La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia

Presentaciones similares


Presentación del tema: "c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia"— Transcripción de la presentación:

1 c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Target: describe self and others c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia

2 Use grammar terms to say how Spanish works:
Describes self and others Describe your and others’ personality by correctly placing adjectives that agree: How do you say nice, mean, silly, serious, funny, boring, ambitious, lazy, intelligent, good and bad ? What are their feminine forms? Use grammar terms to say how Spanish works: What part of speech are those? Where do they go in relationship to the noun they describe? Say a lazy student, a young teacher (f)

3 How do you say the school, the high school, the secondary school?
Describes self and others. Describe classes: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English class, Science class, French class, History class, Math class, Social Studies class, Music class, Art class, P.E. class? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?

4 Saquen sus listas de vocabulario
Describes self and others. Saquen sus listas de vocabulario

5 ¿Cómo es la clase de español?
Describes things. ¿Cómo es la clase de español? aburrida interesante difícil duro fácil grande pequeña

6 ¡Represéntalo! ¡Todos a pie!
Target: Talk about the weather ¡Represéntalo! ¡Todos a pie! ¡Levántense! Muévanse todos… al bailar, Ahora muévanse todos… que pronto habrán de gozar al ritmo de este compás acaban de cantar Ya know bailando aprenderán esto ya va a empezar

7 ¿Cómo es la clase de español?
Describes things. ¿Cómo es la clase de español? aburrida interesante difícil duro fácil grande pequeña

8 En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español?
Describes things. Fill in español and read aloud! La clase de _____ es una clase fácil. La clase de _____ es una clase difícil. La clase de _____ es una clase dura. La clase de ___ es una clase aburrida. La clase de __ es una clase interesante. La clase de _____ es una clase grande. La clase de ____ es una clase pequeña. En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español? Use hand signals: facil – hand down, dificil – wipe brow , dura – pull hair out aburrida, - yawn interesante – give them bug eyes, mouth open, grande – arms wide, pequeña – small arms

9 En el colegio, ¿Cómo es el curso de español?
Describes things. Read aloud! El curso de _____ es un curso muy fácil. El curso de _____ es un curso difícil. El curso de _____ es un curso duro. El curso de _____ es un curso aburrido. El curso de _____ es un curso interesante. El curso de _____ es un curso grande. El curso de _____ es un curso pequeño. En el colegio, ¿Cómo es el curso de español?

10 En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de ____?
Describes things. 1)La clase de _____ es una clase fácil. 2) El curso de ____ es un curso difícil. 3) El curso de _____ es un curso duro. 4) El curso de ___ es un curso aburrido. 5) La clase de __ es una clase interesante. 6) La clase de _____ es una clase grande. 7) La clase de ____ es una clase pequeña. En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de ____?

11 La profesora de español no es aburrida. Es interesante.
Describes things. ¿Cómo son la escuela, el curso, y la clase? State the opposite. Be careful with your adjective. If you’re describing a masculine noun, use a masculine adjective. If you noun is feminine, use a feminine one! Modelo: La profesora de español no es aburrida. Es interesante. El curso de historia no es difícil. Es _____________. La clase de español no es grande. Es _____________. El colegio de NC no es muy grande. Es ____________. La escuela secundaria de NC no es fácil. Es _________. fácil pequeña pequeño difícil

12 How do you say the school, the high school, the secondary school?
Describes self and others. Describe classes: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English class, Science class, French class, History class, Math class, Social Studies class, Music class, Art class, P.E. class? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?


Descargar ppt "c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia"

Presentaciones similares


Anuncios Google