La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Quiz 2.2 Enter Google Classroom and take Quiz 2.2

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Quiz 2.2 Enter Google Classroom and take Quiz 2.2"— Transcripción de la presentación:

1 Quiz 2.2 Enter Google Classroom and take Quiz 2.2
Put away all notes, warm-ups, etc. Do not use the translate feature (if offered)- that is cheating! Once you have submitted your quiz, log out of Classroom, shut down your Chromebook, and return it to the cart Pick up “Apuntes: Asking and Answering Questions” Using a textbook (page 55) complete Parts A and B of the note sheet (front page only) We will go over the notes as a class once everyone is finished with the quiz

2 Apuntes: Asking and Answering Questions in Spanish (Part A-B)
Lección 2: En la clase

3 Yo puedo… I can… Ask and answer questions in Spanish

4 Punctuation When you write a question in Spanish, you need ________ at the front of the question and a “?” at the end of the question. In Spanish, the words “do” or “does” are implied in a question. That means that you do not have to say or write “do/does” in a question.

5 3 Basic Ways to Ask “Yes/No” Questions
Raise the pitch of your voice at the end of the sentence. See the diagram on page 55 of your textbook

6 3 Basic Ways to Ask “Yes/No” Questions
Switch the order of the subject and the verb. Statement Ustedes trabajan los sábados. Question ¿Trabajan ustedes los sábados?

7 Practice Switch the order of the subject pronoun and the verb to form questions. Tú eres de Ecuador. La clase termina a las dos de la tarde. La profesora Malysz enseña la clase de español. ¿Eres tú de Ecuador? ¿Termina la clase a las dos de la tarde? ¿Enseña la profesora Malysz la clase de español?

8 3 Basic Ways to Ask “Yes/No” Questions
¿verdad? Add _______ or _____________ (right?) at the end of a statement. Statement Ustedes trabajan los sábados. Question Ustedes trabajan los sábados, ¿no?

9 Apuntes: Asking and Answering Questions in Spanish (Part C-D)
Lección 2: En la clase

10 Yo puedo… I can… Ask and answer questions in Spanish

11 If the subject of the question is… The subject of the answer will be …
Answering Questions When you answer a question in Spanish that has been phrased in the first or second person (singular or plural), you must change the form of the verb in your answer. Complete the chart with the new subject of the verb that you will use depending on the subject of the verb used in the question: If the subject of the question is… The subject of the answer will be … Examples (in English) Yo Q: Do I need a pencil? A: Yes, you need a pencil. Tú or Usted Q: Do you study for tests? A: Yes, I study for tests. Nosotros/as Q: Do we have homework? A: Yes, you all (y’all) have homework. Vosotros/as or Ustedes Q: Do you all (y’all) practice Spanish? A: Yes, we practice Spanish. Él or Ella (or one person’s name or one thing) Q: Does he speak Spanish? A: Yes, he speaks Spanish? Ellos or Ellas (or more than one name or thing) Q: Do they take Spanish class? A: Yes, they take Spanish class. Tú or Usted Yo Ustedes or Vosotros/as Nosotros/as Él or Ella Ellos or Ellas

12 Practicar Let’s try some examples (these are not on your note sheet). Change the form of the underlined verb to match the new subject of the sentence. ¿Estudias tú el español? Sí, yo ______________ el español. ¿Necesitan ustedes unos lápices? Sí, nosotros _________________ unos lápices. ¿Enseña la profesora la clase de inglés? Sí, la profesora _______________ la clase de inglés. estudio necesitamos enseña

13 Answering Questions Negatively
In Spanish, “no” can mean both __________ and ____________. When answering a question negatively, you need to use “no” twice. Example: Q: ¿Caminas tú a la escuela? A: No, no camino a la escuela. no not Do you walk to school? No, I do not walk to school.

14 No, no estudiamos la biología. No, a mí no me gusta la tarea.
Practice Answer these questions negatively in complete sentences. Be careful to change the form of the verb (uds. → nosotros, tú → yo) in the answer and to use “no” twice. ¿Estudian ustedes la biología? ¿A ti te gusta la tarea? No, no estudiamos la biología. No, a mí no me gusta la tarea.

15 Apuntes: Asking and Answering Questions in Spanish (Part E)
Lección 2: En la clase

16 Yo puedo… I can… Ask and answer questions in Spanish using interrogatives

17 Question Words (Interrogatives)
¿Cómo? ¿Cuál? ¿Cuáles? ¿Cuándo? ¿Cuánto/a? ¿Cuántos/as? ¿Dónde? How? Which? Which one(s)? When? How much? How many? Where?

18 Question Words (Interrogatives)
¿De dónde? ¿Adónde? ¿Qué? ¿Por qué? ¿Quién? ¿Quiénes? From where? Where (to)? What?; Which? Why? Who? Who (plural)?

19 El uso Use an interrogative to ask a question that requires more than a yes/no answer. Interrogatives have written accent marks. When pronouncing this type of question, the pitch of your voice falls at the end of the sentence. Do not confuse ¿Por qué? (why?) with porque (because). “¿Por qué?” is written as two words and has an accent mark, and “porque” is only one word without an accent mark.

20 Practice De dónde Cómo Cuántos Qué Cuándo Quién Adónde Cuál Por qué
Using the list of interrogatives, fill in the blanks in these questions. Soy de España. ¿_____________________ eres tú? ¿__________________ estás? --Muy bien, gracias. ¿__________________ estudiantes hay en la clase? -- Hay treinta estudiantes. ¿_____________ pasa? --Nada ¿________________ termina la clase de ciencias? --Termina a las doce y cuarto. ¿ _______________ es la profesora? --La señorita Malysz es la profesora. ¿___________________ caminan ustedes? --Caminamos a la escuela. ¿_________________ es tu clase favorita? --Me gusta la clase de español. ¿_____________________ estudias la geografía? –Porque hay un examen. De dónde Cómo Cuántos Qué Cuándo Quién Adónde Cuál Por qué

21 Actividad Entrevista (Interview)- parte 1
Read the following interview questions and answer them for yourself on the line that says “mi respuesta” (“my answer”) Remember to change the verb form to the “yo” form for questions #1-2 (yo gets the “o”), and #3 has a gustar phrase that needs to be changed into the “I like” form

22 Modelo Me llamo Julio. Mi compañero(a) es __________.
1. ¿Qué clases tomas? (mention at least 3) Mi respuesta: La respuesta de mi compañero(a): 2. ¿Qué necesitas para las clases? (mention at least 3 supplies)  Mi respuesta:  La respuesta de mi compañero(a): Yo tomo las clases de ________, ________, y ________. Yo necesito un/a _______, un/a ______, y un/una ______.

23 Modelo Me llamo Julio. Mi compañero(a) es Magdalena.
1. ¿Qué clases tomas? (mention at least 3) Mi respuesta: La respuesta de mi compañero(a): 2. ¿Qué necesitas para las clases? (mention at least 3 supplies)  Mi respuesta:  La respuesta de mi compañero(a): Yo tomo las clases de ________, ________, y ________. Él/ella toma las clases de _____, _____, y _____. Yo necesito un/a _______, un/a ______, y un/una ______. Él/ella necesita…

24 Actividad Tú necesitas un/a compañero/a para la entrevista
You will get a yellow or green card Yellow cards have a question on them Green cards have the answers on them Find the classmate who has the corresponding question/answer When you find your partner, check in with me, turn in your cards, and begin your interviews Take your things with you as you will probably get a different seat with your new partner Entrevistas (parte 2) Interview your partner Ask the question and record their response in the third person singular (él/ella) form Be prepared to share the results! 


Descargar ppt "Quiz 2.2 Enter Google Classroom and take Quiz 2.2"

Presentaciones similares


Anuncios Google