Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Spanish 1& 2 Week 6
2
Bell Ringer math for the week of 9/ 25-29
Lunes: = quince mas ocho…veintitres Martes: = diecisiete mas siete….veinticuatro Miecoles: = diecinueve mas seis…veinticinco Jueves: = veinte mas uno….veintiuno Viernes: = veintiuno mas dos…veintitres
3
Bell Ringer lunes el veinticinco de septiembre
Write the 8 central American countries from memory. Start with the one which borders the US and go in order from North to South. Math: =
4
Review for Test Part 2 Dates Colors Question Words All the Central American countries and all the South American countries the Spanish speaking islands and all their capitals
5
North America 1)México-Ciudad de México
Central American countries 2)Guatemala-Ciudad de Guatemala 3) Belize-Belmopan 4) El Salvador- San Salvador 5) Honduras-Tegucigalpa 6) Nicaragua-Managua 7) Costa Rica- San José 8) Panamá-Ciudad de Panamá
6
how to memorize the countries and capitals
Central South 9 M-CM V-C G-CG B-B C-B El S-SS H-T E-Q N-M P-L CR-SJ B-LP,S P,A PCP C-S, A-BA, U-M
7
Question words: palabras de preguntas (NOTES)
¿Dónde? Where? ¿Cuál? (sing)¿Cuáles?(plural) Which? / What? ¿A qué hora? At what time? ¿Quiénes? Who? (plural) ¿Quién? Who? (singular) ¿Qué? What? ¿Cuándo? When? ¿Adónde? To where? ¿Cómo? How? ¿Por qué? Why? ¿De dónde? From where?
8
¿Quien se comio …. Who ate ……. ¿Quien tiene las respuestas
¿Quien se comio …..? Who ate ……? ¿Quien tiene las respuestas? Who has the answers? ¿Quien es tú mejor amiga(o)? Who is your best friend? ¿Quienes van al partido el sábado? Who all is going to the game Saturday? ¿Que dijo? What did you say? ¿Que está haciendo? What are you doing? ¿Dónde está edificio 5? Where is buiding 5? ¿Dónde está mi mochila? Where is my backpack? ¿Adónde vas? (to) Where are you going?(informal) ¿De dónde eres? Where are you from?
9
¿Cual clase tienes ahora? Which class do you have now?
¿Cuales zapatos compró? Which shoes should I buy? ¿Cuando es la fiesta? When is the party? ¿Cómo se escribe…? How do you write..? ¿Cómo estas? How are you? ¿Cómo se prende la …..How do you turn on…? ¿Por qué no estas en tú casa?Why aren’t you home?
10
What time is it? ¿Que hora es? Es la una… Son las……. At what time is ……? ¿A que hora es ……?
11
Telling what time something will happen:Decir a qué hora sucede algo
¿A qué hora es…? el servicio? a las once la fiesta? a las nueve y media el partido? a las siete su clase de matemáticas?
12
Spanish 1 : seasons + weather page 18 smart book
la primavera= spring el verano= summer el otoño= fall el invierno= winter ¿ Qué tiempo hace? hace calor=it’s hot llueve=it’s raining está nublado=it’s cloudy hace viento=it’s windy hace frio= it’s cold nieva= it’s snowing
13
Colors Colores rosado = pink rojo= red púrpura/morado= purple gris= grey azul= blue verde= green turquesa= turquoise amarillo=yellow anaranjado/china=orange blanco=white negro=black oro=gold plata=silver marrón/café=brown crema=beige
14
additional colors oro=gold plata=silver crema=beige turquoise=turquesa china=anaranjado=orange=naranga
15
Play country review game: divide into two teams
Play country review game: divide into two teams. One person from each team wil go up to the board. I will name a capital and the first one to write the country gets a point for their team.
16
Bell ringer: martes el veintiseis de septiembre
Write all the countries in South America and their capitals: Math =
17
South American countries 12-3=9
Brazil: Portugese Guyana: English Suriname: Dutch Dependencies: French Guyana-France Falkland Islands-United Kingdom 1)Venezuela-Caracas 2) Colombia-Bogotá 3) Ecuador-Quito 4) Peru-Lima 5) Bolivia-La Paz & Sucre 6) Chile-Santiago 7) Argentina-Buenos Aires 8) Paraguay-Asunción 9) Uruguay-Montevideo
18
Ajenda for Spanish 1&2:Learning objective
I will ask fellow students questions in Spanish. using the questions words. Take turns with your seat partner asking 10 questions and wait for a response. Then get up and switch partners. Hold onto the script you will use it all week and it will be turned in for a formative grade.
19
Question Words: Who?=¿Quién? plural Who? =¿Quiénes? What?=¿Qué? Where?=¿Dónde? to where?= ¿Adónde? from where?=de dónde? Which?=¿Cuál? When?=¿Cuándo? How?=¿Cómo? Why?=¿Por qué? What time is it?=¿Qué hora es? At what time?=¿A qué hora?
20
Questions: hola or buenos dias o buenas tardes
¿Cual es tú nombre? Which is your name? ¿Cómo te llamas? How are you called? me llamo…. ¿Cómo se escribe eso? Y tú apellido? De dónde eres? Where are you from? ¿Qué tal? Todo bien? Si bien ¿ Quién es tú maestra(o) el proximo period? ¿ Con Quiénes almuerzas? Who all do you eat lunch with? ¿Dónde almuerzas? Where do you eat lunch?
21
¿Donde almuerzas? Yo salgo almorzar a Taco Bell, Chick-fil-a, McDonald’s
22
Bell Ringer miercoles el veintisiete de septiembre
Math: 19 mas 6 es igual a ________ Spell Argentina and write the three Spanish speaking carribean islands and their capitals.
23
Agenda para miercoles 9/27
Spanish 2 : write a dialog between two people where speaker 1 is interviewing speaker 2. Speaker 1 asks 11 different questions starting with each of the 11 question words that will be on the test. Speaker answers each question. You may use some of the questions from your notes but the interview needs to make sense.
24
Agenda: Spanish 1 Write down the following dialog
25
¿ Adónde vas despues de la escuela? (to) Where do you go after school?
¿Juegas algún deporte? Do you play a sport? ¿Tienes un trabajo?
26
Verbo: Ponerse : to put on (clothing)
Yo me pongo Nosotros nos ponemos Tu te pones Vosotros os ponéis Usted se pone Ustedes se ponen El/Ella se pone Ellos se ponen Math: 14 mas 13 es igual a ________ Spell Argentina and write the three Spanish speaking carribean islands and their capitals.
27
Ajenda y objetivo instruccional:
I will make a pneumonic to remember where all the Spanish speaking countries are. Talk about Bell Ringers need to be neat, legible and copied exactly because it matters.
28
Verbo: Sentarse to sit down
Yo me siento Nosotros nos sentimos Tu te sientas Vosotros os sentáis Usted se sienta El/Ella se sienta Ellos se sientan Math: es igual a ________ Spell Chile
29
Review: Days, Months, Colors, Question Words, Seasons, Weather Conditions, Numbers, Time,
Go over conversations like the test model Bring Spanish Books
30
Ana: _________________¿Cómo te llamas? Mario: Me llamo Mario A. Adiós
B. Mucho gusto C. Hola D. Encantada Lisa: Hasta mañana, Lola. Lola: _________________ A. De nada B. Adiós C. Hola D. Gracias Estudiante: ¿Puedo ir al baño, __________? Profesora: Sí, claro A. Lo siento B. De nada C. Por favor D. Gracias
31
Profesora: ¡Buenos Días estudiantes!
Gracias B. Buenos Días C. Buenas tardes D. De nada Gaby: ¿Cómo estás Pedro? Pedro: _____________ A. Muy bien, gracias. B. Me llamo Pedro. C. Gracias D. Hola
32
A. ¿Cómo estás ______________?
B. _______, y tu? A.¿ Puedo prestar un lápiz? B. _____,_______ _________ A. Hasta mañana. B. ________________.
33
Verbo: Desayunarse (to eat breakfast)
Yo me desayuno Nosotros nos desayunamos Tu te desayunas Vosotros os desayunáis Usted se desayuna El/Ella se desayuna Ellos se desayunan Math: es igual a ________ Spell Colombia
34
Bell Ringer jueves el veintiocho de septiembre
math: = Write your complete birthdate by completing this statement: Yo naci el _____________(day) de (month)______________, _____________(year). Example: Yo naci el veinticuatro de diciembre, mil novecientos sesenta y uno. Mi hijo nacio el dos de marzo, dos mil 1999=mil novecientos noventa y nueve
35
Test Today!!Get a sheet of blank paper
DO NOT TALK TO ANYONE FOR ANY REASON-just like the FSA all cell phones must be in a back pack or in my desk, you may not have a phone on your person. If you have a question raise your hand. If you are waiting to be helped skip that one and move on. READ DIRECTIONS! When you are finished, I will give you a packet to work on. Do the section on Ser and estar and watch a youtube video.
36
Bell Ringer el viernes veintinueve de septiembre
Math: = The verb to be in English is two verbs in Spanish. These verbs are__________and____________. _________is used to describe a ____________ situation and the verb ____________ is used to describe a ______________ situation. a. permanent b. temporary
37
Bell Ringer Verbo: Lavarse (to wash) Yo me lavo Nosotros nos lavamos Tu te lavas Vosotros os laváis Usted se lava El/Ella se lava Ellos se lavan Example: lavarse las manos=wash your hands Math: es igual a ________ Spell Ecuador
38
Write the following words and write their equivalent in English:Spanish 1 pages 4-7 of text
Spanish 2 page 2 of text. Hola= Adiós= me llamo= Buenos dias= Buenas tardes= Buenas noches= Hasta mañana= Hasta luego= por favor= Mucho gusto= encantada(o)= Gracias= muy bien, gracias= de nada= lo siento=
39
Remediation: for any time related to 1:00 use es la una La because When telling time, the feminine article (la, las) is used before the hour because it refers to "la hora," correct? So why when we say, "Es la una," (It's one o'clock), is the Spanish word for one,
40
Spanish 1: go through repaso unit assign unit 1
Spanish 1: go through repaso unit assign unit 1. Have them look at page 80 for vocabulary. Presentaciones cracteristicas fisicas Familia Personas Estados y sensaciones
41
Spanish 2: Pagina diez Termine estas oraciones:
Me gusta comer… No me gusta comer… Me gusta beber….. No me gusta beber… Me gusta mirar peliculas de.. No me gusta mirar peliculas de…
42
Me gusta ir a la pista de motocicletas
No me gusta ir Me gusta escuchar No me gusta escuchar Me gusta jugar No me gusta jugar Me gusta No me gusta Pick 5 things you like and 5 you don’t
43
Gustar: A mi me gusta A nosotros nos gusta A ti te gusta A vosotros os gusta A usted le gusta A el/ella le gusta A ellos les gusta
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.