Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porBernardo Cárdenas Ortíz Modificado hace 7 años
1
First things first… Write your two nicknames on a sheet of paper.
Star the name you want to go by. If you prefer your real name, please write that. Explain to me, in English, why you chose those two nicknames. Then, on the same sheet of paper answer theses questions…. What is one activity you enjoyed last week? Which activity did you struggle with or dislike? How do you intend to improve your grade on the pre-assessment this Friday?
2
Match the questions with the answers.
¿Cuándo vas? ¿Quién es? ¿Cuántos hay? ¿Con quién? ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.
3
Match the questions with the answers.
¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? ¿Cuántos hay? ¿Con quién? ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.
4
Match the questions with the answers.
¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? Es mi amiga. ¿Cuántos hay? ¿Con quién? ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.
5
Match the questions with the answers.
¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? Es mi amiga. ¿Cuántos hay? Tres ¿Con quién? ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.
6
Match the questions with the answers.
¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? Es mi amiga. ¿Cuántos hay? Tres ¿Con quién? Con ella. ¿Qué hora es? Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.
7
Match the questions with the answers.
¿ Cuándo vas? Mañana. ¿Quién es? Es mi amiga. ¿Cuántos hay? Tres ¿Con quién? Con ella. ¿Qué hora es? Son las ocho. Answers: Es mi amiga. Con ella. Mañana. Son las ocho. Tres Match the questions with the answers.
8
Question Words Who remembers the question words rhyme? ¿Por qué? Why?
¿Cuándo? When? ¿Qué? What? ¿Dónde? Where? ¿Cuánto? How much? ¿Cómo? How? ¿Quién? means Who is there?
9
¡Saquen una hoja de papel!
10
Por qué ¿ … tienes muchos libros? ¿…estudias mucho?
¿…vas a la biblioteca?
11
Cuándo ¿ …vas al cine? ¿…comes el almuerzo? ¿…es tu cumpleaños?
12
Qué ¿ …te gusta hacer? ¿…hora es? ¿…pasa? ¿…tipo de música escuchas?
13
Dónde ¿ …está mi mochila? ¿…está tu casa? ¿…están los libros?
14
Adónde ¿ …vas mañana? ¿…van Uds. ahora?
15
De dónde ¿ …es la chica? ¿…eres tú? ¿…es el profesor?
16
Cuánto/a ¿ … dinero tienes? ¿…agua quieres? ¿…pizza comes?
17
Cuántos/as ¿ … años tienes? ¿…clases tienes este semestre?
¿…plumas quieres?
18
Cómo ¿ …estás? ¿…se llama? ¿…es tu mejor amigo?
19
Quién ¿ …es tu profesora de arte? ¿…es la chica en la foto?
¿Con … vas al cine?
20
De quién ¿ …es el libro? ¿…son las plumas?
21
Cuál ¿ …es la fecha? ¿…prefieres, Coke o Pepsi?
¿…es tu restaurante favorito en Wilmington?
22
Using question words You will need to understand these question words to participate in tomorrow’s activity…
23
Latinos famosos Me llamo Nicole Polizzi. Mi apodo es Snooki
Tengo 25 años. Soy de Marlboro, Nueva York. Soy chilena (hija adoptiva de una familia italiana). Soy una personalidad de la televisión.
24
Famous Latinos Research
Be able to answer these questions TOMORROW about your famous latino: ¿Cómo se llama? Se llama ______________ ¿Tiene un apodo? Su apodo es ____________ ¿Cuántos años tiene? Tiene ____ años ¿De dónde es? Es de ______________ ¿Qué es su nacionalidad? Es ___________ ¿Qué hace? ¿Por qué es famosos? Es________
25
El alfabeto A - ahh B – bay C – say D – day E - A F – F A G – hey
H – ah chay I - E J – ho tah K – ca (r) L – L A M – M A N – N A Ñ – N yay O – O! P - pay Q - coo R – air A S – S A T - tay U - oo V - bay W – dough blay bay X – a keese Y – E gree A ga Z – say tah
26
Do you recognize these letters?
P O Ñ A R E S L T U J I Z Q
27
La letra “L” In Spanish, the letter “l” is pronounced like the letter “l” in leaf but with a more breathy sound. Let’s practice: The combination “ll,” for most Spanish-speakers, sounds like the letter “y” in yes. Escalera Planta baja Lavar Al lado de Silla Me llamo… Amarillo Tortilla
28
La letra “D” In Spanish, the pronunciation of the letter “d” is determined by its placement in the word. When the letter “d” is at the beginning of a word or comes after “l” or “n,” it sounds like the letter “d” in dog. Let’s practice: Dormitorio Derecha Donde Bandera Caldo Píldora
29
La letra “D” continuada
When “d” comes between two vowels and after any consonant except “l” or “n,” it sounds similar to the “th” in the. Let’s practice: Cada Comedor Izquierda Grande Al lado de Madre *A la derecha de*
30
Las letras “P,” “T,” & “Q” In English, the letters P, T, Q, and the hard C sound are pronounced with a little puff of air. Hold your hand in front of your mouth as you say these English words. You will feel your breath on your palm. Pan Comb Papa Case Too Park Tea Quick Take
31
Las letras “P,” “T,” & “Q” Now say these Spanish words your hand in front of your moth. Try to say these consonants so that you feel no air on your palm. Taco Queso Tú Pan Cómo Papá Sótano Quiero Planta
32
Oral Presentation #1 La casa de Angélica está en la calle doce.
Mis hermanas son guapas e inteligentes. ¿Cuál es tu número de armario, noventa u ochenta? Rojo, blanco y azul son los colores de nuestra bandera. Hace calor en julio y me gusta nadar en la piscina.
33
VARK RESULTS DON’T LOSE THEM!
WRITE YOUR RESULTS IN A NOTEBOOK OR TYPE THEM IN YOUR PHONE. MOST IMPORTANTLY…. DON’T LOSE THEM!
34
Visual Vocabulary- draw pictures Grammar- different color verbs Hago
Hacéis Haces Hacen Hace Hicimos Hice Hicisteis Hiciste Hicieron Hizo Haremos Haré Haréis Harás Harán Hará Hacemos Vocabulary- draw pictures Grammar- different color verbs
35
Aural Very important for language learners Songs Rhymes Chants
¿Por qué? Why? ¿Cuándo? When? ¿Qué? What? ¿Dónde? Where? ¿Cuánto? How much? ¿Cómo? How? ¿Quién? means Who is there?
36
Reading / writing Hand written study guide Flash cards Repetition
37
Kinesthetic Vocabulary Body parts Classroom items
BABBEL! Total Physical Response (TPR)– a strategy that links movement to meaning Vocabulary Body parts Classroom items Clothing / accessories Grammar Verbs- point to the subject (ex: yo, tú, ellos, etc.) Commands
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.