Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
DEPUTACION PROVINCIAL DE A CORUÑA
Xornada “Pacto de Alcaldes para o Clima e a Enerxía” _ MESA DE BOAS PRÁCTICAS A CORUÑA, 15 DECEMBRO 2016 DEPUTACION PROVINCIAL DE A CORUÑA Relator: Miguel Reza Paz, Xefe de Sección de Residuos e Enerxía Área de Medio Ambiente
2
ÍNDICE 1.- Proxecto 50000&1 and SEAP´s 2.- PAES en 19 Concellos
Rede de Municipios Sostibles 3.- Estudos Provinciais
3
CONSORCIO proxecto 13 Socios; 8 paises da UE;
40 municipios participantes. SOGESCA (Coordinator) – Italia CRES – Grecia PNEC – Polonia EKODOMA – Letonia ARM – Bulgaria ECQ – Bulgaria AMET – Rumania DENKSTATT – Rumania DEPUTACION OURENSE – España ALBEA – España AMORCE – Francia MT PARTENAIRES INGÉNIERIE – Francia ICLEI EUROPE – Alemania (Europa)
4
¿CÁLES SON OS OBXECTIVOS DO PROXECTO?
Crear un enfoque coherente – metodoloxía 50000&1 PAES – para a integración de SGEn e do PAES Desenvolver, implementar e monitorizar PAES segundo a ISO50001 e establecer normas de xestión en 40 municipios seleccionados en oito países Institucionalizar políticas enerxéticas sostenibles e garantizar a implementación efectiva dos PAES durante o proxecto e tamen a finalización do mesmo Difundir ampliamente os resultados do proxecto e aumentar o número de concellos adheridos ao Pacto de Alcaldes para a implementación do enfoque 50000&1 PAES
5
¿QUÉN SE PODE BENEFICIAR DO 50000&1 PAES?
Autoridades Locais, en especial os pertencentes a países da Unión Europea Coordinadores e Promotores do Pacto, Axencias da Enerxía locais e regionais e outras estruturas técnicas que traballan coas autoridades locais no marco do Pacto de Alcaldes Actores clave involucrados a nivel local no desenvolvemento, implementación e monitorización do SGEn+PAES nas Autoridades Locais (servizos públicos, institucións financeiras, ONGs, asociacións de comerciantes, etc.) Actores directamente implicados no proceso de certificación dun SGEn a nivel local segundo a ISO50001 (certificación e acreditación)
6
Actividades de formacion dirixidas a socios e concellos:
7
resultados esperados dO proxecto
Utilizar unha norma ISO como enfoque metodolóxico para implementar un Plan de Acción para a Enerxía Sostenible; Desenvolver un PAES de alta calidade utilizando (no posible) o consumo de datos real de enerxía; Desenvolver un SGEn para concellos; Aprobación do documento PAES polos concellos e Deputacion; Estar certificado por un organismo de certificación.
8
REDE DE MUNICIPIOS SOSTIBLES - 19 CONCELLOS
INVENTARIO DE EMISIONS DE REFERENCIA (IER) PLANS DE ACCIÓN DE ENERXÍA SOSTIBLE (PAES) CONCELLO POB. REPARTO Pontedeva 644 0,99% Quintela de Leirado 671 1,03% Gomesende 895 1,38% Porqueira 961 1,48% Baltar 1028 1,58% Verea 1112 1,71% Sandiás 1316 2,02% A Bola 1361 2,09% Sarreaus 1365 2,10% Trasmiras 1500 2,31% A Gudiña 1508 2,32% Rairiz de Veiga 1527 2,35% Ramirás 1712 2,63% A Merca 2119 3,26% Cartelle 3037 4,67% Celanova 5638 8,67% Xinzo de Limia 10307 15,84% O Barco de Valdeorras 14010 21,53% O Carballiño 14355 22,06%
9
GESTIÓN DE AGUAS RESIDUALES
Recopilación de datos para realización do paes: SECTOR PAES DESCRIPCIÓN EDIFICIOS EQUIPAMIENTO INSTALACIONES INDUSTRIA Edificios y equipamiento/ instalaciones municipales Edificios e instalaciones propiedad de la autoridad local. Las instalaciones se refieren al consumo de energía en entidades que no son edificios, como es el caso de plantas de tratamiento de aguas residuales. Alumbrado público municipal Alumbrado público de propiedad u operado por la autoridad local (por ejemplo, el alumbrado público general o los semáforos). El alumbrado público no municipal está incluido en el sector Terciario. Sector Terciario. Edificios y equipamiento/ instalaciones terciarios. Edificios e instalaciones del sector terciario (servicios), tal es el caso de oficinas de empresas privadas, bancos, actividades comerciales y minoristas, hospitales, etc. Sector Residencial. Edificios residenciales. Edificios utilizados principalmente como edificios residenciales. La vivienda social está incluida en este sector. Industria En este sector es necesario diferenciar entre las industrias manufactureras y de la construcción que cuentan o no con participación en el Régimen de Comercio de Derechos de Emisión de la Unión Europea (UE ETS). En concreto, las únicas industrias incluidas en este sector PAES son las que no participan en el UE ETS. Las industrias que participan en el UE ETS quedan excluidas de valoración. TRANSPORTE Flota municipal Vehículos de propiedad o utilizados por la autoridad local. Transporte público Vehículos utilizados para transporte de pasajeros (autobús, tranvía, metro, transporte ferroviario urbano, etc.) Transporte privado y comercial Transporte de titularidad privada dedicado al desplazamiento de personas y mercancías. GESTIÓN DE RESIDUOS Emisiones no relacionadas con la energía, como el CH4 de los vertederos. El consumo de energía y las emisiones relacionadas con las instalaciones de tratamiento de residuos sólidos se incluyen en la categoría “edificios, equipamiento/instalaciones”. GESTIÓN DE AGUAS RESIDUALES Emisiones no relacionadas con la energía, como las emisiones de CH4 y N2O, procedentes del tratamiento de aguas residuales. El consumo de energía y las emisiones relacionadas con las instalaciones de aguas residuales se incluyen en la categoría “edificios, equipamiento/instalaciones”.
10
PROCESO PASO A PASO PARA O DESENVOLVEMENTO DO PAES:
11
Indicadores resultado da elaboración dos paes:
Toneladas de CO2 equivalentes por habitante emitidas nos concellos en 2007 Orzamentos estimados dos Plans no periodo
12
Indicadores resultado da elaboración dos paes:
CONSUMOS EMISIÓNS
13
ACTUACIÓNS CONXUNTAS NOS PAES
Definición dunha estructura organizativa e competencial adecuada. Contratación pública de productos e servizos aplicando criterios de baixa pegada de carbono, eficiencia enerxética e impulso das enerxías renovables. Auditoría, certificación enerxética de edificios/instalacións municipais e accións para a mellora Formación aos traballadores locais en materia de boas prácticas enerxéticas en edificios e instalacións. Auditoría do alumbrado público. Renovación das instalacións de iluminación pública. Renovación da flota municipal. Control dos traxectos e do consumo de combustible. Formación en conducción eficiente. Sistema de transporte público a demanda. Incentivos e sensibilización para minimizar a producción en orixe, fomentar o reciclado e favorecer a separación efectiva de residuos.
14
MORE OPoRTUNITIES – quick reference guide
15
Estudio alumbrado publico provincial
GASTO HABITANTE (ESTIMADO) TOTAL ANUAL 91 CONCELLOS (ESTIMADO) 55 € ,00 €
16
Estudio alumbrado publico provincial
17
Study VEHICLE PUBLIC FLEET – ourense province
TOTAL VEHICULOS 833 OBRAS Y SERVICIOS 395 MAQUINARIA 173 EMERGENCIAS 96 INCENDIOS 74 POLICIA LOCAL 39 RESIDUOS 56
18
O Binomio: Eficiencia – eficacia
19
Moitas gracias pola atención.
Miguel Reza Paz ÁREA DE MEDIO AMBIENTE Servizo de Augas e Medio Ambiente Seccion de Residuos e Enerxía Edificio do Pazo Provincial Rúa do Progreso, n.º 32, 2º andar 32003 Ourense Tfno.: / Fax: Xornada “Pacto dos Alcaldes para o Clima e a Enerxía” Mesa de Boas Prácticas A Coruña, 15 de decembro de 2016 (Deputación Provincial de A Coruña)
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.