La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Día número 41 Español 1—Acelerado

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Día número 41 Español 1—Acelerado"— Transcripción de la presentación:

1 Día número 41 Español 1—Acelerado
LEER el Boletín El 16 de octubre

2 MAKE SURE you are practicing from English to Spanish.
LA TAREA: CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules REVIEW everything we did today, especially what’s new (Dialogue; Time, Adjectives).

3 Día número 41 Español 1—Acelerado
ESSENTIAL QUESTIONS What are some things I can do to be successful in a language class? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn useful phrases for communicating in Spanish To practice the dialogue for the Oral Exam To learn some adjectives; agreement; comparison using adjectives To agree or disagree with someone using ¡Yo también/tampoco/sí/no!

4 PRACTICA con TODAS las clases y horas
EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! You just met at school. Exchange names and say you are glad to meet him/her. 7:05 AM Inglés 8:10 AM Educación Física 9:15 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:00 AM Drama 11:20 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:40 PM Historia P1: What class do you have now? P2: Choose one: I have ___ class. P1: You have to hurry! P2: Why? What time is it? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: Oh no! I have to go! Say good bye as you start running to class.

5 PRACTICA con TODAS las clases y horas
El 12 de octubre Práctica #3: Diálogo PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! You just met at school. Exchange names and say you are glad to meet him/her. 7:00 AM Inglés 8:00 AM Educación Física 9:00 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:10 AM Drama 11:10 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:45 PM Historia P1: ¿Qué clase tienes ahora (now)? P2: Choose one: Tengo la clase de ___ . P1: ¡Tienes que apurarte! P2: ¿Por qué? ¿Qué hora es? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: ¡Ay, caramba! ¡Tengo que irme! Oh, no! I have to go! Say good bye as you start running to class.

6 What are you (like)? As in a self description.
¿Cómo eres? = What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … 1. Honesto / Honesta NOTICE that adjectives that end in o = masculine, in a = feminine, in e = both 2. Responsable 3. Inteligente 4. Sociable 5. Tímido / Tímida (Shy; Timid)

7 Saca el papel plástico. Escribe el adjetivo que (that) va con (goes with) el número que La Sra. Bernal te dice (tells you). 1. Honesto / Honesta 2. Responsable 3 Inteligente 4. Sociable 5. Tímido / Tímida (Shy; Timid)

8 What are you (like)? As in a self description.
Practica ¿Cómo eres? = What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … Honesto / Honesta ADD: + statement=¡Yo también! - statement = ¡Yo tampoco! Responsable Inteligente Sociable Tímido / Tímida (Shy; Timid)

9 What are you (like)? As in a self description.
Practica ¿Cómo eres? = What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … ADD to agree: + statement=¡Yo también! - statement = ¡Yo tampoco! ADD to disagree: + statement=¡Yo no! - statement = ¡Yo sí! Honesto / Honesta Responsable Inteligente Sociable Tímido / Tímida (Shy; Timid)

10 Cambia de adj ¿Cómo eres? = What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … Honesto / Honesta Responsable Inteligente Sociable Tímido / Tímida (Shy; Timid)

11 Vocabulario para la descripción personal:
Alto/a Bajo/a La niña La chica La muchacha La muchachita El mono El chango El changuito (Subject) es más / menos (adjective) que (another).

12 Vocabulario para la descripción personal: Alto/a Bajo/a
La muchacha es más alta que la muchachita. El chango es más alto que el changuito. La muchachita es más baja que la muchacha. El changuito es más bajo que el chango. La muchacha es menos baja que la muchachita. El changuito es menos alto que el chango.

13 Vocabulario para la descripción personal:
Alto/a Bajo/a Simpático/a Antipático/a El Príncipe Azul y La Cenicienta Malificent (Subject) es más / menos (adjective) que (another).

14 Vocabulario para la descripción personal:
Alto/a El Príncipe es más alto que Cenicienta. Bajo/a Cenicienta es más baja que Malificente. Simpático/a El Príncipe es menos antipático que Maleficente. Antipático/a Maleficente es menos simpática que Cenicienta.

15 Vocabulario para la descripción personal:
Alto/a Bajo/a Simpático/a Antipático/a Guapo/a Feo/a Zayn Malik 5’10” Selena Gómez 5’5” (Subject) es más / menos (adjective) que (another).

16 Vocabulario para la descripción personal:
Alto/a Zayn Malik es más alto que Selena Gómez. Bajo/a Selena Gómez es más baja que Zayn Malik. Simpático/a Selena Gómez es más simpática que Zayn Malik. Antipático/a Selena Gómez no es más antipática que Zayn Malik. Guapo/a Selena Gómez no es menos guapa que Zayn Malik. Feo/a Zayn no es más feo que Selena.

17 Go on-line to REVIEW & PRACTICE what we did today.
LA TAREA: Testing for the Oral Exam starts Wednesday; ¡ESTUDIA! Go on-line to REVIEW & PRACTICE what we did today.


Descargar ppt "Día número 41 Español 1—Acelerado"

Presentaciones similares


Anuncios Google