La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Capítulo 5: Los pasatiempos

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Capítulo 5: Los pasatiempos"— Transcripción de la presentación:

1 Capítulo 5: Los pasatiempos
Español 3

2 El vocabulario nuevo el pasatiempo el hobby** el ajedrez el tablero
las damas el dominó la ficha la sala de juegos el futbolín

3 pasar el tiempo el/la coleccionista el campeón, la campeona el juego de video coleccionar sellos coleccionar monedas llenar un crucigrama

4 el parque el bote el mono la jaula la boletería el tiovivo el caballito la montaña rusa la noria el mimo el payaso el payaso el globo el helado la piragua el zoológico el parque de atracciones

5 dar un paseo remar por el lago hacer cola caminar por la senda delante de detrás de al lado de a la derecha a la izquierda listo la fila la entrada

6 Las pistas una persona quien gana todos los partidos de un juego
las dos partes de un juego un juego pequeño de fútbol un lugar donde juega al juego de video tres juegos diferentes una cosa que una persona hace en su tiempo libre (dos opciones) dos cosas un coleccionista colecciona

7 El futuro The future tense is used to tell what WILL take place in the FUTURE. To form regular verbs, add the FUTURE endings to their INFINITIVE forms.

8 El futuro é emos ás éis á án Ej. Mañana jugaré al ajedrez. Ej. Tú me verás jugar, ¿no? aprender aprenderé aprenderemos aprenderás aprenderéis aprenderá aprenderán

9 Práctica… En dos días Uds. _____ (ir) al parque de atracciones.
Form the future tense. En dos días Uds. _____ (ir) al parque de atracciones. Mañana yo _____ (jugar) las damas. Teodoro _____ (ganar) el juego video. Next week we will eat snow cones. You guys will visit the zoo. Will you (fam.) get on the Ferris wheel with me?

10 Repaso Make verbs charts for “ganar” and “perder” in the future tense.

11 Cuadernito: ¿Qué harás?
Answer the question: ¿Qué harás este fin de semana? Write 5 complete sentences. Each sentences should be at least 6 words long and use a different verb.

12 Más sobre el futuro… We have already learned the near future:
ir + a + infinitive In everyday conversation, this is used more frequently than the future tense. Ej: Este verano voy a viajar a Europa. Ej: ¿Me vas a escribir?

13 Práctica: ir + a + infinitive
Nosotros _____ a ir a la playa este fin de semana. ¿A qué hora _____ a salir tú? Elena y Roberta _____ a estudiar en Salamanca. I am going to play chess at 1:00. You (form.) are going to eat at the zoo. Ya’ll are going to take a walk.

14 Complete with either the future or near future.
Más práctica Complete with either the future or near future. I will play dominos tomorrow. We are going to go to the park Monday. Juan and Sara will talk on the phone. I am going to go to the beach.

15 Escribe las oraciones en español.
Práctica Escribe las oraciones en español. They are going to study for their exam. You (formal) will see the clown tomorrow. You guys will talk with the teacher next week. We are going to go to the amusement park this summer.

16 Put into the future or near future tense.
Práctica Put into the future or near future tense. I will go to the amusement park tomorrow. We will talk to the clowns. You guys will eat a snow cone. You (form.) will use the roller coaster. Juan and Anita are going to play foosball.

17 Comparativos y superlativos
To compare people or things in English, you add “–er” to short adjectives or put “more” before long adjectives. Ej. She is taller than her brother. Ej. She is more intelligent than her friend. These are called COMPARATIVES.

18 To form Spanish comparatives:
Put “más” before the adjective/adverb. Put “que” after the adjective/adverb. Ej. Ella es más alta que su hermano. Ej. Ella es más inteligente que su amigo.

19 A SUPERLATIVE is used to describe “the most
A SUPERLATIVE is used to describe “the most.” To form a superlative in English, you add “–est” to short adjectives or put “most” before long adjectives. Ej. She is the nicest of all. Ej. She is the most intelligent in the class.

20 To form a Spanish superlative:
Start with the appropriate definite article (el, la, los, las). Add “más” with the adjective Put “de” after the superlative. Ej. Ella es la más simpática de todas. Ej. Ella es la más inteligente de la clase. “Best” superlatives use “mejor.” Ej. Él es el mejor estudiante.

21 The adjectives “mayor” and “menor” most often refer to age.
Ej. Yo soy mayor que mi hermana. Ej. Mi hermana es la menor de la familia. Remember when pluralizing, add “–es” to an adjective that ends in a consonant. Ej. mi mejor amigo mis mejores amigos

22 Put the following sentences into Spanish.
Práctica Put the following sentences into Spanish. The roller coaster is more expensive than the Ferris wheel. Video games are more difficult than checkers. The monkey is the funniest of the animals. My dad is older than my mom.

23 Put the following sentences in Spanish.
Práctica Put the following sentences in Spanish. Chess is more boring than a crossword. Clowns are more interesting than mimes. My brother is younger than my sister. Our Spanish class is the best Spanish class in the school.

24 Ensayo: Este verano haré…
Write a paragraph with a minimum of 7 complete sentences describing your plans for this summer. Include 5 different future tense verbs. Sentences should have a minimum of 8 words. Grammar and spelling are very important! You will be reading your paragraph to Srta. tomorrow. Bonus points for memorization!

25 Describe la foto

26 Describe la foto

27 Describe la foto

28 ¡Una fiesta! ¿Qué? ¿Quién? ¿Dónde? ¿Cuándo? ¿Por cuánto tiempo?

29 Mi hobby favorito: Ronald de Venezuela
¿Qué instrumento toca? ¿Cuántos días toca? ¿Toca para conciertos grandes o pequeños? Escribe 2 cosas más que a él le gusta hacer. ¿Y tú?

30 Juego de dados Dado 1 Dado 2 ustedes Juan y yo vosotros tú yo María
jugar caminar beber ver ir visitar


Descargar ppt "Capítulo 5: Los pasatiempos"

Presentaciones similares


Anuncios Google