La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Speaking revision techniques

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Speaking revision techniques"— Transcripción de la presentación:

1 Speaking revision techniques
la fecha Speaking revision techniques El objetivo: to apply different memorising strategies Homework on desks ready to correct. Stem-changing verbs, pages in Grammar and Translation Workbook

2 Speaking exam When: Monday 22nd – Thursday 25th May in the Boulevard Centre Three parts: Task 1 – role play ( mins) – total 10 marks Task 2 – picture-based task (2.30 – 3.00 mins) – total 24 marks Task 3 – conversation (2.30 – 3.00 mins) – total 36 marks Preparation time: 12 minutes preparation time allowed for Tasks 1 and 2 May make notes on one side of A4 to take into the exam, hand these into examiner at the end No dictionaries allowed

3 Estrategia 1: Headlines
Read this text. Think of 4 different headlines which would cover all the information. Then re-read the text.

4 Text 1 ¡Hola! Me llamo Maite y nací el diez de enero. Tengo quince años. Soy alta y delgada. Tengo el pelo largo, rubio y un poco rizado. Tengo los ojos marrones. Soy bastante inteligente pero muy perezosa. Yo diría que soy también amable. Me gusta mucho el tenis porque es divertido y soy muy activa.

5 Text 1 - Headlines 1. STORY Girl tells age and birthday! 1. ¡Hola! Me llamo Maite y nací el diez de enero. Tengo quince años. 2. Soy alta y delgada. Tengo el pelo largo, castaño y un poco rizado. Tengo los ojos marrones. 3. Soy bastante inteligente pero muy perezosa. Yo diría que soy también amable. 4. Me gusta mucho el tenis porque es divertido y soy muy activa. 2. EXCLUSIVE Girl has hair and eyes! 3. SHOCKER Teenager is clever but lazy 4. SPORTS NEWS - Girl tipped for Wimbledon!

6 Estrategia 2 – Dodgy English
Read this paragraph and translate it LITERALLY into English. Example – Tengo 13 años = I have 13 years. En mi tiempo libre normalmente veo películas de acción porque amo los superhéroes. También hago artes marciales desde hace siete años y tengo el cinturón marrón. Suelo escuchar música, sin embargo, nunca leo porque me aburre mucho.

7 Estrategia 2 – Dodgy English
En mi tiempo libre normalmente veo películas de acción porque amo los superhéroes. También hago artes marciales desde hace siete años y tengo el cinturón marrón. Suelo escuchar música, sin embargo, nunca leo porque me aburre mucho. In my time free Normally I see films of action because I love the superheroes Also I do arts martials since seven years and I have the belt brown. I usually to listen music without embargo Never I read because to me it bores a lot.

8 Estrategia 2 – Dodgy English
Now rewrite as much as the paragraph as you can! In my time free Normally I see films of action because I love the superheroes Also I do arts martials since seven years and I have the belt brown. I usually to listen music without embargo Never I read because to me it bores a lot.

9 Estrategia 2 – Dodgy English
En mi tiempo libre normalmente veo películas de acción porque amo los superhéroes. También hago artes marciales desde hace siete años y tengo el cinturón marrón. Suelo escuchar música, sin embargo, nunca leo porque me aburre mucho. In my time free Normally I see films of action because I love the superheroes Also I do arts martials since seven years and I have the belt brown. I usually to listen music without embargo Never I read because to me it bores a lot.

10 Estrategia 3 - Pictures Read the paragraph and look at the pictures. Try to memorise the text using the pictures to reinforce the words.

11 Estrategia 2 – Pictures: Try to memorise the text
Hola. Me llamo Leo y estudio el francés, la geografía y las ciencias. Me gusta el francés porque mi profesor es inteligente. No me gusta la geografía porque es aburrida. En verano, voy al colegio a pie porque hace calor. Voy con mis amigos.

12 Estrategia 2 – Pictures: Now recreate the text

13 Estrategia 2 – Pictures: Try to memorise the text
Hola. Me llamo Leo y estudio el francés, la geografía y las ciencias. Me gusta el francés porque mi profesor es inteligente. No me gusta la geografía porque es aburrida. En verano, voy al colegio a pie porque hace calor. Voy con mis amigos.

14 Estrategia 4 – Mnemonics
Read the text and try to remember as much as you can. In a minute, the words will be replaced by just the first letter of each word. “Hola. Me llamo Teresa y tengo quince años. Me gusta mucho mi colegio. Tengo que llevar uniforme. Llevo un pantalón negro y unos zapatos negros. En mi instituto, no se debe comer chicle.”

15 Estrategia 4 – Mnemonics
H M L T Y T Q A M G M M C T Q L U L U P N Y U Z N E M I N S D C C

16 H M L T Y T Q A M G M M C T Q L U L U P N Y U Z N E M I N S D C C
Hola Me llamo Teresa y tengo quince años. Me gusta mucho mi colegio. Tengo que llevar uniforme. Llevo un pantalón negro y unos zapatos negros. En mi instituto no se debe comer chicle.

17 Ahora… Try one of the four strategies we have seen to learn one of the questions of your speaking assessment. - Headlines - Dodgy English - Pictures - Mnemonics

18 Other ways to revise… 1. Place a post-it note over the middle of one of your questions. Try and write out the missing text on top of the post-it. Try this on different paragraphs and in different places. En mi familía, somos cuatro. Mis padres están casados desde hace veinte años. Tengo una hermana pequeña que se llama Beatriz. Tiene el pelo moreno y largo. También tiene los ojos azules. Me llevo muy bien con mi hermana porque es divertida y bastante simpática. A veces me toma el pelo pero en general lo pasamos bien juntos. De vez en cuando, me ayuda con los deberes. Sin embargo, no me llevo bien con mi padre. Discutimos a menudo y me critica porque llego tarde a casa.

19 Idea 2: choose 5 words Pick 5/6 words from your first question and write these on mini-whiteboard. Using these words, how much of your answer are you able to recreate? Write it out to see how far you get without looking at the original.

20 Idea 3: dictation Dictate the answer to the second question to your partner. Only by listening (not looking at the page) write down what your partner dictates.

21 Idea 4: Sentence by sentence
Use the mini-whiteboard in your planner. Read the first sentence of your draft. Write it out on the planner. Then read the second sentence. Wipe out the first sentence. Now write the first two sentences. Repeat! ¡Hola! Me llamo Emilio y tengo quince años. ¡Hola! Me llamo Emilio y tengo quince años. Tengo el pelo corto y rubio.

22 Say the sentences out loud, or record yourself
Other ideas… You could… Write sentences on post-it notes and stick them around your bedroom/house Say the sentences out loud, or record yourself Highlight the masculine and feminine words in different colours. Highlight the adjectives that describe them.

23 Evaluation Write an evaluation of the memory strategies we have learnt today. Say which ones you think have been useful. Say which ones you think you will use. Headlines Dodgy English Pictures Mnemonics


Descargar ppt "Speaking revision techniques"

Presentaciones similares


Anuncios Google