La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Unidad 2 Etapa 3 Vocabulario. After – School Plans  Andar en bicicletato ride a bike  Caminar con el perroto walk the dog  Cenarto have dinner, supper.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Unidad 2 Etapa 3 Vocabulario. After – School Plans  Andar en bicicletato ride a bike  Caminar con el perroto walk the dog  Cenarto have dinner, supper."— Transcripción de la presentación:

1 Unidad 2 Etapa 3 Vocabulario

2 After – School Plans  Andar en bicicletato ride a bike  Caminar con el perroto walk the dog  Cenarto have dinner, supper

3  Comer chicharronesto eat pork rinds  Cuidar (a)to take care of El animalanimal Mi hermano (a)my brother (sister) El pájarobird El pezfish

4  Hacer ejercicioto exercise  Ir al supermercadoto go to the supermarket

5  Leer to read La novela novel El periodico newspaper El poema poem La poesia poetry La revista magazine  Mandar una carta to send a letter

6  Pasar un rato con los amigosto spend time with friends  Pasear to go for a walk  Pintar to paint  Preparar to prepare La cena supper, dinner La comida food, a meal

7  Tocar el piano to play the piano  Tocar la guitarra to play the guitar  Ver la televisión to watch television

8 Activities  Abrirto open  Aprenderto learn  Beberto drink  Compartirto share  Comprenderto understand  Hacerto make, to do  Oirto hear

9  Recibirto receive  Tener hambreto be hungry  Tener sedto be thirsty  Venderto sell  Verto see  Vivirto live  Places and People You Know  Conocer a alguien to know, to be familiar with someone

10 Sequencing Events  Antes (de)before  Después (de)after, afterward  Entoncesthen, so  Luegolater  Por finfinally  Primerofirst

11  El museomuseum  El parquepark  El teatrotheater  La tiendastore Places

12 Other Words and Phrases  Cada each, every  El poste de alumbrado streetlamp  El Corazon Heart  La sombrilla umbrella  La gente people  El (la) vendedor(a) vendor  El problema problem

13  La vida life  El arbol tree  La carretilla de manocart  La fuentefountain  El globo balloon

14 U2E3 Gramática

15 Gramática: Presente Tense of Regular – er and –ir verbs  Remember how to conjugate present tense –ar verbs?  Estudiar- to study  Yo estudio  Tú estudias  Usted, él, ella estudia  Nosotros estudiamos  Ustedes, ellos (as) estudian

16  *Regular verbs that end in –er and –ir work similarly. Regular –er verbs have the same endings as –ir verbs except in the nosotros form.  *The letter change matches the verb ending: -er verbs = emos, -ir verbs = imos.

17

18 Comer- to eat  Yo como  Tú comes  Usted, él, ella come  Nosotros comemos  Ustedes, ellos (as) comen

19 Vivir – to live  Yo vivo  Tú vives  Usted, él, ella vive  Nosotros vivimos  Ustedes, ellos (as) viven

20 Gramática: Regular Present Tense Verbs with Irregular yo forms  *These are verbs that have regular present tense forms except for an irregular yo form.  Conocer – to know, to be familiar with (a person or place)  Yo conozco  Tú conoces  Usted, él, ella conoce  Nosotros conocemos  Ustedes, ellos (as) conocen

21  These verbs follow the form for regular –er verbs except in the yo form.  Hacer – to do, to make  Yo hago  Tú haces  Usted, él, ella hace  Nosotros hacemos  Ustedes, ellos (as) hacen

22 Other irregular verbs  Poner – to put Yo – pongo Tú – pones El/ella/ud. – pone Nosotros – ponemos Ellos/ellas/uds. – ponen

23  Decir – to say/to tell Yo – digo Tú – dices El/ella/ud. – dice Nosotros – decimos Ellos/ellas/uds. – dicen

24  Salir – to go out  Yo - Salgo  Tu – Sales  El/ella/ud – Sale  Nosotros – Salimos  Ellos(as)/uds – Salen  Venir – to arrive  Yo - vengo  Tu - vienes  El/ella/ud - viene  Nosotros – venimos  Ellos(as)/uds - vienen

25 Gramática: Using the Verb oír  *Like hacer and conocer, the verb oír (to hear) has an irregular yo form in the present tense.  *Some of its forms also require a spelling change where the i becomes a y.

26  Oír – to hear  Yo oigo  Tú oyes  Usted, él, ella oye  Nosotros oimos  Ustedes, ellos (as) oyen  *You may hear the expression ¡Oye! used throughout the dialog. It is used to get someone’s attention, the way Hey! is used in English.

27 Warm up #4  Translate the following: Cuidar Abrir Comprender Aprender Vender Ver  When you’re finished, put your warm ups on the black stool and study!  Quizlet – U2E3 VOCAB PARTS 1 & 2

28 After your quiz, you may…  Work on something for another class  Finish work you’re missing for this class  Get one of the Boggle sheets off my desk Rules: Find as many words in English as you can (the letters must be touching, not diagonal), write them down, then on the same line, translate to Spanish. The person with the most words by the end of class will get a prize on Monday.  If you don’t have one of these things on your desk, I will give you more work to do.  If the class gets too loud, we will start grammar notes, so keep your voices down!

29 Warm up #1  Write the digital times for the following: Son las ocho y media Son las tres menos cuarto Son las diez y cinco Es la una menos diez Son las doce menos dos

30 Warm up 2 Give the meaning for the following activities and tell whether or not you like to do them: Ex. Patinar – to skate – me gusta patinar 1. Pintar 2. Hacer ejercicios 3. Ir al supermercado 4. Ver la television 5. Andar en bicicleta

31 Warm – up #1 Give the meanings to the following words: Andar en bicicleta la poesia Cuidar (a) mandar una carta Periodico la revista

32 Warm up 3 Give the meaning for the following: Ver la television pintar Entonces hacer ejercicio Tocar el piano el pajaro

33 Warm – up #2  1. abrir9. vender  2. aprender10. vivir  3. problema11. corazon  4. parque12. gente  5. teatro13. recibir  6. fuente14. arbol  7. sombrilla15. cada  8. vendedor16. hacer

34 Warm – up #1  Conjugate the following words:  Mandar  Pintar  Tocar

35 Warm Up #2  Conjugate the following verbs: Aprender Comer Recibir

36 Warm up #1  Conjugate the following verbs: Poner Salir Conocer

37  Ricardo says:  -- Esa señora vende unos chicharrones deliciosos. That woman sells delicious pork rinds.  Do activity: 12, 13 and 14

38 Activities  Abrir Recibir  Aprender Tener  Beber Vender  Compartir Ver  Comprender Vivir  Hacer Escribir  Oir Leer  Creer Entender

39 1. Beatriz _______ (leer) un libro 2. Los muchachos ______ (leer) el diccionario 3. Tú _____ (leer) una revista 4. Horace _____ (escribir) un poema 5. Tú ______(escribir) una carta 6. Sus padres ____ (escribir) poesia 7. Yo _______ (leer) un libro 8. Mi amigo _______ (escribir) en su cuaderno 9. Mi amigo y yo ______ (leer) todo los dias. 10. Yo _____ (escribir) en la clase de ingles.

40  Yo _____ (aprender) la leccion.  Mis amigos y yo _____ (comer) una hamburguesa.  Mis amigos _____(compartir) las meriendas  Mi amigo _______ (vender) periodicos  Yo ______ (ver) la television.  Mi hermano(a) ______ (recibir) cartas  Mi padre ______ (leer) su periodico  Los estudiantes _____ (abrir) los libros  Mis primos _____ (comer y beber) en la fiesta.  Mi madre _____ (comprender) a la profesora.

41 Warm up  Mi padre ______ (leer) su periodico.  Los estudiantes _____ (abrir) los libros.  Mis primos _____ (comer) en la fiesta.  Mi madre _____ (comprender) a la profesora.  Mi hermano ______ (recibir) cartas.

42  Voy a cuidar a mi hermano. I am going to take care of my brother.  *Note that whenever a person is the object of a verb, the personal a must be used after the verb except when using the verb tener.  *Example: Voy a cuidar a mi gato. I am going to take care of my cat.  * A may also be used when talking about animals that are pets, but it is not required.  Do activity: 15

43 Practice the following with the verb Hacer.  Isabel: Ricardo, ¿qué ________ ?  Ricardo: ______ la tarea. Y tú, ¿qué ____?  Isabel: Yo tambien ______ la tarea.  Ricardo: ¿Vas a participar en el concurso?  Isabel: ¡Si, y voy a ______ algo muy interesante.

44 Conjugate the following words to complete the sentences. 1. Un amigo ______ (cuidar) a su perro. 2. Yo ______ (hacer) la tarea todas las noches. 3. Nosotros ______ (esperar) a nuestros amigos. 4. Mis padres _______ (visitar) a sus hijos. 5. Tú ______ (ayudar) a tu mamá. 6. Yo _______ (conocer) a tu hermano. 7. Mi hermano _______ (hacer) la cena. 8. Mi padre y yo _______ (conocer) a tu madre.

45 Warm – up #5  Conjugate the following words:  Decir Yo Tu El/ella/ud Nosotros Ellos/ellas/uds  Poner Yo Tu El/ella/ud Nosotros Ellos/ellas/uds  Then turn your warm ups in on the black stool!

46 Conjugation Mini-project  Step 1: Sit with your group  Step 2: Find your verb (written on a desk)  Step 3: Make a rough draft of a poster Must include  Verb in Spanish and English  Conjugations (all forms)  One sentence using each conjugation  One illustration representing each sentence  Step 4: Have me check your rough draft, get paper to start your poster

47 Warm – up #3  Fill in the blank with the correct form of the verb. 1. Yo ______ mi libro. (abrir) 2. Tú ______ en tu cuaderno. (escribir) 3. Mamá y yo _______ la pizza. (compartir) 4. Ellos ________ los refrescos. (beber) 5. Maria _______ el español. (comprender)

48  Recibir (ella)

49 Abrir (nosotros)

50  Compartir (usted)

51  Oir (yo)

52  Vender (tu)

53  Comer (yo)

54  *To get Isabel’s attention Ricardo might say: -- ¡Oye, Isabel!  Do activity: 18  Read pages: 160, 161, 162, and 163 read out loud and translate it  Review on pages: 164 and 165 1, 2, 3, and 4

55 Warm up #4 – Conjugate oir for each sentence 1. Anita _____ (oir) a sus amigos. 2. Los estudiantes _____ (oir) a la profesora. 3. Tú _____ (oir) a tu amigo. 4. Yo _____ (oir) a mi hermano. 5. Felipe y yo _____ (oir) a la señora Ruiz.

56  Tell student B where you hear the following people?  A. ¿Donde oyes musica? (el auditorio)  2. A: ¿Donde oyes a la profesora? (la clase)  3. A: ¿Donde oyes a tus amigos? (la escuela)  4. A: ¿Donde oyes la guitarra? (la tienda)  5. A: ¿Donde oyes al doctor? (la oficina)  6. A: ¿Donde oyes unos pajaros? (el parque)  7. A: ¿Donde oyes el piano? (la casa)


Descargar ppt "Unidad 2 Etapa 3 Vocabulario. After – School Plans  Andar en bicicletato ride a bike  Caminar con el perroto walk the dog  Cenarto have dinner, supper."

Presentaciones similares


Anuncios Google