La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LEER • HABLAR • ESCRIBIR

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LEER • HABLAR • ESCRIBIR"— Transcripción de la presentación:

1 LEER • HABLAR • ESCRIBIR
Describes self and others. el 7 de noviembre LEER • HABLAR • ESCRIBIR Completa la conversación with the correct form of ser. Catalina: Hola, Ricardo. ¿ _______ de Puerto Rico? Ricardo: Sí, Catalina. _________ puertorriqueño. Catalina: ¿ ________ de San Juan? Ricardo: Sí, __________ de la capital. Catalina: ¿ _________alumno en una escuela privada en San Juan? Ricardo: No, ______ alumno en una escuela pública. Catalina: ¿ ___________ un alumno bueno o malo? Ricardo: ¡Oye, Catalina! Yo _____ un alumno bueno. Eres 1 Soy 2 Eres 3 Soy 4 Eres 5 Soy 6 Eres 7 Soy 8

2 Identify the people in a school
Describes self and others. el 7 de noviembre Identify the people in a school How do you say the boy, the man? How do you say a friend, a teacher, a student ? How do you say the girl, the lady ? How do you say a friend (f), a teacher (f) and a student (f) ? How do you say the (2 ways)? When do you use “el”? When do you use “la”? How do you say a (2 ways)? When do you use “un”? “una”?

3 Describe the people in a school
Describes self and others. el 8 de noviembre Describe the people in a school How do you say pretty, good-looking, ugly? (2 ways) tall and short? (2 ways), brunette, blonde, red-headed ? (2 ways) How do you say young and old? (old-2 ways) Why are there 2 ways to call someone “ugly”? What do you call each form of the adjective? When do you use a masculine adjective? When do you use a feminine adjective? How do you change a masculine adjective to a feminine one? What about “young”?

4 ¿Cómo es? ¿Cómo es el muchacho? Él es alto. Él no es bajo.
Describes self and others. ¿Cómo es? ¿Cómo es el muchacho? Él es alto. Él no es bajo. Él es guapo. Él no es feo. Él es joven. Él no es viejo. Use as an Anticipatory Set (sets scene). Teacher talks about the picture in L2. To isolate key phrases that the students will have to master by end of lesson.

5 Practice your new words by acting them out!
Describes self and others. ¡Represéntalo! Practice your new words by acting them out! ¿Cómo es tu amigo? Es alto. Es bajo. Es feo. Do as an animated pattern practice using TPR. Gestures: tall: hand up, short: hand lower, ugly: ugly faces, young: rocking baby, handsome: primping hair, old: walking with cane Es guapo. Es bonita. Es joven. Es viejo.

6 ¡Te toca a ti! ¿Cómo es el muchacho?
Describes self and others. ¿Cómo es? ¡Te toca a ti! ¿Cómo es el muchacho? Él es alto. Él no es bajo. Él es guapo. Él no es feo. Él es joven. Él no es viejo. Él es moreno. Have students do this as pair work until they have exhausted all possiblilities. No es rubio ni pelirrojo.

7 ¿Cómo es Johnny? Johnny A Johnny B Johnny C Es rubio. Es moreno.
Describes self and others. ¿Cómo es Johnny? Johnny A Johnny B Johnny C Use this to drill haircolors. Point to pictures “Johnny A es rubio, es rubio, etc. Click to make words disappear. Drill until students know haircolors. Es rubio. Es moreno. Es pelirrojo.

8 ¡Te toca a tí! ¿Cómo es la muchacha?
Describes self and others. ¿Cómo es? ¡Te toca a tí! ¿Cómo es la muchacha? Ella es baja. Ella no es alta. Ella es guapa. Ella no es fea. Ella es joven. Ella no es vieja. Ella es rubia. Call on individual students to answer ¿Cómo es la muchacha? As they say “bajo”, click to show baja…. No es morena ni pelirroja.

9 ¿Cómo es Rihanna? Rihanna A Rihanna B Rihanna C Es morena. Es rubia.
Describes self and others. ¿Cómo es Rihanna? Rihanna A Rihanna B Rihanna C Clicks make “Es morena/rubia/pelirroja” disappear. Paired activity: Model with a volunteer: ¿Cómo es Rihanna A? Es morena. After, drill for pronunciation. Es morena. Es rubia. Es pelirroja.

10 1 2 3 ¿Lindsay Número 1, 2 o 3? ¿Cómo es Lindsay?
Describes self and others. ¿Lindsay Número 1, 2 o 3? ¿Cómo es Lindsay? 1 Listening Discrimination activity: Give students handout 1,2,3. Have them tear into columns. When you click on slide, you’ll hear “es rubia” and they should hold up #1 as you point to it. 2 3

11 Describes self and others.
¿Cómo es Brad Número __? Paired speaking activity: Ask someone to describe another On the next slide, you’ll see lots of Brad Pitts! Partner 1: number a scrap sheet 1-4. With your back to the screen, ask your partner to describe Brad #1. Record his answer. Now ask about Brads 2, 3, 4. 1⁰ Compañero : ¿Cómo es Brad Número X? 2⁰ Compañero: Él es pelirrojo. 1⁰ Compañero: ¿Cómo es Brad Número Y?

12 Describes self and others.
¿Cómo es Brad Número __?

13 ¿Cómo es Brad Número __? Paired speaking activity: Now switch roles…
Describes self and others. ¿Cómo es Brad Número __? Paired speaking activity: Now switch roles… Whoever was asking and recording answers the first time, faces the screen and becomes “Segundo Compañero”, describing Brad Pitts #5-9. 1⁰ Compañero : ¿Cómo es Brad Número X? 2⁰ Compañero: Él es pelirrojo. 1⁰ Compañero: ¿Cómo es Brad Número Y?

14 Describes self and others.
¿Cómo es Brad Número __?

15 1 2 3 ¿Cómo es Jessica? ¿Cómo es Jessica? Describes self and others.
2nd run Listening Discrimination activity: Give students handout 1,2,3. Have them tear into columns. When you click on slide, you’ll hear “es rubia” from the audio that will automatically come on. Students should hold up #1 as you point to it. 2 3

16 muchacho es feo. muchacha es profesor es viejo. profesora es
Describes self and others. Making articles and adjectives agree masculine feminine amigo es alto amiga es muchacho es feo muchacha es profesor es viejo profesora es alumno es joven alumna es El La alta. Un Una El La fea. Un Una El La vieja. Un Una Ask students what rule they’ve discovered in Spanish. Get them to: Adjectives are words that describe nouns. To describe a feminine noun, you need a feminine adjective. To describe a masculine noun, you need a masculine adjective. To make a masculine adjective into its feminine form, change the O to A. If an adjective doesn’t end in O, don’t change it !!!! La El joven. Una Un

17 Masculine to Feminine Singulars
Describes self and others. Practice: Masculine to Feminine Singulars Listen to the computer-generated voice as he describes a male student. Change the description so that it’s for a female student. Model: El alumno es bajo La alumna es baja. Change these adjectives from their masculine to their feminine forms: antipática antipático rubio gracioso alto popular pequeño feo horrible difícil intelectual viejo pelirrojo fácil rubia graciosa In this activity, students learn to differentiate between adjectives that end in O and adjectives that don’t. They automate changing O’s to A’s and leaving the other adjs alone. First 13 clicks reveal the feminine forms one by one. Click 14 hides feminine forms all at once and gives listening activity directions. Students will hear “El alumno es bajo” and will have to say “La alumna es baja.” Click 15 starts audio playing. Students should practice aloud. alta popular pequeña fea horrible difícil intelectual vieja pelirroja fácil

18 Describe the people in a school
Describes self and others. el 8 de noviembre Describe the people in a school How do you say pretty, good-looking, ugly? (2 ways) tall and short? (2 ways), brunette, blonde, red-headed ? (2 ways) How do you say young and old? (old-2 ways) Why are there 2 ways to call someone “ugly”? What do you call each form of the adjective? When do you use a masculine adjective? When do you use a feminine adjective? How do you change a masculine adjective to a feminine one? What about “young”?


Descargar ppt "LEER • HABLAR • ESCRIBIR"

Presentaciones similares


Anuncios Google