Vocab. MC 4/El monstruo en el refrigerador huele a-it smells to, it smells like.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Expresiones In this slideshow, you will review how to say the names of common items in Spanish.
Advertisements

Saying What Just Happened with acabar de
Unidad 3/Etapa 1 1 Saying What Just Happened with acabar de Expressing the recent past tense in Spanish.
Avancemos Unit 2 Lesson 2: TP Review Necesitas un clicker. Practicamos el vocabulario de la lección.
Vocab en Costa Rica unas carpetas – folders unos cuadernos – notebooks
Expresiones del tiempo con HACER
Español 2 Capítulo 10 Páginas El argumento plot.
¿Qué son? Yo go verbs are verbs that change to a –go ending in the yo form. These verbs are only irregular in the YO form One example of this is the verb.
Me llamo _________ Clase 7 IL La fecha es el 17 de diciembre del 2012 Propósito # 33: ¿Qué te duele? Actividad Inicial: WORKBOOK: •Completa p. 25.
La Comida ¿Te gusta / gustan …? ¿Te gusta el helado / la pizza?
Unidad 4-1 stem-changing verbs in the present e ie VERBOS DE “ZAPATO”
¿Qué vamos a estudiar?. Los Planes del FuturoosL nelaPs lde touurF.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Verbs like Gustar. Gustar = Me gusta(n) It is/they are pleasing to me Te gusta(n) It is/they are pleasing to you (inf) Le gusta(n) It is/they are pleasing.
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
presente perfecto vocab object pronouns preguntas mezcla
Passive Voice with “Se”
¡Ten Cuidado! toman un autobús ¿Para comer? ¿Para tomar? (they) take a bus What would you like to eat? What would you like to drink?
Jueves el cuatro de diciembre Debajo hay una definición en español de algunas palabras del nuevo vocabulario. ¿Cuál palabra representa la definición? 1.Se.
Act. 9 pg. los jóvenes : la escuela :: los niños : la guardería infantil levantarse : acostarse :: decir la verdad : ____ montar : el triciclo :: saltar.
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
Esperanza Cap. 9 pp Start: ¿Es Ud. Alberto? Stop:
Los Rebeldes Cap. 13 Relean el capítulo. Rebeldes Cap ¿A quién tiró Seguín al suelo y le pegó con su rifle? 2.¿Qué tenía el soldado? 3.¿Qué
¿Cuánto cuesta? = How much does it cost? ¿Cuánto cuestan? = How much do they cost? ¿Cuánto es? = How much is it? Cuesta…… = It costs …… Cuestan …… = They.
Cambridge Tests Useful Expressions Starters 3rd Term.
BARGANING. ¿Cuánto cuesta? ¿Cuánto cuestan? ¿Es lo menos? Cuesta… Cuestan… Es muy caro. Es muy barato. How much does it cost? How much do they cost? Is.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
It’s missing…. le falta… Main course el plato principal.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
What’s it about?. ¿De qué se trata? What’s it about?
Warm Up ENTREGA LA TAREA En el CUADERNO -P. 123 Vocab BVocab B Answers – P. 124, Vocab C, SOLAMENTE Sección 2Vocab C.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
School supplies & tener. Tener = to have YO TENGONOSOTROS TENEMOS TÚ TIENESVOSOTROS TENÉIS ÉL, ELLA UD. TIENEELLOS, ELLAS, UDS. TIENEN.
Span 101.  In groups of 4, work on each problem together as a group. Write each response down, and keep track of your total points.
¡Exprésate! UNO Chapter 4-1 Classroom Vocab / Classes.
1. I earn it (money). 2. I bring them (books). 3. She knows me. 4. I love them (girls). 5. She gives me a pencil. 6. We save money for them. 7. I buy a.
¡Compré muchos regalos! ¿Qué compraste y en qué tienda lo compraste? What did you buy and in which store did you buy it?
Si no estabas en clase hoy… Make sure you turn in your free-write story upon your return. Add the new structures to your Diccionario. We acted out a story,
Expresiones del tiempo con HACER
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Capítulo 3 – Lección A Asking Questions. There are 4 ways to create a question. 1. Making your voice rise at the end of a sentence. 2. Placing the subject.
Haga Ahora List 5 family members that you know in Spanish then choose ONE to introduce to the class by telling: His/her name His/her age His/her country.
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
Tema 3: La familia Realidades 1 Expressing Possession.
Lección : ¡de compras! Warm-up 3/25/2014 Recuerda GAP! (Underline the Verb, DO, IO) 1.I give you the expensive sandals. / I give them to you. 2.The orange.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Quasimodo: Grab a new vocab sheet: Grupo de Martha: Necesitan buscar las palabras de “Los verbos reflexivos” de lección 8 Grupo de Charity: Necesitan buscar.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
¡ROPA NUEVA!. I NEED SOME NEW CLOTHES!  How to say you need some new clothes.  Yo necesito ropa nueva.  (I need some new clothes)  Tú necesitas ropa.
 Write a sentence stating the day of the week and date in Spanish.  How do you say “the clothes” in Spanish?
1 WELCOMEBIENVENIDOS The Importance and Limitations of Being Tactful La Importancia y los Límites de Tener Tacto 9.
Charo y Lee 2.4 Vocabulario nuevo. estoy preparando = I am preparing estás preparando = you are preparing / Are you preparing? está preparando = s/he.
LOS REGALOS Gifts. el almacén – the department store.
¿En qué le puedo servir? How may I help you? (Super formal. Don’t ask unless you’re in a very formal situation, like a clerk in a store… or you’re prepared.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Describing the location of objects. Estar-to be Yo estoyNosotros/as estamos Tú estás Él Ella está Usted Ellos Ellas están Ustedes.
ser - to be (who or what you are) estar - to be (how or where you are)
VOCABULARIO R4-b ponerse desodorante – to put on deodorant
VOCABULARIO R5-c ¿Cuánto cuesta(n)? – How much does it/do they cost?
Vocab. MC 4/El monstruo en el refrigerador
Gustar To like…. To be pleasing…
En la clase Vocabulario
List the 5 indirect object pronouns.
“a / an” and “some” are called… Indefinite Articles.
¿Qué tiempo hace? Weather in Spanish.
I like... Me gusta Me gustan.
Describing Clothing with Indefinite Articles
Quasimodo: Get ready for your quiz!
Transcripción de la presentación:

Vocab. MC 4/El monstruo en el refrigerador huele a-it smells to, it smells like

Vocabulario Mini Cuento 4 un zapato unos zapatos

Vocabulario Mini Cuento 4 la caja-the box

Vocabulario Mini Cuento 4 viejo/a-old

Vocabulario Mini Cuento 4 apesta-it stinks, funky smell

Vocabulario Mini Cuento 4 ¡Fuchi!- !it stinks!

Vocabulario Mini Cuento 4 los pañales sucios-dirty diapers

Vocabulario Mini Cuento 4 la mochila- the backpack

Vocabulario Mini Cuento 4 !Qué asco!-how gross, how disgusting

Vocabulario Mini Cuento 4 La zapatería- the shoe store

Vocabulario Mini cuento 4 dentro de- inside of

Vocabulario Mini Cuento 4 la tapa-the lid

Vocabulario Mini Cuento 4 una novia- a girlfriend

Vocabulario Mini Cuento 4 se enamoran- they fall in love

Vocabulario Mini Cuento 4 se casan- they get married