Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Advertisements

El coyote y el cuervo A.1.
Starts next Thursday, June 2nd
Venir (a/de) Tener Expresiones con “tener”
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
SER: to be (permanent) Yo soyNosotros somos Tú eresVosotros sois Usted Él es Ella Ustedes Ellos son Ellas.
Las estaciones y el verbo tener Seasons and Tener Expressions
Rojo 4A Todos Apuntes. Artículos Indefinidos Un / Una = a, one Ex: a piece of paper = UNA hoja de papel Unos / Unas = some Ex: Some notebooks = UNOS cuadernos.
Calentamiento: 4.2 La Camisa Negra (Juanes)
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
First, let’s review the basic subjects. They are… I = you = he = she = yo tú él ella we = they = you (all) = nosotros/as ellos/as ustedes (Uds.) Then.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Tener (to have) Venir (to come) (de/a)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Tener Capítulo: 4.
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
Tener – to have Yo tengo – I have, do have, am having Tú tienes – you have, etc. Él, ella, usted tiene – he, she, you has(have) Nosotros tenemos – we.
Hace + Time Expressions
Tener To have. Review - Conjugations Yo tengo Tú tienes Él/ella/usted tiene Nosotros tenemos Vosotros tenéis Ellos/ellas/uds tienen.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
VocabularioPreguntastener venirIrreg yo
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Check for understanding ANSWER KEY. Check for understanding: GUSTAR I like = ME GUSTAWe like = NOS GUSTA You like = TE GUSTAY’all like = OS GUSTA He/she/
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Bellwork Write your DLT
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Answer the following questions using complete sentences.
Preguntas y respuestas
LA TAREA examen mañana letters of the alphabet in Spanish greetings articles el la los las un unos una unas making singulars and plurals telling time of.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Our tall cousin, Paco, likes to swim. 2.My great sister buys the dinner. 3.Her skinny teachers like.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to sleep? 3.Sandra loses her notebooks a lot. 4.She remembers.
Lección 4: Los pasatiempos NOTE: Quiz moved up to TUESDAY! Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to study? 3.Do you sleep.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.On Friday Uncle John goes on a hike in the mountains. 2.We go to the baseball museum. 3.The Seahawks win.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Samuel shares his thin pencils with our silly family. 2.Do you comprehend the easy Spanish? 3.Yes,
Chris, Sydney, Alejandro
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Para Empezar ¿Cómo se dice en ingles? Quién Qué o Cuál Cuándo Dónde
Lección 2: En la clase Warm-Up 10/27/2015 Please translate: 1.We speak Spanish at (the) school. 2.Science class is at 11:30 a.m. 3.Connie walks to the.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Capítulo 4 Repaso. Translate each sentence: 1.The students go to school by foot. 2.They enter the classroom. 3.The students pay attention when the teacher.
VEINTE PREGUNTAS ¡Vamos a practicar! Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then.
¿Cómo se dice? Estudiante A: ¿Cómo se dice ______? Estudiante B: Se dice ________. Estudiante B: ¿Cómo se dice ______? Estudiante A: Se dice ________.
Venir to come.
Transcripción de la presentación:

Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight, right? (no, you come at noon) 3.Who has to look for the chalk? (the student) 4.¿Are they in a hurry to eat? (Yes, they are hungry) Respuestas: 1.¿Cuándo vienes a la escuela? Vengo a la escuela toda la semana. 2.Venimos a la medianoche, ¿verdad ? No, vienen al mediodía. 3.¿Quién tiene que buscar la tiza? El estudiante tiene que buscar la tiza. 4.¿Tienen prisa a comer? Sí, tienen mucho hambre. Morgan, Catherine, Raquel Warm-Up 12/3/2015

Freeze frame

Hola Clase. ¿Cómo estás hoy? Yo tengo ________ hermanas. ¿Cuántos hermanas tienes tú? Me gusta __________________. ¿Qué te gusta hacer tú? Mi clase favorita es _________ porque ________________. ¿Cuál es tu clase favorita? ¡Qué tengan un buen día!