La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Prueba #6 (30 pts.) es hoy, al fin de clase.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Prueba #6 (30 pts.) es hoy, al fin de clase."— Transcripción de la presentación:

1 Prueba #6 (30 pts.) es hoy, al fin de clase.
El abrecerebros 3/5/17 6 – Día/Fecha 12 – Pregunte a 2 - ¿Qué dijiste esta mañana y a quién? 18 – Papeles/El clima ¡No entregue Tarea #27 (25 pts.)! Es 25/25 en IC. Traduzca al español: I said, “the seat is occupied.” They say, “always.” We said, “We are in the dining car.” You said, “The bag was on the track,” right? You say, “waiting room.” **She never told her that (que) the train is late. ***The conductor brought it (the ticket) to me. Diga una frase aloud: “I brought … to school today.” Upon bell ringing have someone translate the game Simon Says 1. I said, “the seat is occupied.” 2. They say, “always.” 3. We said, “We are in the dining car.” 4. You said, “The bag was on the track,” right? 5. You say, “waiting room.” 6. **She never told her that the train is late. 7. ***The conductor brought it (the ticket) to me. 8. Diga una frase aloud: “I brought … to school today.” Prueba #6 (30 pts.) es hoy, al fin de clase.

2 El objetivo del día I can sufficiently use expressions related to train travel in order to travel to a destination (i.e. purchasing tickets, inquiring arrival and departure times, etc.). I can correctly use a variety of verbs in their irregular preterit tense (Querer –Saber) to create and comprehend phrases. I can use all conjugations of DECIR in the present and preterit tenses to create and comprehend phrases (and I can also use the preterit of TRAER correctly). I can discuss individual motivation with regard to rewards, punishments, and expectations in order to guide a person/people.

3 Recordatorio OTRA VEZ, recuerda el sitio de clase.

4 Repaso de ayer P. 416 El verbo Decir 1. Una busqueda en YouTube
Traduzca títulos: Canciones con dije Traduzca títulos: Canciones con decir

5 En sus apuntes P. 417 16 ¿Qué dices? 17 ¿Qué dicen todos? 1-5
1-6 (Ponga en PRESENTE Y PRETÉRITO) ¿¡TRADUZCA TODO PARA BONUS/DULCES?! ~ 13 min. (Play 3 canciones de J. Balvin)

6 Para repasar vocabulario - 20 frases
20 Random #s obtienen una frase. ### Primero, escriba su frase en su teléfono/otra hoja de papel. Segundo, traduzca su frase al inglés (en su cerebro!) Diga las frases a todos los alumnos en la clase. Ayúdeles (help them) a traducir si es necesario. ~10 min.

7 La canción de Señor Blanton
Tablero de llegadas, means “arrival screen” Tablero de salidas, means “departure screen” El quiosco, means “kiosk” too Sala de espera, means the “waiting room” El horario is train’s “schedule” La estación…La estación. Ida y vuelta, means “round trip” Sencillo, means “simple” and “one-way” Primera clase, means “first class” If you don’t have $ it’s segunda “second class” You buy your boleto at the ventanilla, El vagón y coche, means the train’s “car” El mozo is the porter and he’s never very far. Maleta, equipaje, bolsa for your stuff Don’t fall en la vía or you won’t be worth much.

8 Para repasar Cantar la canción de Señor Blanton

9 Prueba #6 (30 pts.) 30 partes Las 2 personas con las notas más altas darán notas mañana (después de que todos hayan tomado la Prueba).

10 Frase de salida Diga la palabra más difícil de Prueba #6 (30 pts.)


Descargar ppt "Prueba #6 (30 pts.) es hoy, al fin de clase."

Presentaciones similares


Anuncios Google