Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porFrancisco Ezquerro Modificado hace 8 años
1
HEZIBERRI 2020 B06 Berritzegunea Apirilak 2015 Hezkuntza sistema eta curriculumaren garapena
2
Saio honen helburuak Heziberri 2020 curriculumaren inguruko informazioa zabaltzea. Ikastetxeak egindako galderei erantzuna ematea
3
Ikastetxearen kezkak eta galderak- 1 Aurreko kurrikulumetatik zein aldaketa mota daude? Eskema. Metodologia irizpideak. Ebaluazio prozesua Autonomia izango dugu zikloetako antolakuntza egiteko? Noiz aterako dute behin betiko dokumentua? Konpetentzietan eta programazioetan aldaketa asko egongo dira? Tutoreek ziklo osoan egon behar?
4
Ikastetxearen kezkak eta galderak- 2 Erlijioa eta HJA / Baloreak dena delakoaz zein berri dago? Zein programa, dekretua, lan ildoa? Behin betiko dokumentua irten ez bada, zelan antolatu beharko dugu hurrengo ikasturteari begira? HPB eta portaera arazoak dituen ikasleekin Indartze neurriak zehazteko eskema
23
Hezkuntza iraunkorreko prozesua. Aldi komuna eta derrigorrezkoa. Gizakien ahalmenak osorik garatu, eta bizitza osoan zehar behar diren oinarrizko konpetentziak eskuratu. Hezitzailea eta orientatzailea. Pertsona guztien hezkuntza-eskubidea bermatu behar. Inklusiboa. Pertsonaren garapen integralari lagundu, alde batera utziz sexuaren araberako estereotipoak eta rolak. Bizikidetza: bake positiboan, giza eskubideetan, justizian, elkartasunean eta inklusioan. Aukera-berdintasuna sustatu. Jakintza-arloek eta ikasgaiek euskal curriculuma curriculum propioan txertatu dute eta oinarrizko konpetentziak dimentsio guztietan garatzen lagundu. 23
24
Derrigorrezkoa eta doakoa. Lehen Hezkuntza ikasturtetan eta arlotan banatzen da. Ikastetxeek Lehen Hezkuntzako sei ikasturteak ziklotan antolatzea erabaki dezakete beren Hezkuntza Proiektuan: Hezkuntza sailak bi zikloko curriculum- proposamena eskaini. 24
25
OHko talde bakoitzeko irakasleen kopurua murrizten ahaleginduko da ikastetxea. LHko tutore bakoitzak gutxienez bi ikasturte ikasle-talde berarekin. Emakumeen eta gizonen presentzia orekatua bultzatu. Jakinarazi behar: emakumeen eta neska-mutilen aurkako indarkeria-zantzu oro tratu txarrak haurren babesgabetasuna edo arrisku-egoerak 25
26
Inklusibitatea eta zuzentasuna. Problema-egoerak konpondu. Adierazpenezko, prozedurazko eta jarrerazko edukiak baliabideak dira. Egoera errealetako jarduerak proposatu. Ikasleak modu aktiboan inplikatu behar du jakintza bilatzen, ikasten, esperimentatzen, hausnartzen, aplikatzen eta komunikatzen. Irakaslea:ikaskuntza-prozesuak diseinatu, planifikatu, antolatu, estimulatu, lagundu, ebaluatu eta birbideratu. 26
27
Elementuak: Konpetentziak. Helburuak. Edukiak. Metodologia didaktikoa. Ebaluazio-irizpideak eta lorpen-mailaren adierazleak. 27
28
28
29
Ebaluazio banakakoa, jarraitua eta globala. Ikaslearen aurrerabidea ez bada egokia, indartze- neurriak ezarri. Ikasleek edota gurasoek azalpenak eskatu ahal dizkiete irakasleei ebaluazio emaitzei eta mailaz igotzeko edo ez igotzeko erabakiei buruz. Ebaluazio-agiriak eta azterketak eskuratu ahal dituzte, ikastetxeko antolaketa- eta funtzionamendu-neurrien arabera. Ados ez badaude jasotako azalpenekin, erreklamazioak egin ahal dituzte maila edo etapa amaieran. 29
30
30
31
Taldeko irakasleek ikasleek zikloz igaroko erabakia hartu Ikasi gabekoak ganoraz jarraitzea eragozten ez badu ere igaroko da. Ikasketa horiek eskuratzeko laguntzak emango dira. Errepikatu (salbuespeneko neurria): behin baino ezin da hartu LH osoan. zailtasunak konpontzeko indartze- eta laguntza- neurri arrunt guztiak agortu ondoren. erabakia hartu aurretik, gurasoekin hitz egin.
32
Diagnostiko-ebaluazioak LHn 50. artikulua 3. mailan: Hezkuntza Sailak eta ikastetxeek ikastetxe barruko diagnostiko-ebaluazio bat egin. Hezkuntza-sistema hobetzera bideratutako kanpo-ebaluazioa bat egin ahal izango da. 6. maila: Kanpoko diagnostiko-ebaluazioa.
33
Orokorra, jarraitua eta prestakuntzakoa. Ebaluazio saioak: gutxienez hiru. Ebaluazio bakoitzean: informea. Gurasoei eman. Aurrerabidea ez bada egokia, hezkuntzako indartze-neurriak ezarri zailtasunak hauteman bezain laster. Automatikoa izango da hurrengo ikasturtera, ziklora edo etapara igarotzeko erabakia. HPBkoak soilik geratu ahal izango dira beste urtebetez HHko zikloren batean. Familien baimena beharko da.
34
Erlijioaren irakaskuntza BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA Ikasturtea hasi baino lehen, erlijioa ikasi nahi duten ala ez gurasoek adierazi. LH nahitaez eskaini beharrekoa eta hautazkoa ikasleentzat. Erlijioa hautatzen ez dutenek Balio Sozialak eta Zibikoak landu. Etapako gainerako ikasgaien baldintza eta ondorio berberekin ebaluatuko da Erlijio Katolikoa.
35
Ingurune normalizatu eta inklusiboan Hezkuntza-laguntza behar duten ikasleak garaiz hautemateko mekanismoak ezarri behar ikastetxean. Aniztasuna tratatzeko neurriak: ikasgelan bi irakasle batera tutoretza pertsonalizatua ikasgelako harremanak aberasteko metodologia-aldaketak taldeak bikoiztea eskola-orduez kanpoko laguntzak banakako lan-planak curriculuma aberastea derrigorrezko eskolatzea beranduago edo lehenago hastea edota eskolatze-aldia malgutzea Aniztasun Plana IHPn.
36
ESKERRIK ASKO
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.