaminantes de la escorrentía pluvial. Promueve suelos saludable. Provee hábitats para la vida silvestre. Reduce la contaminación de aire. Se maneja para conservar energía, reducir desperdicios, y eliminar o reducir el uso de pesticidas y fertilizantes.

11 Parte 2: Escojiendo las Metas de tu Jardín
Las metas que tu elijas para tu paisaje de conservación (o proyecto de Manejo de Escorrentía Pluvial) influenciará su localización, las plantas que escojas, y demás aspectos de tu proyecto. This section, introduces your class to the goal selection part of their Student Action Project. The presentation introduces different possible goals. If time allows, student teams can research and report on the goals prior to voting. This provides a greater opportunity for reading and summarizing scientific texts. Goal selection ideally involves team and class discussion and voting. See the Score Four Project goals student handout that support this part of project planning.

12 Tu Meta Principal: Reducir la escorrentía pluvial
Los jardines reducen los sedimentos y contaminantes que llegan a la bahía del Chesapeake.

13 Atraer abejas y otros polinizadores a plantas libres de pesticidas
Otras Metas Posibles Un jardín para polinizadores. This is an opportunity to research and/or discuss: the decline in bee populations the importance of pollinators to the environment and societies around the globe The need for plant biodiversity, plant corridors, and pesticide-free areas. The decline in bee populations and implications are discussed in some of the following sources. Students also can research and summarize this topic prior to voting on the project goals. High School classes: Elementary classes: Atraer abejas y otros polinizadores a plantas libres de pesticidas

14 Otras Metas Posibles Un jardín para mariposas.
Students can discuss the importance of host plants for specific butterfly species, such as the monarch, pictured above, and the Baltimore Checkerspot Butterfly. This presents research opportunities on the relationship of native plants and native insects or the evolutionary relationship between insects and plants. Provee plantas huéspedes necesarias para especies de mariposas durante su reproducción y supervivencia.

15 Otras Metas Posibles Un santuario para aves.
Atraen muchas especies usando variedad de plantas altas y bajas, además de arbustos que proveen alimento, espacio de anidaje, y protección. Students can research and report on the decline in song birds and the multiple reasons for the decline. Resources:

16 ¿Qué tal si incluímos agua para ranas y pájaros?
Otras Metas Posibles Aumentar la biodiversidad usando plantas que atraen insectos para a su vez atraer… Aves Reptiles Anfibios Mamíferos ¿Qué tal si incluímos agua para ranas y pájaros?

17 Otras Metas Posibles Cultivar comida para humanos.
Planting a food garden or food forest requires greater maintenance during the summer. In selecting the site for a food project consideration needs to be made about where the stormwater runoff is coming from to ensure that it does not contain toxins.

18 Otras Metas Posibles Comenzar un un aula al aire libre.
Students often get excited about this option. As a student project, it is best to involve multiple classes, maintenance personnel, and the principal in the planning process. It can be undertaken as a multi-year project, involving parents and community organizations.

19 Equipos y Discusiones de Clase
¿Existen otras metas que les gustaría establecer para su proyecto? ¿Cuales metas les gustaron más y porqué? Antes de decidir cuales son sus metas, discutan: ¿Se pueden lograr los objetivos en el área destinada? ¿Se necesita satisfaces las metas en etapas? ¿Qué recursos son necesarios para este proyecto? ¿Tenemos los recursos? ¿Cómo manejaremos el mantenimiento? ¿Existen otros factores que necesitemos considerar? Setting realistic goals is a crucial step for your project’s success, as it is for any project in the applied sciences, engineering, or project management. If it is impossible to provided maintenance for a garden project, then other projects, such as a trash campaign, are equally valid. Rather than using this slide, students can be encouraged to come up with questions such as these on their own, but as the teams present their thoughts, and the class discussion and voting ensues, the process should include the above points. Teams of students can use the Score Four Project Goals student handout to explore their goals. Si las respuestas son: “Si” → Comienza la planificación. “No” → Tu clase necesita evaluar de nuevo tus metas y escoger otro proyecto de Manejo de Escorrentía Pluvial.


Descargar ppt "Paisajes de Conservación y Metas para Jardines"

Presentaciones similares


Anuncios Google