Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porSara Henríquez Figueroa Modificado hace 9 años
1
Unidad 2 Etapa 3 Vocabulario
2
After – School Plans Andar en bicicletato ride a bike Caminar con el perroto walk the dog Cenarto have dinner, supper
3
Comer chicharronesto eat pork rinds Cuidar (a)to take care of El animalanimal Mi hermano (a)my brother (sister) El pájarobird El pezfish
4
Hacer ejercicioto exercise Ir al supermercadoto go to the supermarket
5
Leer to read La novela novel El periodico newspaper El poema poem La poesia poetry La revista magazine Mandar una carta to send a letter
6
Pasar un rato con los amigosto spend time with friends Pasear to go for a walk Pintar to paint Preparar to prepare La cena supper, dinner La comida food, a meal
7
Tocar el piano to play the piano Tocar la guitarra to play the guitar Ver la televisión to watch television
8
Activities Abrirto open Aprenderto learn Beberto drink Compartirto share Comprenderto understand Hacerto make, to do Oirto hear
9
Recibirto receive Tener hambreto be hungry Tener sedto be thirsty Venderto sell Verto see Vivirto live Places and People You Know Conocer a alguien to know, to be familiar with someone
10
Sequencing Events Antes (de)before Después (de)after, afterward Entoncesthen, so Luegolater Por finfinally Primerofirst
11
El museomuseum El parquepark El teatrotheater La tiendastore Places
12
Other Words and Phrases Cada each, every El poste de alumbrado streetlamp El Corazon Heart La sombrilla umbrella La gente people El (la) vendedor(a) vendor El problema problem
13
La vida life El arbol tree La carretilla de manocart La fuentefountain El globo balloon
14
U2E3 Gramática
15
Gramática: Presente Tense of Regular – er and –ir verbs Remember how to conjugate present tense –ar verbs? Estudiar- to study Yo estudio Tú estudias Usted, él, ella estudia Nosotros estudiamos Ustedes, ellos (as) estudian
16
*Regular verbs that end in –er and –ir work similarly. Regular –er verbs have the same endings as –ir verbs except in the nosotros form. *The letter change matches the verb ending: -er verbs = emos, -ir verbs = imos.
18
Comer- to eat Yo como Tú comes Usted, él, ella come Nosotros comemos Ustedes, ellos (as) comen
19
Vivir – to live Yo vivo Tú vives Usted, él, ella vive Nosotros vivimos Ustedes, ellos (as) viven
20
Gramática: Regular Present Tense Verbs with Irregular yo forms *These are verbs that have regular present tense forms except for an irregular yo form. Conocer – to know, to be familiar with (a person or place) Yo conozco Tú conoces Usted, él, ella conoce Nosotros conocemos Ustedes, ellos (as) conocen
21
These verbs follow the form for regular –er verbs except in the yo form. Hacer – to do, to make Yo hago Tú haces Usted, él, ella hace Nosotros hacemos Ustedes, ellos (as) hacen
22
Other irregular verbs Poner – to put Yo – pongo Tú – pones El/ella/ud. – pone Nosotros – ponemos Ellos/ellas/uds. – ponen
23
Decir – to say/to tell Yo – digo Tú – dices El/ella/ud. – dice Nosotros – decimos Ellos/ellas/uds. – dicen
24
Salir – to go out Yo - Salgo Tu – Sales El/ella/ud – Sale Nosotros – Salimos Ellos(as)/uds – Salen Venir – to arrive Yo - vengo Tu - vienes El/ella/ud - viene Nosotros – venimos Ellos(as)/uds - vienen
25
Gramática: Using the Verb oír *Like hacer and conocer, the verb oír (to hear) has an irregular yo form in the present tense. *Some of its forms also require a spelling change where the i becomes a y.
26
Oír – to hear Yo oigo Tú oyes Usted, él, ella oye Nosotros oimos Ustedes, ellos (as) oyen *You may hear the expression ¡Oye! used throughout the dialog. It is used to get someone’s attention, the way Hey! is used in English.
27
Warm up #4 Translate the following: Cuidar Abrir Comprender Aprender Vender Ver When you’re finished, put your warm ups on the black stool and study! Quizlet – U2E3 VOCAB PARTS 1 & 2
28
After your quiz, you may… Work on something for another class Finish work you’re missing for this class Get one of the Boggle sheets off my desk Rules: Find as many words in English as you can (the letters must be touching, not diagonal), write them down, then on the same line, translate to Spanish. The person with the most words by the end of class will get a prize on Monday. If you don’t have one of these things on your desk, I will give you more work to do. If the class gets too loud, we will start grammar notes, so keep your voices down!
29
Warm up #1 Write the digital times for the following: Son las ocho y media Son las tres menos cuarto Son las diez y cinco Es la una menos diez Son las doce menos dos
30
Warm up 2 Give the meaning for the following activities and tell whether or not you like to do them: Ex. Patinar – to skate – me gusta patinar 1. Pintar 2. Hacer ejercicios 3. Ir al supermercado 4. Ver la television 5. Andar en bicicleta
31
Warm – up #1 Give the meanings to the following words: Andar en bicicleta la poesia Cuidar (a) mandar una carta Periodico la revista
32
Warm up 3 Give the meaning for the following: Ver la television pintar Entonces hacer ejercicio Tocar el piano el pajaro
33
Warm – up #2 1. abrir9. vender 2. aprender10. vivir 3. problema11. corazon 4. parque12. gente 5. teatro13. recibir 6. fuente14. arbol 7. sombrilla15. cada 8. vendedor16. hacer
34
Warm – up #1 Conjugate the following words: Mandar Pintar Tocar
35
Warm Up #2 Conjugate the following verbs: Aprender Comer Recibir
36
Warm up #1 Conjugate the following verbs: Poner Salir Conocer
37
Ricardo says: -- Esa señora vende unos chicharrones deliciosos. That woman sells delicious pork rinds. Do activity: 12, 13 and 14
38
Activities Abrir Recibir Aprender Tener Beber Vender Compartir Ver Comprender Vivir Hacer Escribir Oir Leer Creer Entender
39
1. Beatriz _______ (leer) un libro 2. Los muchachos ______ (leer) el diccionario 3. Tú _____ (leer) una revista 4. Horace _____ (escribir) un poema 5. Tú ______(escribir) una carta 6. Sus padres ____ (escribir) poesia 7. Yo _______ (leer) un libro 8. Mi amigo _______ (escribir) en su cuaderno 9. Mi amigo y yo ______ (leer) todo los dias. 10. Yo _____ (escribir) en la clase de ingles.
40
Yo _____ (aprender) la leccion. Mis amigos y yo _____ (comer) una hamburguesa. Mis amigos _____(compartir) las meriendas Mi amigo _______ (vender) periodicos Yo ______ (ver) la television. Mi hermano(a) ______ (recibir) cartas Mi padre ______ (leer) su periodico Los estudiantes _____ (abrir) los libros Mis primos _____ (comer y beber) en la fiesta. Mi madre _____ (comprender) a la profesora.
41
Warm up Mi padre ______ (leer) su periodico. Los estudiantes _____ (abrir) los libros. Mis primos _____ (comer) en la fiesta. Mi madre _____ (comprender) a la profesora. Mi hermano ______ (recibir) cartas.
42
Voy a cuidar a mi hermano. I am going to take care of my brother. *Note that whenever a person is the object of a verb, the personal a must be used after the verb except when using the verb tener. *Example: Voy a cuidar a mi gato. I am going to take care of my cat. * A may also be used when talking about animals that are pets, but it is not required. Do activity: 15
43
Practice the following with the verb Hacer. Isabel: Ricardo, ¿qué ________ ? Ricardo: ______ la tarea. Y tú, ¿qué ____? Isabel: Yo tambien ______ la tarea. Ricardo: ¿Vas a participar en el concurso? Isabel: ¡Si, y voy a ______ algo muy interesante.
44
Conjugate the following words to complete the sentences. 1. Un amigo ______ (cuidar) a su perro. 2. Yo ______ (hacer) la tarea todas las noches. 3. Nosotros ______ (esperar) a nuestros amigos. 4. Mis padres _______ (visitar) a sus hijos. 5. Tú ______ (ayudar) a tu mamá. 6. Yo _______ (conocer) a tu hermano. 7. Mi hermano _______ (hacer) la cena. 8. Mi padre y yo _______ (conocer) a tu madre.
45
Warm – up #5 Conjugate the following words: Decir Yo Tu El/ella/ud Nosotros Ellos/ellas/uds Poner Yo Tu El/ella/ud Nosotros Ellos/ellas/uds Then turn your warm ups in on the black stool!
46
Conjugation Mini-project Step 1: Sit with your group Step 2: Find your verb (written on a desk) Step 3: Make a rough draft of a poster Must include Verb in Spanish and English Conjugations (all forms) One sentence using each conjugation One illustration representing each sentence Step 4: Have me check your rough draft, get paper to start your poster
47
Warm – up #3 Fill in the blank with the correct form of the verb. 1. Yo ______ mi libro. (abrir) 2. Tú ______ en tu cuaderno. (escribir) 3. Mamá y yo _______ la pizza. (compartir) 4. Ellos ________ los refrescos. (beber) 5. Maria _______ el español. (comprender)
48
Recibir (ella)
49
Abrir (nosotros)
50
Compartir (usted)
51
Oir (yo)
52
Vender (tu)
53
Comer (yo)
54
*To get Isabel’s attention Ricardo might say: -- ¡Oye, Isabel! Do activity: 18 Read pages: 160, 161, 162, and 163 read out loud and translate it Review on pages: 164 and 165 1, 2, 3, and 4
55
Warm up #4 – Conjugate oir for each sentence 1. Anita _____ (oir) a sus amigos. 2. Los estudiantes _____ (oir) a la profesora. 3. Tú _____ (oir) a tu amigo. 4. Yo _____ (oir) a mi hermano. 5. Felipe y yo _____ (oir) a la señora Ruiz.
56
Tell student B where you hear the following people? A. ¿Donde oyes musica? (el auditorio) 2. A: ¿Donde oyes a la profesora? (la clase) 3. A: ¿Donde oyes a tus amigos? (la escuela) 4. A: ¿Donde oyes la guitarra? (la tienda) 5. A: ¿Donde oyes al doctor? (la oficina) 6. A: ¿Donde oyes unos pajaros? (el parque) 7. A: ¿Donde oyes el piano? (la casa)
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.