La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Mid Year Review Grade 7 1.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Mid Year Review Grade 7 1."— Transcripción de la presentación:

1 Mid Year Review Grade 7 1

2 Unidad Preliminar - Vocabulario
Preliminary Unit (Vocabulary) greet people and say goodbye introduce yourself and others ask and say how to spell names say where you are from exchange phone numbers say what day of the week it is describe the weather respond to classroom instructions 2

3 Unidad Preliminar - Gramática
Formal and Familiar ways of saying How are you Tú vs. Usted Formal and Familiar way of asking someone’s name Formal and Familiar way of introducing someone Formal and Familiar way of asking where you are from

4 Saying Hello and Goodbye
4

5 Practica How would you greet someone at these times? 8:30 am 2:00pm
Anytime What are some ways to say goodbye? 5

6 Familiar vs. Formal Greetings
Familiar (aka informal) Formal 6

7 Familiar vs. Formal Greetings
Give an appropriate greeting for the following people. The teacher Your best friend Your doctor An elderly neighbor Your sister

8 Presenting “Let me introduce you to…..”
How would you introduce your teacher to someone? How would you introduce your friend to someone?

9 ¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es…
Write the numbers as you hear the teacher say them: ¿Cómo se escribe? Write the words you hear the teacher spell… 9

10 Preguntas ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es mañana?
Discussing the Days of the Week ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es mañana? Hoy es... Mañana es...

11 Si hoy es ____, ¿qué día es mañana?
Practica Si hoy es ____, ¿qué día es mañana? domingo lunes viernes martes jueves Si mañana es ___ ¿qué día es hoy? miércoles sábado lunes viernes domingo 11

12 ¿Qué tiempo hace?

13 Follow the Commands: Saquen un lápiz Repitan Lee Escribe Escucha
Levántense Siéntanse Abran los libros Cierran los libros 13

14 1 Say where the following people are from in Spanish: 2 3 4 Shakira Mi amiga Rafael Correa Evo Morales Pablo Neruda Lionel Messi Yo Horacio Cartes 5 9 8 7 6

15 Contesta la pregunta en español
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Qué día es hoy? ¿Qué día es mañana? ¿Cuál es tu número de teléfono? ¿Qué quiere decir “Siéntense”? ¿Qué quiere decir “levántense”? ¿Cómo se dice “take out a pencil” en español? ¿Cómo se dice “Sunday” en español? ¿Qué tiempo hace hoy? 15

16 Unidad 1- Vocabulario Talk about activities Say where people are from
Say what people like and dislike to do Describe yourself and others Identify people and things

17 Unidad 1 - Gramática Subject pronouns and the verb Ser
Expressing Origin with the preposition de Using gustar with an infinitive Using Ser to describe someone Using definite and indefinite articles Understanding noun adjective agreement Understanding placement of adjectives

18 Grammar Concepts What is an infinitive?
What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many ways to say you in Spanish? What are they? When are they used? What does the verb Ser mean? What does the verb Gustar mean? What are definite and indefinite articles? How are adjectives and nouns used differently in Spanish?

19 Culture Hispanic Heritage Month
Days of the Dead (dates, significance, traditions) Hispanic Influence (presence) in the United States (places, foods, tv, music, art, etc...) Geography of the Spanish Speaking World

20 Países Hispanohablantes: La Cultura
Norteamérica/Centroamérica/ El Caribe/ Sudamérica/ Europa/ África Ecuador Guinea Ecuatorial El Salvador México Puerto Rico España Guatemala Argentina

21 Vocabulario Themes: Unidad 1
Pictionary Categories: Activities Food and Drink People Appearance Personality

22 Pictionary - Actividades
Escuchar música Hacer la tarea Comer galletas Alquilar un dvd Andar en patineta Estudiar Leer un libro

23 Pictionary : Comida o Bebida
Un refresco Una galleta Una pizza Unas papas fritas Una fruta Un helado

24 El Vocabulario y La Gramática
People Identify who the following people are: friend(s), student(s), girl(s), boy(s), Man or men, woman or women 1 2 3 4 5 Write a sentence that says who the following people are. Use the verb Ser and the appropriate indefinite article. ¿Quiénes son?

25 ¿De dónde son? Miguel Mis amigos Yo Mi amiga Los estudiantes 1

26 The Verb Gustar: Followed by an infinitive
A las muchachas: Preparar la comida (Sí) Al hombre: Trabajar (No) A Pablo: Descansar (Sí)

27 Subject Pronouns You Singular / Familiar You Singular / Formal
You Plural / Familiar in Spain You Plural/ Used everywhere both formal and familiar

28 Familiar vs. Formal How would you say “How are you?” to your friend?
How would you say “How are you” to your boss or teacher?

29 Articles and Nouns What is the difference between definite and indefinite articles? What are the four definite articles? What are the four indefinite articles?

30 Place the correct definite article before each noun:
_____ helado _____ chicas _____ hombre _____ fruta _____refrescos

31 Place the correct indefinite article in front of each noun:
_____ chicas _____ hombres _____papas fritas _____galletas _____pizza

32 Activity 1: Finish the following prompt to describe yourself in complete sentences in Spanish.
¿Cómo eres tú? Yo soy…… Hola Nazirah, ¿Cómo eres tú? Hola Mamá, soy simpática e inteligente. ¿Cómo es Nazirah? Ella es simpática e inteligente.

33 Describe the following people with adjectives and the verb ser:
Los gatos: perezoso (a) La estudiante: Estudioso(a)

34 Celebraciones Hispanic Heritage Month (Dates, Purpose, Contributions)
Days of the Dead (Dates, Purpose, Traditions…)

35 Xavier Cortada ¿De dónde es? ¿Cómo es? ¿Qué le gusta hacer?

36 Los Premios Juventud

37 La Comunidad Cubana en Miami
La Historia de los Exilios

38 Carmen Lomas Garza ¿De dónde es? ¿Quién es?

39 San Antonio


Descargar ppt "Mid Year Review Grade 7 1."

Presentaciones similares


Anuncios Google