objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De dónde eres tú?.
Advertisements

Las Descripciones Físicas
¿Quién eres? Who are you?.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Capítulo 1 Row Game Review. How are you Ms. Nolan? (spell Miss in Spanish) – ¿Cómo está usted Señorita Nolan? Spell all the days of the week in Spanish.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Las Preguntas.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Calentamiento (warm-up)
Los Saludos y Las Despedidas
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Vocabulario Subject Pronouns TimeSer Questions.
CALENTAMIENTOS # 1 - # 10 Tu nombre: _____ _____ _______
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Los saludos y las despedidas
Notas para el profesor Introducción – Jane empieza en ingles – alumnos peruanos rellenan la hoja de ejercicio 1. Jane respuestas: 1. Miss Driver 2.
Notas para el profesor Introducción – Jane empieza en ingles – alumnos peruanos rellenan la hoja de ejercicio 1. Jane respuestas: 1. Driver 2. 2 brothers.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Happy Cinco de Mayo!!!!! Said no Juan ever.. What holiday celebrated in the U.S. is Cinco de Mayo most comparable to? NONE.
Repaso de escribir Español 1A.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
El Verbo "Gustar" to please to like. The verb GUSTAR is used to express likes. Me gusta... Te gusta... Le gusta I like... You like... (informal) He/she.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Thank you for taking my classes today
Bell work Answer the following questions. 1.What are tostones? 2. What is the capital of Puerto Rico? 3. What’s the name of the frog named for.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
La independencia de México
Coversacion Basico.
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
EspaÑol 1 3 de enero.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hispanos Famosos.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
Preguntas y respuestas
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Turn in your seat and face the person in back of you. The student facing the screen reads the.
Come in quietly and put out your nametag Lección 1: Hola. ¿Qué tal? 1. Excuse me, what is your name? (fam) 2. My name is Grace. And you? 3. Ana. Where.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
2009 HablaFácil, ©All Rights Reserved. Los saludos, las despedidas en español.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Quien quiere ser millonario? Abigayle Elliott. Hasta luego means…  A: How are you?  B: See you later  C: What is your name?  D: Good night AA: How.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Preguntas y respuestas
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Transcripción de la presentación:

objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the independence of Mexico. Illustrate the independence of Mexico.

ALC write the English and Spanish. 1. What is your name? 2. Where are you from? 3. When is your birthday?

Respuestas 1. What is your name? 2. Where are you from? 3. When is your birthday? ¿Cuál es tu nombre? / ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? ¿Cuándo es tu cumpleaños?

Score your ALC and Turn it in to the cone people. Recoge “el grito” del carrito. Get “el grito” del carrito.