La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Lección 3: Gramática 1.Presente de los verbos –er, -ir 2.Posesión con preposición DE 3.Presente de Tener y Venir 4.Expresiones con Tener 5.Adjetivos y.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Lección 3: Gramática 1.Presente de los verbos –er, -ir 2.Posesión con preposición DE 3.Presente de Tener y Venir 4.Expresiones con Tener 5.Adjetivos y."— Transcripción de la presentación:

1 Lección 3: Gramática 1.Presente de los verbos –er, -ir 2.Posesión con preposición DE 3.Presente de Tener y Venir 4.Expresiones con Tener 5.Adjetivos y pronombres demostrativos 6.Números de 300 a 1.000

2 Presente de los verbos –er, -ir (1)

3 Presente de los verbos –er, -ir (2) Regular verbs ending in -er are conjugated like comer. Other regular -er verbs are barrer, beber, correr (to run), creer, leer (to read), and deber. —Uds. beben café, ¿no? —No, bebemos limonada.

4 Presente de los verbos –er, -ir (3) Regular verbs ending in -ir are conjugated like vivir. Other regular -ir verbs are abrir, escribir (to write), recibir (to receive), sacudir, and dividir. —Tú escribes en inglés, ¿no? —No, escribo en español.

5 Posesión con preposición DE (1) The de + noun construction is used to express possession or relationship. Unlike English, Spanish does not use the apostrophe.

6 Posesión con preposición DE (2) —¿Ellos son los hermanos de Rafael? “Are they Rafael’s brothers?” —No, son los hijos de Oscar. “No, they are Oscar’s children.” —¿Dónde viven Uds.? “Where do you live?” —En la casa de Pedro. “At Pedro’s house.”

7 Posesión con preposición DE (3)

8 Presente de Tener y Venir (1)

9 Presente de Tener y Venir (2) —¿Cuántos platos tienen Uds.? “How many dishes do you have?” —Tenemos ocho platos. “We have eight dishes.” —¿Vienes mañana por la mañana? “Are you coming tomorrow morning?” —No, vengo el jueves. “No, I’m coming on Thursday.”

10 Presente de Tener y Venir (3) —¿Tienes que limpiar la casa hoy? “Do you have to clean the house today?” —No, hoy no tengo que limpiar. “No, I don’t have to clean today.” Tener que means to have to, and it is followed by an infinitive: Elsa tiene que limpiar la casa hoy. (Elsa has to clean the house today.)

11 Expresiones con Tener (1) The following idiomatic expressions are formed with tener. tener (mucho) fríoto be (very) cold tener (mucha) sed to be (very) thirsty tener (mucha) hambreto be (very) hungry tener (mucho) calorto be (very) hot

12 Expresiones con Tener (2) tener (mucho) sueñoto be (very) sleepy tener prisato be in a hurry tener miedoto be afraid,scared tener razónto be right no tener razónto be wrong tener...años (de edad)to be...years old

13 Expresiones con Tener (3) —¿Tienes hambre? “Are you hungry?” —No, pero tengo mucha sed. “No,but I am very thirsty.” —¿Cuántos años tiene Eva? “How old is Eva?” —Tiene veinte años. “She is twenty years old.”

14 Adjetivos demostrativos (1) Demonstrative adjectives point out persons and things. Like all other adjectives, they agree in gender and number with the nouns they modify. The forms of the demonstrative adjectives are as follows.

15 Adjetivos demostrativos (2)

16 Adjetivos demostrativos (3) Ejemplos: —¿Qué necesitas? “What do you need?” —Estos vasos y aquellas tazas. “These glasses and those cups (over there)."

17 Pronombres demostrativos (1) The forms of the demonstrative pronouns are as follows.

18 Pronombres demostrativos (2) The masculine and feminine demonstrative pronouns are the demonstrative adjectives, except that they have a written accent. Each demonstrative pronoun has a neuter form. The neuter has no gender and refer to unspecified situations, ideas, or things: this, this matter; that, that business.

19 Pronombres demostrativos (3) Note that the demonstrative pronouns replace a noun. —¿Qué libro quiere Ud., éste o ése? “Which book do you want, this one or that one?” —Quiero aquél. “I want that one over there."

20 Números de 300 a 1.000 (1) 300 trescientos 700 setecientos 400 cuatrocientos800 ochocientos 500 quinientos900 novecientos 600 seiscientos 1.000 mil

21 Números de 300 a 1.000 (2) In Spanish, one does not count in hundreds beyond one thousand. Note that Spanish uses a comma where English uses a decimal point to indicate values below one: 1.095,99 (Spanish) = 1,095.99 (English). When a number from 200 to 900 is used before a feminine noun, it takes a feminine ending: doscientas mesas.


Descargar ppt "Lección 3: Gramática 1.Presente de los verbos –er, -ir 2.Posesión con preposición DE 3.Presente de Tener y Venir 4.Expresiones con Tener 5.Adjetivos y."

Presentaciones similares


Anuncios Google