Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porVicenta López Carrizo Modificado hace 8 años
2
Bell work: Geocultura #1 Write 5 facts you learned about Spain. 1. _________________________________ 2. _________________________________ 3. _________________________________ 4. _________________________________ 5. _________________________________
3
Bell work: Geocultura #2 Write the question with a short answer. 1. What is the capital of Spain? 2. What are los Picos de Europa? 3. What is La Mancha known for? 4. What is Ávila known for? 5. What is Bilbao known for? 1. Madrid 2. Mountains 3. Book: Don Quijote 4. Medieval walls 5. Ultramodern museum
4
Bell work: Geocultura #3 Write the question with a short answer. 1. What does Altamira have? 2. What is Paella? 3. What is Sevilla known for? 4. What is Andalucía known for? 5. How many languages does Spain have? 1. Prehistoric art 2. Dish of rice, meat & seafood 3. Feria de abril 4. Olive oil exports 5. four
5
Bell work: Vocab 1 #1 1. Se llama Clarisa. 2. Me llamo Sarah. 3. Estoy bien, gracias. 4. Buenas noches, señora. 5. Tengo que irme. Unscramble the words to create sentences. 1. Clarisa / llama / se 2. me / Sarah / llamo 3. bien / gracias / estoy 4. señora / noches / buenas 5. que / tengo / irme
6
Bell work: Vocab 1 #2 a. ¿Cómo te llamas? b. Él es Pedro. c. Ella es Elsa. d. ¿Cómo se llama él? e. Soy (your name). f. ¿Quién es ella? g. ¿Cómo se llama usted? Match each situation to the expression on the right. 1. To introduce yourself 2. To ask who a certain girl is 3. To ask a classmate his name 4. To tell who another boy is 5. To ask someone a boy’s name 6. To ask the teacher her name 7. To say who the girl next to you is 1. e2. f3. a4. b5. d6. g7. c
7
Bell work: Vocab 1 #3 1. ¿Qué tal? 2. Éste es Max, un compañero de clase. 3. Mucho gusto. / Encantado(a). 4. ¿Cómo se llama usted? 5. Hasta pronto. Respond to the statements/questions in Spanish. 1. Ask a student how it’s going. 2. Introduce Max and say he’s a classmate. 3. Tell someone you are pleased to meet her. 4. Ask the principal her name. 5. Tell your neighbor you’ll see her soon.
8
Bell work: Vocab 1 #4 Fill in the missing questions in the conversation. Sara: Hola, soy Sara. ¿ ____ __ _______? Miguel: Me llamo Miguel. ¿ ____ _____? Sara: Estoy regular. ¿_____ __ tu mejor amigo? Miguel: Es Todd. Sara: ¿ __ ______ __? Miguel: Todd es de Detroit. ¿ __ ______ __ ? Sara: Soy de Dearborn. Cómo te llamas Cómo estás Quién es De dónde es De dónde eres
9
Bell work: Vocab 1 #5 4. a. Hola. Me llamo Fernando. 2. b. Soy de Venezuela. 3. c. Ella es mi amiga Valeria. 5. d. Es una compañera de clase. 1. e. Tengo que irme. Adiós. Put the following sentences in logical order, from a to e. 1. ___ Tengo que irme. Adiós. 2. ___ Soy de Venezuela. 3. ___ Ella es mi amiga Valeria. 4. ___ Hola. Me llamo Fernando. 5. ___ Es una compañera de clase. 1. e2. b3. c4. a5. d
10
Bell work: Grammar 1 #1 1. Subject: Yo Verb: soy 2. Subject: El muchacho Verb: es 3. Subject: La profesora Verb: es 4. Subject: Él Verb: es 5. Subject: La señorita Pas Verb: es Identify the subject and the verb in the sentence. 1. Yo soy profesora. 2. El muchacho es mi amigo. 3. La profesora es señora J. 4. Él es un amigo. 5. La señorita Pas es de Livonia.
11
Bell work: Grammar 1 #2 1. Ella es de Cuba. 2. Ella es mi mejor amiga. 3. Él es mi profesor de ciencias. 4. Éste es el señor Garza. 5. Rosa es una compañera de clase. Unscramble the words to create sentences. 1. de / Cuba / es / ella 2. es / mi mejor amiga / ella 3. mi profesor / es / él / de ciencias 4. es / éste / el señor Garza 5. una compañera / Rosa / de clase / es
12
Bell work: Grammar 1 #3 1. Vosotras 2. Usted 3. Ustedes 4. Vosotros 5. Tú Write the pronoun you would use to address these people. (talk to them) 1. A group of female friends (in Spain) 2. A school social worker 3. Males & females (in Latin America) 4. A group of male friends (in Spain) 5. Your best friend
13
Bell work: Grammar 1 (EXTRA) #3 1. él 2. nosotros 3. ellas 4. ustedes / vosotros (Latin A. or Spain) 5. él (usted used when talking to him) Write the pronoun you would use to talk ABOUT these people. (Use for chapter test.) 1. Donald 2. Diego y yo 3. Elsa y Ana 4. Fred y tú 5. El señor King
14
Bell work: Grammar 1 #4 Fill in the missing subject pronouns in the conversation. Sara:. ¿Qué tal? ___ soy Sara Vasquez. Miguel: Mucho gusto. Me llamo Miguel Tapia. Sara: Y ______ es María, mi mejor amiga. ________ somos (are) de Peru. Miguel: Encantado. Sara: ¿ De dónde eres, Miguel? Miguel: Soy de Cuba y mis compañeros son de Estados Unidos. ______ son de Michigan. Sara: Mis compañeras son de Estados Unidos también (also). _______ son de Michigan. Yo ellaNosotras Ellos Ellas
15
Bell work: Vocab &Grammar 1 #5 Write a conversation among 3 students. Greet, introduce & ask about feelings. (Greet) Diego: Hola. Luis: Buenos días. Juan: Buenos días. (Introduce) Diego: Me llamo Diego. Luis, éste es mi amigo, Juan. Luis: Mucho gusto. Juan: Encantado. (Ask about feelings) Luis: ¿Cómo estás, Juan? Juan: Estoy bien. ¿Y tú? Luis: Estoy así así. (Extra: Goodbyes) Diego: Tengo que irme. Juan: Hasta luego. Luis: Adiós.
16
Bell work: Grammar 1 #6 1. tú 2. ella 3. nosotros 4. yo 5. él Match each sentence with the correct subject pronoun. Choices: yo, tú, él, ella, nosotros 1. ¿Cómo te llamas? 2. Mi amiga es de Colombia. 3. Somos estudiantes. 4. Me llamo Mauricio. 5. El señor Torrado es el profesor.
17
Bell work: Vocab 2 #1 1. doce (12) 2. nueve (9) 3. quince (15) 4. veinte (20) 5. once (11) Write the Spanish number that completes each math equation. 1. ocho + cuatro = 2. veintiuno – doce = 3. treinta – quince = 4. catorce + seis = 5. dieciocho – siete =
18
Bell work: Vocab 2 #2 1. cuatro-dieciocho-trece-veinte 2. cinco-catorce-dieciocho- veintiséis 3. tres-once-doce-veinticuatro 4. nueve-veintinueve-diecisiete- veintiocho 5. dos-diecinueve-treinta-quince Write the following phone numbers in Spanish (without looking at your notes the first 3 minutes). 1. Diego: 4-18-13-20 2. Emilio: 5-14-18-26 3. Juana: 3-11-12-24 4. Mike: 9-29-17-28 5. Sandra: 2-19-30-15
19
Bell work: Vocab 2 #3 1. Son las ocho en punto. 2. Son las tres menos veinte. 3. Son las nueve y cuarto. 4. Es la una y media. 5. Son las cuatro y cuarto. Unscramble the words to tell what time it is. 1. en / ocho / las / punto / son 2. tres / las / menos / son / veinte 3. cuatro / son / nueve / las / y 4. media / una / es / y / la 5. cuatro / cuarto / y / las / son
20
Bell work: Vocab 2 #4 1. Son las cinco menos cuarto de la mañana. 2. Son las siete y media de la mañana. 3. Es mediodía. Son las doce de la tarde. 4. Son las once y veinticinco de la mañana. 5. Son las nueve menos diez de la noche. Write Spanish sentences telling what time it is. Include: “in the morning” “in the afternoon” “in the night” 1. 4:45 AM 2. 7:30 AM 3. 12:00 PM 4. 11:25 AM 5. 8:50 PM
21
Bell work: Vocab 2 #5 1. Es el catorce de enero. 2. Es el veinticinco de abril. 3. Es el primero de septiembre. 4. Es domingo. 5. Es martes. Write the date in #’s 1-3 in complete sentences. Write the day in #’s 4-5 in complete sentences. 1. Jackie: January 14 2. Amy: April 25 3. Sonia: September 1 4. Dan: Sunday 5. Mike: Tuesday
22
Bell work: Vocab 2 #6 Fill in the missing questions in the conversation. Sara: ¿ ____ ____ ___? Miguel: Hoy es lunes. Sara: ¿_____ __ __ ______? Miguel: Es el dos de mayo. Sara: ¿ ____ __ __ _________? Miguel: Es tres-cuatro-dos- cero-dos-uno-cinco. Sara: ¿____ __ __ ______ __________? Miguel: Es hache- o-te arroba ge-eme-a-i-ele punto ce-o-eme. Sara: ¿_____ __ ________ _____? Miguel: Se escribe jota- o-e. Qué día es Cuál es la fecha Cómo se escribe Joe Cuál es tu correo electrónico Cuál es tu teléfono
23
Bell work: Grammar 2 #1 1. es 2. somos 3. Son 4. es 5. soy Fill in the blanks with the correct form of the verb “ser.” Choices: soy, eres, es, somos, sois, son (may be used more than once) 1. La profesora ___ de Puerto Rico. 2. Nosotros _____ amigos. 3. ____ las tres y media. 4. Mi teléfono __ 5-42-03-39. 5. Yo ____ de Bolivia.
24
Bell work: grammar 2 #2 Complete the following with the correct form of “ser.” Éste ____ Mariana. Ella ___ mi mejor amiga. Ella y las muchachas ____ de Guatemala. Nosotros dos ______ estudiantes del 8° grado (8 th grade). Mi amiga Mariana ___ la presidente del club. Las muchachas del club ____ de Michigan y yo ____ de Dearborn. es son somos es son soy
25
Bell work: Grammar 2 #3 Rewrite the sentences to say the opposite. Place “no” in the appropriate place. 1. Mi teléfono no es 212-3506. 2. Hoy no es domingo. 3. Vosotros no sois de Peru. 4. Usted no es mi profesor. 5. Hoy no es el primero de abril. 6. No son las dos. 1. Mi teléfono es 212-3506. 2. Hoy es domingo. 3. Vosotros sois de Peru. 4. Usted es mi profesor. 5. Hoy es el primero de abril. 6. Son las dos.
26
Bell work: Grammar 2 #4 Rewrite the following words in lowercase, adding accent marks and tildes where needed. 1. señorita 2. compañero 3. miércoles 4. teléfono 5. mediodía 6. adiós 1. SENORITA 2. COMPANERO 3. MIERCOLES 4. TELEFONO 5. MEDIODIA 6. ADIOS
27
Bell work: Grammar 2 #5 Rewrite the following, adding question marks or exclamation marks as appropriate. 1. ¿Cómo estás? 2. ¡Empecemos! 3. ¿ De dónde eres? 4. ¿ Qué día es? 5. ¡ Buenos días! 6. ¿ Qué hora es? 1. Cómo estás 2. Empecemos (We begin) 3. De dónde eres 4. Qué día es 5. Buenos días 6. Qué hora es
28
Bell work: Vocab/Gram 2 #1 Write a note introducing yourself. Include the following: day, date, name, e-mail, telephone, greeting & goodbye. Use complete sentences. (Greet) Buenos días. (Introduce) Me llamo Diego (Day) Hoy es lunes. (Date) Es el veinte de octubre. (E-mail) Mi correo electrónico es Diego arroba gmail punto com. (Telephone) Mi teléfono es 313-421-7854. (Goodbye) Hasta mañana.
29
Bell work: Vocab/Gram 1 #2 1. Estoy regular / mal. 2. Es Jacob. Él es Jacob. Se llama Jacob. Éste es Jacob. 3. (Él) es de Dearborn. 4. Es Mary. Ella es Mary. Se llama Mary. Ésta es Mary. Respond in complete Spanish sentences. 1. Hola, ¿cómo estás? 2. ¿Quién es el muchacho? 3. ¿De dónde es él? 4. ¿Cómo se llama la muchacha?
30
Bell work: Vocab/Gram 2 #3 1. Soy Luke. Me llamo Luke. 2. Se escribe eme-a-ere-igriega. 3. Mi teléfono es 461-4011. 4. Es el (#) de (month). 5. Son las dos de la tarde. Es la una. Respond in complete Spanish sentences. 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿Cómo se escribe Mary? 3. ¿Cuál es tu teléfono? 4. ¿Qué fecha es hoy? 5. ¿Qué hora es?
31
Bell work: Vocab/Gram 1 & 2 #4 1. Soy Rosa. Me llamo Rosa. 2. Se escribe de-o-ene. 3. Yo soy de Dearborn. 4. Mi correo electrónico es Rosa arroba g-mail punto com. 5. Mi teléfono es 461-4011. Respond in complete Spanish sentences. 1. Hola, ¿cómo te llamas? 2. ¿Cómo se escribe Don? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuál es tu correo electrónico? 5. ¿Cuál es tu teléfono?
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.