**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

los adjetivos descriptivos
Ser and Adjectives.
Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa.
Y tú, ¿cómo eres?.
Ch 1B: Y tú, ¿Cómo eres? Page 70.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
¿Cómo eres?.
WALT and WILF Be able to say how you get on with members of your family. Be able to use adverbs to help to describe other people. Be able to understand.
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
Spanish 8 Pair Practice Ser, family vocab, adjectives Translate the following sentences to English. Your partner should write them in Spanish. Check their.
 Y tú, ¿cómo eres? Capítulo 1B – vocabulario. Use all subject pronouns: yo, tú, él, ella.
lunes NN1 Repaso Expectativas: 1.Voice level 0 2.In your seat 3.No Qs or Comments 4.Work till the end of song 5.Backpacks underneath Write at least 15.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
“Loco” Word Order en Español
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
 A.) You will hear descriptions of how someone use to be. Match the statement to the correct picture being shown. A B C.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Capítulo 1B – Español I. Artístico(a) – Artistic.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vocabulario y gramática en contexto
Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
HAZLO AHORA Contesta lo siguiente:  What is your best friend like?  Using the vocabulary we described yesterday, write at least five full sentences describing.
Spanish I 1B Day 30.
1-1B adjetivos. Trabajador / a Talentoso-a Artístico -a.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
LISTENING COMPREHENSION TEST
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Anuncio Personal.
+ ¿Cómo eres? Part II. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S – Éxito.
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Y tú, ¿Cómo eres?. artístico, -a atrevido, -a.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
Mis amigos y yo. My friends and I.. Y tú, ¿cómo eres? And you, what are you like?
Lunes el 15 de septiembre What subject pronoun takes the place of the following people 1.Emilio7. Eva Sept Emilio y Julia8. Eva y Ana 3.Ana9. Graciela.
3.2 el 13 de octubre. Vámonos Translate to Spanish: The girl is pretty. The boy is fat. The dog (perro) is ugly.
Adjectives Agreement. Adjetivos In Spanish, most adjectives have both masculine and feminine forms. The masculine form usually ends in the letter –o The.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
Vocabulario de 1B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
Capítulo 1B: Mis amigos y yo. Adjetivos Personales Personal Adjectives artístico, artística –artistic atrevido, atrevida –daring bueno, buena –good deportista.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Transcripción de la presentación:

**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa  serio  *deportista  *trabajadora

**Para empezar la clase... Give the opposite of these adjectives. Give the opposite of these adjectives.  serio  impaciente  trabajador  ordenado  reservado

Para empezar la clase... Write three words that describe the person sitting next to you. Put these words into sentences. Write three words that describe the person sitting next to you. Put these words into sentences.

Para empezar la clase... Write a list of words that can be used to describe people. Write a list of words that can be used to describe people.

Para empezar la clase... Write the name of a friend. Then write 3 things about him or her. Write the name of a friend. Then write 3 things about him or her.

Para empezar la clase... Use the following words in sentences. Use the following words in sentences.  serio  gracioso  atrevido

**Para empezar la clase... Luis and Luisa are twins who are exactly alike. Read the descriptions for Luis and write the same sentence for Luisa, making any necessary changes. Luis and Luisa are twins who are exactly alike. Read the descriptions for Luis and write the same sentence for Luisa, making any necessary changes.  Luis es artístico.  Luis es inteligente.  Luis es perezoso.  Luis es trabajador.  Luis es serio.

**Para empezar la clase.. Escribe en español. Escribe en español.  I am a very smart girl.  The funny girl is not hardworking.  You are not a shy boy.  Carlos is a lazy student.

nombre2 actividades 2 carácteristicas Yo Mi amigo / amiga

Cómo te llamas? Cómo te llamas? Me llamo... ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué te gusta hacer? Me gusta ____ y _____. ¿Cómo eres? ¿Cómo eres? Soy ____. (1 característica buena) Según tu familia, ¿cómo eres? Según tu familia, ¿cómo eres? Según mi familia, soy ____. (1 característica mala)

¿Cómo se llama tu amigo(a)? ¿Cómo se llama tu amigo(a)? Se llama ____. ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué le gusta hacer? Le gusta ____ y _____. ¿Cómo es tu amigo(a)? ¿Cómo es tu amigo(a)? Mi amigo(a) es _____, pero a veces es _____.

Es mi buen(a) amigo(a). Se llama ____. Le gusta ____ y ____. El/Ella es ___ pero a veces es _____. Es mi buen(a) amigo(a). Se llama ____. Le gusta ____ y ____. El/Ella es ___ pero a veces es _____.