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Gunpowder Empires Tres de los grandes imperios de la historia — los otomanos en Turquía, los safávidas en Persia y los mogoles en India — surgió en el.

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1 Gunpowder Empires Tres de los grandes imperios de la historia — los otomanos en Turquía, los safávidas en Persia y los mogoles en India — surgió en el mundo musulmán, entre el 14 y el siglo XVIII. Como grupos poderosos se trasladó a expandir sus imperios, turco, persa, Mongol, y mezclan de formas árabes de la vida. El resultado fue un florecimiento de la cultura islámica que alcanzó en el siglo XVI. Los gobernantes de los tres grandes imperios musulmanes de esta época basan su autoridad en el Islam. Que basan su poder en fuertes ejércitos, tecnología avanzada y funcionarios leales.

2 Ottoman Empire En 1453, los otomanos atacaron Constantinopla & conquistaron el Imperio Bizantino Por los finales del siglo XVII, los otomanos se expandieron en el Oriente Medio, África del Norte & Europa

3 Sultan Los gobernantes otomanos eran llamados a sultanes & gobernaban con poder absoluto

4 Suleyman the Magnificent
El sultán otomano mayor fue Suleyman el magnífico, quien llegó al poder en 1520 Bajo Suleyman, ejércitos otomano atacaron Europa oriental & el Imperio alcanzó su altura

5 Logro mayor de Suleyman fue la creación de un gobierno estable para su imperio
Fue conocido como "Suleyman el legislador" porque creó un código de leyes que rige las cuestiones penales & civiles Creó un sistema tributario simplificado & justo para recaudar dinero para su imperio Concedió libertad de culto para los cristianos judíos & viven en el Imperio

6 Janissaries El ejército otomano incluye a soldados de élite llamados a jenízaros que eran esclavos que fueron entrenados para ser leales al Gobierno

7 Safavid Empire

8 A diferencia de los otomanos eran musulmanes sunitas, los safávidas creían en Chiismo & estrictamente convierten al pueblo conquistaron The Safavid Empire 41a - describe the geographical extent of the Ottoman Empire during the rule of Suleiman the Magnificent, the Safavid Empire during the reign of Shah Abbas I, and the Mughal Empire during the reigns of Babur and Akbar 41b - explain the ways in which these Muslim empires influenced religion, law and the arts in their parts of the world Los safávidas eran turcos que viven en Persia que construyó un ejército poderoso pólvora & creó un imperio en el Irán de hoy en día Safavid gobernantes fueron llamados a SAHS, utilizando el título persa de rey

9 Shah Safavid gobernantes fueron llamados a SAHS, utilizando el título persa de rey

10 Shah Abbas

11 El mayor gobernante del Imperio Safavid fue Shah Abbas quien llegó al poder en 1587
Abbas prestadas ideas de grupos externos para mejorar el Imperio Safávida Él modeló jenízaros del Imperio Otomano, utiliza mérito a emplear trabajadores de gobierno & introdujo la tolerancia religiosa que ayudó a safávidas comercio con cristianos europeos Arte floreció, especialmente las alfombras que mezcla persa & Europea diseños

12 The Decline of the Safavid Empire
Como los otomanos, Shah Abbas cegados o mataron a sus hijos más capaces para mantener el poder Como resultado, los líderes débiles llevaron a un rápido declive del Imperio Safávida In finding a successor, Shah Abbas made the same mistake the Ottoman monarch Suleyman made. He killed or blinded his ablest sons. His incompetent grandson, Safi, succeeded Abbas. This pampered young prince led the Safavids down the same road to decline that the Ottomans had taken, only more quickly. In 1736, however, Nadir Shah Afshar conquered land all the way to India and created an expanded empire. But Nadir Shah was so cruel that one of his own troops assassinated him. With Nadir Shah’s death in 1747, the Safavid Empire fell apart. Mientras el Imperio otomano duró hasta 1922, el Imperio Safavid cayó en 1747.

13 Mughal Empire Al igual que los safávidas & otomanos, los mogoles construcción un poderoso ejército con armas & cañones Los mogoles eran musulmanes que descienden de turcos, afganos & mongoles viven en Asia central

14 Babur En 1494, Babur se convirtió en rey de los mogoles, amplió el ejército & comenzaron las invasiones a la India para crear su imperio

15 Akbar the Great En 1556, nieto de Babur Akbar se convirtió en rey del Imperio mogol & expandió el Imperio en casi toda la India

16 Fue el mayor de todos los gobernantes mogol Akbar
Mayor logro de Akbar fue una mezcla cultural & tolerancia religiosa Sostuvo conversaciones religiosas con estudiosos hindúes & musulmán Terminó el impuesto que no musulmanes fueron obligados a pagar & crearon un sistema fiscal justo & asequible Porque era musulmán en una región en gran parte hindú, Akbar permitido libremente no musulmanes a la adoración Él se casó con muchas esposas, entre ellos estaban las mujeres musulmanes, hindúes & Christian

17 Divine Faith La fe divina es un ejemplo de sincretismo porque mezclado ideas del Islam, hinduismo, cristianismo & zoroastrismo Akbar espera que la fe divina pondría fin a los conflictos entre los musulmanes & hindúes IMAGE: Mughal Emperor Akbar (r ) holds a religious assembly in the Ibadat Khana (House of Worship) in Fatehpur Sikri; the two men dressed in black are the Jesuit missionaries Rodolfo Acquaviva and Francisco Henriques illustration to the Akbarnama, miniature painting by Nar Singh, ca. 1605 Din–i–Ilahi or "divine faith," describes the religious teachings developed by the third emperor of the Mughal Empire, Akbar the Great, in the late–16th century. Akbar's teachings had their foundations in regular discussions at the Ibadat Khana, "The House of Worship," in Fatehpur Sikri, where he hosted religious leaders and theologians of various faiths, including Hindus, Muslims, Christians and Jains. Seeking a common ground among religions, his teachings synthesize ideas from multiple faiths, do not have a sacred scripture and include a form of sun–worship that reflects Hindu and Zoroastrian influences. Virtues of celibacy, kindness and piety are encouraged, and vices of lust and pride are condemned. Despite transcendent aims, Din–i–Ilahi centered primarily on Akbar as a divine personage and did not attract many followers outside the realm of Akbar's court. Pero, la fe divina nunca atrajo a muchos musulmanes o hindúes convierte...La muerte de Akbar, también lo hizo la fe divina

18 Taj Mahal El mejor ejemplo de arquitectura mogol es el Taj Mahal construido en 1631 por Shah Jahan Arquitectura Mughal fue conocido por la fusión de diseños hindú & Islámica

19 Qing Dynasty En 1644, invasores del norte de Manchuria conquistaron China & crearon la segunda dinastía extranjera en la historia China, la dinastía Qing

20 Manchus Durante esta época de regla manchú, China creció a su mayor tamaño afirmando Taiwan, Asia central, Mongolia & Tíbet

21 Kangxi Kangxi fue el primer emperador en tour China & visitar aldeas campesinas Pero, Emperador Kangxi ganado respeto chino por mantener creencias confucianas, bajar impuestos & restaurar la paz y la prosperidad en China

22 Shinto

23 El aislamiento de Japón dio lugar a una única cultura japonesa, más específicamente la religión Shinto El Shinto es una religión politeísta basada en el respeto de la adoración de la naturaleza & antepasado Shinto adoradores creían en espíritus divinos llamados kami que viven en la naturaleza Early Japan The first historic mention of Japan comes from Chinese writings of the first century B.C. Japan at this time was not a united country. Instead, hundreds of clans controlled their own territories. Each clan worshiped its own nature gods and goddesses. In different parts of Japan, people honored thousands of local gods. Their varied customs and beliefs eventually combined to form Japan’s earliest religion. In later times, this religion was called Shinto (SHIHN•toh), meaning “way of the gods.” Shinto was based on respect for the forces of nature and on the worship of ancestors. Shinto worshipers believed in kami, divine spirits that dwelled in nature. Any unusual or especially beautiful tree, rock, waterfall, or mountain was considered the home of a kami. The Yamato Emperors By the A.D. 400s, the Yamato clan had established itself as the leading clan. The Yamato claimed to be descended from the sun goddess Amaterasu. By the seventh century, the Yamato chiefs called themselves the emperors of Japan. The early emperors did not control the entire country, or even much of it, but the Japanese gradually accepted the idea of an emperor. Although many of the Yamato rulers lacked real power, the dynasty was never overthrown. When rival clans fought for power, the winning clan claimed control of the emperor and then ruled in the emperor’s name. Japan had both an emperor who served as a figurehead and a ruling power who reigned behind the throne. This dual structure became an enduring characteristic of Japanese government. Japanese Culture During the 400s, the Japanese began to have more and more contact with mainland Asia. They soon came under the influence of Chinese ideas and customs, which they first learned about from Korean travelers. Buddhism in Japan One of the most important influences brought by Korean travelers was Buddhism. In the mid-700s, the Japanese imperial court officially accepted Buddhism in Japan. By the eighth or ninth century, Buddhist ideas and worship had spread through Japanese society. The Japanese, however, did not give up their Shinto beliefs. Some Buddhist rituals became Shinto rituals, and some Shinto gods and goddesses were worshiped in Buddhist temples. Cultural Borrowing from China Interest in Buddhist ideas at the Japanese court soon grew into an enthusiasm for all things Chinese. The most influential convert to Buddhism was Prince Shotoku (shoh•toh•ku), who served as regent for his aunt, the empress Suiko. (A regent is someone who rules when a monarch is absent, ill, or too young to rule.) In 607, Prince Shotoku sent the first of three missions to China. His people studied Chinese civilization firsthand. Over the next 200 years, the Japanese sent many such groups to learn about Chinese ways. The Japanese adopted the Chinese system of writing. Japanese artists painted landscapes in the Chinese manner. The Japanese also followed Chinese styles in the simple arts of everyday living, such as cooking, gardening, drinking tea, and hairdressing. For a time, Japan even modeled its government on China’s. Prince Shotoku planned a strong central government like that of the Tang rulers. He also tried to introduce China’s civil-service system. However, this attempt failed. In Japan, noble birth remained the key to winning a powerful position. Unlike China, Japan continued to be a country where a few great families held power. The Japanese adapted Chinese ways to suit their own needs. While they learned much, they still retained their own traditions. Eventually, the Japanese imperial court decided it had learned enough from Tang China. In the late ninth century, it ended formal missions to the Tang Empire, which had fallen into decline. Although Chinese cultural influence would remain strong in Japan, Japan’s own culture was about to bloom. El más importante de los dioses Shinto es la diosa del sol que dio luz al mundo

24 Como resultado, Japón desarrolló un sistema feudal
Japanese Feudalism Por mediados de miles, el gobierno imperial creció débil, terratenientes regionales ganaron poder & Japón se convirtió en ley & peligroso Como resultado, Japón desarrolló un sistema feudal

25 Daimyo Los agricultores traspasado tierra a fuertes caudillos llamados daimyo que ofreció protección

26 Daimyo fueron servido por guerreros leales llamados samurai

27 En 1192, el primer shogun fue nombrado por el emperador
El emperador se mantuvo en su lugar, pero el shogun poder real & gobernó como dictadores militares The Kamakura Shogunate During the late 1100s, Japan’s two most powerful clans fought for power. After almost 30 years of war, the Minamoto family emerged victorious. In 1192, the emperor gave a Minamoto leader named Yoritomo the title of shogun, or “supreme general of the emperor’s army.” In effect, the shogun had the powers of a military dictator. Following tradition, the emperor still reigned from Kyoto. (Kyoto was rebuilt on the ruins of Heian, which had been destroyed in war.) However, the real center of power was at the shogun’s military headquarters at Kamakura (KAHM•uh•KUR•uh). The 1200s are known in Japanese history as the Kamakura shogunate. The pattern of government in which shoguns ruled through puppet emperors lasted in Japan until The Kamakura shoguns were strong enough to turn back the two naval invasions sent by the great Mongol ruler Kublai Khan in 1274 and However, the Japanese victory over the Mongols drained the shoguns’ treasury. Loyal samurai were bitter when the government failed to pay them. The Kamakura shoguns lost prestige and power. Samurai attached themselves more closely to their local lords, who soon fought one another as fiercely as they had fought the Mongols A New Feudalism Under Strong Leaders In 1467, civil war shattered Japan’s old feudal system. The country collapsed into chaos. Centralized rule ended. Power drained away from the shogun to territorial lords in hundreds of separate domains. Local Lords Rule A violent era of disorder followed. This time in Japanese history, which lasted from 1467 to 1568, is known as the Sengoku, or “Warring States,” period. Powerful samurai seized control of old feudal estates. They offered peasants and others protection in return for their loyalty. These warrior chieftains, called daimyo (DYE•mee•oh), became lords in a new kind of Japanese feudalism. Daimyo meant “great name.” Under this system, security came from this group of powerful warlords. The emperor at Kyoto became a figurehead, having a leadership title but no actual power. The new Japanese feudalism resembled European feudalism in many ways. The daimyo built fortified castles and created small armies of samurai on horses. Later they added foot soldiers with muskets (guns) to their ranks. Rival daimyo often fought each other for territory. This led to disorder throughout the land. Energía de shogun varió con el tiempo, pero el patrón de Gobierno controlado por un shogun duró hasta 1867

28 Tokugawa Shogunate En 1603, Tokugawa se convirtió en el shogun de Japón, se trasladó a la capital a Edo (posteriormente llamado Tokio) & restaurado gov ' t & orden a Japón Tokugawa gobernó hasta 1615, pero creó una línea de sucesión llamada el shogunato Tokugawa que gobernaron Japón hasta 1867

29 Isolationism Shogunato Tokugawa decidió excluir a los comerciantes extranjeros & misioneros En 1639, Japón adoptó una «política de país cerrado» & terminó casi todos contactos extranjeros

30 Istanbul

31 Sikhism Una religión monoteísta fundada en la región de Punjab de la India en el siglo XV por Guru Nanak y marcada por el rechazo de la idolatría y casta. El sijismo es la quinta mayor religión del mundo.


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